Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Evelien

Evelien

30-10-2015 om 18:05

Reisverhalen

Ik hou van reisverhalen, niet reisgidsen :-, en ben benieuwd of iemand nog leuke reisverhalen kent die die kan aanbevelen.

Landen maakt niet zoveel uit, als je het boek maar leuk vond en dus kunt aanbevelen.

Wel handig als het boek nog nieuw of tweedehands (via bol of met linkje naar andere website) te krijgen is.

Wat bedoel je met leuk?

http://www.bol.com/nl/p/harthout-pocket-nieuwe-editie/666774376/

Deze vond ik inderdaad fascinerend en heb ik in een keer uitgelezen.

Op zoek naar dit boek vond ik een blog waar opgetekend staat hoe het verder ging en dat was na al die jaren ook interessant om te lezen.

http://www.singingtotheplants.com/2009/08/love-story/

Antropoloog doet onderzoek bij Yanomamo en trouwt met een veel jongere vrouw daar en neemt haar mee naar Amerika. Dat werd geen succes.

Het ultieme reisboek is natuurlijk Geert Mak met In Europa. Reis door de tijd, geschiedenis, en door de Europese landen.

Overigens zijn de reisboeken van Redmond O'Hanlon en Michael Palin ook luchtig en vol humor leesbaar.

Joris Luyendijk: (in egypte) Het zijn net mensen
en andere reisboeken

Moord op de Nijl, van Agatha Christie, is een detective uiteraard die zich in Egypte afspeelt.

Leesbeest

Leesbeest

30-10-2015 om 20:06

Mooie verhalen

Als je van mooie verhalen houdt kan ik de boeken van Benno Graas van harte aanbevelen. Z'n eerste boek (Het Aarden Beest) heeft volgens mij ook een reisboekenprijs gewonnen. Het andere boek heb ik wel al liggen, en doorgebladerd, maar nog niet gelezen...

Bill Bryson

Zo ontzettend grappig en reislustopwekkend, Het verloren continent van Bill Bryson:

"Het verloren continent is een hilarisch, scherpzinnig en ontluisterend portret van het hedendaagse Amerika. Na de dood van zijn vader maakt Bill Bryson een reis door de Verenigde Staten, op zoek naar het land van zijn jeugd. Hij begint en eindigt zijn tocht in zijn geboortestad Des Moines, Iowa en bezoekt onderweg 38 staten. Daarbij is zijn doel om populaire toeristische bestemmingen te vermijden en in plaats daarvan kleine plaatsen en vergeten bezienswaardigheden te bezoeken die een beeld geven van het alledaagse Amerika."

Hij heeft nog meer reisboeken geschreven, over Australië en Engeland en een verslag over zijn wandeltocht over de Apalachian Trail. Die over Australië heb ik (nog) niet gelezen, de andere wel, zeer aanbevelenswaardig.

skik

Lusithania

Lusithania

30-10-2015 om 20:49

Bradshaw's guides

Aan de hand van de boeken van deze man, zijn er series geweest op de bbc.
Aan de hand van de verslagen in zijn boeken werd er gereisd en gekeken hoe de situatie heden ten dage is.
Het is wel in het Engels maar ook helemaal leuk.

Bill Bryson is ook goed, ook het deel over Australië (skik).

Angela67

Angela67

30-10-2015 om 23:06

Paul Theroux

heel veel van hem is erg fijn om te lezen.
Met een opvouwbare kano bij de atollen van de Stille Zuidzee, bijzonder bijzonder.
Maar ook wandeltocht rondom Groot Brittannie.
Veel heeft hij geschreven, dus als het je aanspreekt heb je veel leesvoer!
gr Angela

Angela67

Angela67

30-10-2015 om 23:08

Carolijn Visser

heb ik hier ook staan. En Bruce Chatwin ('wat doe ik hier'). En laatst van Colin Thubron gelezen 'shadow of the silk road' en die man schrijft echt heel goed. Ik hoef er niet meer naar toe, waar hij over schrijft, want ik heb alles al gzien . Ik zal binnenkort eens zoeken naar andere boeken van hem, kijk of die net zo goed geschreven zijn.
gr Angela

Emma

Emma

30-10-2015 om 23:20

Paul Bowles

"Their heads are green and their hands are blue", 1957
(Later: "Een man moet niet teveel moslim zijn")
Reisverhalen uit Marokko, India, Turkije. Hij beschrijft voor ons onbekende werelden met ongeloofelijk veel mensenkennis, gevoel voor decorum en humor. Onvergetelijk!

Thomas

Thomas

31-10-2015 om 13:12

Bill Bryson

Bill Bryson, Bill Bryson, Bill Bryson, Bill Bryson, Bill Bryson,

Het boek over Australie, boeken over Amerika en Engeland. Alles is GEWELDIG!

Deze maand komt er een nieuw boek over Engeland uit. Ik verheug me nu al.

Bill Bryson, Onthoud die naam.

wimb

wimb

31-10-2015 om 13:19

Met fiets en tent naar de Orient

Dat is toch wel mijn lievelingsverhaal. Uit de jaren 30 van de vorige eeuw. Zeker voor mij, als Twentenaar verplichte kost.
Een bespreking :
http://www.volkskrant.nl/boeken/met-fiets-en-tent-naar-de-orient~a560763/
Een paar foto's :
https://www.flickr.com/photos/25093484@N04/sets/72157604354450411/detail/
en het boek bij bol.com :
http://www.bol.com/nl/p/met-fiets-en-tent-naar-de-orient/1001004001554040/
lees ze, wimb

Brianna F

Brianna F

31-10-2015 om 15:18

ik wilde zeggen

Bill Bryson, maar ik zag 'm al een paar keer voorbij komen. Floortje Dessing schrijft ook leuke verhalen en Miss Yellow hair Hello is ook leuk om te lezen

Noet

Noet

31-10-2015 om 18:26

Boudewijn Buch natuurlijk

de eilanden serie staat bij vele kringloopwinkels dubbel in de kast.

caton

caton

31-10-2015 om 22:36

weet niet of het nog te koop is

Maar ik heb erg genoten van "reizen met mezelf en anderen" van Martha Gelhorn. Echt een aanrader! Ben zelf nu bezig in een boek van Bill Bryson. Inderdaad ook erg leuk.

Cees Nooteboom

Omdat het nooit toeristisch is en prachtige taal bevat. Tsjor

Evelien

Evelien

10-11-2015 om 21:43

Bedankt!

Ik zie net dat ik jullie nog helemaal niet bedankt heb voor al jullie tips. Geweldig!

Ik ga ze eens uitpluizen. Er zit vast veel leuks tussen.

Krijg er helemaal zin in.

Wat ik zelf nog kan aanraden is:
Beroep: Avonturier van Aukje van Gerven (op de fiets door Afrika heen, erg leuk).

En Transafrika van Mischa ten Hoope, met een truck (omgebouwd in een camper) Afrika door. Heel grappig.

notje

notje

12-11-2015 om 09:19

De boeken van Jelle Brandt Corstius.
Ook erg leuk!

Thursday Next

Thursday Next

12-11-2015 om 09:39

dol op fietsverhalen

Ik ben nu Josie Dew aan het (her)lezen, ook de verhalen van Frank van Rijn zijn mooi.
Met fiets en tent naar de orient heb ik idd ook.
Ffyona Campbell vind ik ook een aanrader, een vrouw die de wereld rondwandelt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.