Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-11-2013 om 22:10

Raar ding in de kattenbak

Bij het verschonen van de bak kwam ik iets heel geks tegen: het leek op een half ei, was wit en bovenaan zat een kleine holte. Die holte was wat kleiner dan de diameter van een potlood, wat rozig en nattig (bloed?). De kinderen weten van niets, zij hebben niets in de kattenbak gelegd.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Wat

Wat

01-11-2013 om 22:15

kat

is in geen geval zwanger geweest? Kun je een foto plaatsen door bv een link uit www.mijnalbum neer te zetten?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-11-2013 om 22:27

Gesteriliseerd

Beest is geholpen in het asiel.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-11-2013 om 22:28

Zag er echt uit als een gekookt ei, wit.

Wat

Wat

01-11-2013 om 23:16

`komt

je kat buiten? Kan het zijn dat ze het uit een vuilniszak gehaald heeft? Het lijkt op een te zacht gekookt ei waarvan al wat gegeten heeft. Soms nemen ze de gekste dingen mee naar huis. Tenzij je kat niet buitenkomt dan snijdt dit ook geen hout natuurlijk

Wat

Wat

01-11-2013 om 23:19

correctie: gegeten is ipv gegeten heeft

.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

01-11-2013 om 23:27

Geen ei

Het was een beetje rubberachtig en door die holte bovenaan lijkt het ook niet iets kunstmatigs. Op de foto lijkt het wat gelig maar het was heel licht roze. Ze komt wel buiten, trakteert ons op muizen maar ze legt niets in de bak. Ik vind het zo vreemd, zit de hele avond te googlen wat het zou kunnen zijn.

gummetje?

Is het geen (stukje van een) gummetje, met het gaatje waar het potlood in gezeten heeft?

Groeten,
Temet

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-11-2013 om 22:24

Nope

Het is echt zo groot als een kippenei. Weliswaar niet de xl-maat, maar gewoon een beschaafd ei. Ik dacht eerst aan een snoep(je) of een stuiterbal of zoiets, maar die holte zag er echt vreemd uit. Niet kunstmatig zeg maar. Ik heb het overigens wel weg gemikt, had niet de behoefte om iets uit de kattenbak te bewaren .

Wat

Wat

02-11-2013 om 22:33

durfde

durfde al niet te vragen of je even wilde proeven

Gevulde kaas?

Gevulde mozzarella ofzo?

Stenna

Stenna

09-11-2013 om 12:04

Lychee

Je weet wel, zo'n wit rond eivormig hol vruchtje. Alleen, waar zou dat in godsnaam vandaan moeten komen.

kitty

kitty

09-11-2013 om 18:20

hmz

een lychee is veel kleiner dan een ei. ik zou eerder denken aan een ingekapselde darmpoliep door slijm? was ze hiervoor vaak aan de diarree of verstopt en had ze soms slijm en bloed bij de ontlasting? zomaar n gedachte! Het lijkt het geluid van q music wel

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-11-2013 om 19:21

Geen slijm of bloed

Wel kots , al zat dat niet in de kattenbak. De omschrijving van een lychee is een goede, daar leek het wel wat op. Maar dan een stuk groter en verhoudingsgewijs een kleiner gaatje.
Ik doe er geen €100,- bij vooor elk fout antwoord tot de goede komt ).

kitty

kitty

09-11-2013 om 19:26

Rosa

hahhahahaha, dan geef ik het maar op

vraag het eens

Mail je vraag het eens aan de dierenarts of de assistentes.

Rafelkap

Rafelkap

10-11-2013 om 09:11

nieuwsgierig

Ja nu word ik toch ook heel nieuwsgierig. Ik heb even gegoogeld en zag op de site van Gelre Dierenartsen bij de patient van de maand de kat Molly met een poliep in het oor. Dat zag ik ook van die wittige eieren. Ik denk ook eerder aan een inwendig iets dat eruit gekomen is.

Wat

Wat

10-11-2013 om 10:45

daar ga je toch slecht van slapen

en maar malen: wattissutnouwattissutnou

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-11-2013 om 11:21

Dierenarts

Volgende week zie ik een kennis die dierenarts is, zal het haar eens vragen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-11-2013 om 17:22

Vandaag zag ik de dierenarts.....(tromgeroffel)

En........... Ze weet het niet. Het komt niet uit de blaas, daar is het te groot voor. Het kan geen miskraamachtigiets zijn of iets wat achtergebleven is na de sterilisatie. Waarschijnlijk heeft ze iets van buiten mee genomen en dat netjes in de kattenbak uitgespuugd. De dierenarts moest het doen met mijn beschrijving want ik had niet gerekend dat ik haar vandaag zou zien.
De oplossing is dat er geen oplossing is.

Rafelkap

Rafelkap

11-11-2013 om 18:49

jammer

Jammer, ik had wel behoefte vanavond aan wat spectaculairs..

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

12-11-2013 om 10:39

nou... laat

dat tromgeroffel dan ook maar weg, Rosa...☺

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.