Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Larissa

Larissa

13-01-2016 om 14:35

radiozender gezocht

Voor mijn vader met Alzheimer voor wie de televisie inmiddels een eng apparaat is geworden, zoek ik een leuke radiozender. Het liefst nonstop muziek (bij dj-gepraat tussendoor heeft hij het idee antwoorden te moeten geven, wat hem onrustig maakt). Het mag wat koormuziek, James Last-achtig en/of andere liftmuziek. Wie kan me helpen aan een FM-AM-zender (het is niet helemaal mijn genre namelijk).

Anoniem

Anoniem

13-01-2016 om 15:19

Freeze-fm misschien?

mijk

mijk

13-01-2016 om 15:33

is er mogelijkheid tot internetradio?

Dan wordt keus wel veel groterengelsekoormuziek.nl bijvoorbeeld...

Hortensia

Hortensia

13-01-2016 om 16:00

ideetjes

Ik ben zelf een ongelooflijke geluidsjunk en wil graag de muziek bij de hand hebben waar ik op dat moment zin in heb, zonder dat een programmamaker dat voor me bepaalt

Ik heb wel Tune In op mijn telefoon, waarmee mijn telefoon meteen draagbare radio is geworden (wel op de wifi i.v.m. dataverkeer). Daar staat werkelijk alles en nog wat op! Ook themazenders, zoals klassiek, folk en vast ook wel iets als easy listening of zo. Maar goed, dan zit je nog vast aan de keuze van iemand ergens in een studiootje of op een kantoor van een omroep

Beter is nog: overweeg eens een abo van een tientje in de maand op Spotify (Premium). Met een oude tablet of laptop of zo als geluidsdrager. Ik heb een heel oude tablet die werkelijk niets meer kan, behalve streamen (Spotify, maar ook televisie). Een oude tablet of laptop die voor niets anders meer geschikt is dan streamen is vast wel goedkoop te krijgen. Paar speakertjes eraan en klaar is Klara.

Met Spotify kun je dan zelf afspeellijsten maken die je zo af en toe indien mogelijk vervangt of aanvult. Ik vind het werkelijk de mooiste uitvinding sinds de veiligheidsspeld en de paperclip!

Ik heb even gecheckt of James Last op Spotify staat: ja, die staat er. Ook Ray Conniff. En zo zal er vast wel meer van dat soort muziek op staan.

Jamie

Jamie

13-01-2016 om 16:08

hmm

Ik hoorde laatst dat er een radiozender of programma kwam speciaal voor dementerenden?

Larissa

Larissa

13-01-2016 om 16:46

tja

Jamie, je hebt gelijk. Googlend kwam ik het ook tegen: radio remember. Nadeel daarvan en van optie van andere posters is dat je toch een laptop/tablet moet gebruiken. Het gaat eigenlijk om een radio in zijn eigen kamer omdat de huiskamer voor hem op dit moment te 'eng' is, is hij meer op zijn eigen kamer. Muziek vindt hij wel fijn. Het zou zo handig zijn een radiootje neer te zetten waarbij iedereen die bij hem binnenkomt met één druk op de knop de goede zender voor hem te pakken heeft.

Hortensia

Hortensia

13-01-2016 om 17:21

radio

Ik begrijp de beperkingen van je vader. Een radio is dan wel het handigst. Maar ik ben bang dat een radio ook wel beperkingen heeft qua muziekaanbod.

Begrijp ik het goed dat anderen de muziek aan moeten zetten? Dan neig ik toch weer naar Spotify met voorgeprogrammeerde afspeellijsten of eventueel Tune In op een oude laptop, tablet of smartphone met een speakertje eraan. Voordeel is dat je niet afhankelijk bent van een mannetje van de radio dat voor jou bepaalt waar je naar moet luisteren, afgewisseld met reclame en nieuws.

Eventueel kan de televisie ook een oplossing bieden. Ik heb interactieve 3 in 1 tv van Telfort, maar volgens mij hebben meer providers ook radiozenders in het tv-pakket. Dat zijn tientallen zenders. Ik weet niet of er wat voor je vader bij zit. Nadeel is wel weer dat de tv dan aan moet en dat is toch wel een stroomvretertje.

Ik blijf gezien de specifieke wensen van je vader toch sterk neigen naar Spotify met afspeellijsten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.