Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Barvaux

Barvaux

10-02-2015 om 18:27

Publieke omroep

In het draadje 'Boer zoekt Vrouw' zei iemand dat die niet vindt dat zo'n programma bij de publieke omroep hoort (belastinggeld).

Nou hij is in goed gezelschap: http://www.mediacourant.nl/2014/10/den-haag-wil-af-van-bananasplit-en-ranking-the-stars/

Ik heb me er nooit zo mee bezig gehouden, de reclame-inkomsten zullen ook flink zijn rond dit soort programma's.

Wat vinden jullie?

Katniss

Katniss

10-02-2015 om 20:26

Wel

Ik vind het prima dat amusementsprogramma's van gemeenschapsgeld worden betaald. Daar is meer belangstelling voor dan voor die zogenaamd intellectuele discussie- of cultuurprogramma's, waar belastinggeld wordt gebruikt voor het vermaak van een selecte groep.

bieb63

bieb63

10-02-2015 om 21:21

ik vind

dat een publieke omroep best kritisch mag zijn (kritischer dan een commerciële) wbt hetgeen ze uitzenden (belastinggeld). Maar ik vind ook dat een publieke omroep er voor elke burger moet zijn (iedereen betaalt er immers voor), dus voor ieder wat wils. Dus wat dat betreft horen daar m.i. naast goede docu's, actualiteiten, achtergrond, cultuur, ook series, films, en amusement bij.

Katniss

Katniss

10-02-2015 om 21:36

Zoals bijvoorbeeld

Bananasplit of André van Duin, dat is toch wel volksvermaak bij uitstek, hoort wat mij betreft echt thuis bij de publieke omroep. Daar kijken mensen naar. Waarom zou Jan met de Pet moeten betalen voor programma's als Kunstuur, een talkshow van Hanneke Groenteman of een kamerconcert, waar geen kip naar kijkt.
(Gut, ik lijk wel een linksstemmer

Met het mes op tafel

Maar ja, dat heeft zulke goede kijkcijfers, misschien dat de commerciëlen dat toch wel zouden overwegen. Ruim een half tot 3/4 miljoen kijkers, per dag!
Of valt dat niet onder amusement?

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/article/detail/2415464/2005/11/21/Met-het-mes-op-tafel-quiz-met-cadans.dhtml

Maar ik mag ook graag naar Paul de Leeuw, Andre van Duin of Frans Bauer kijken.
http://www.mediacourant.nl/2014/12/publieke-omroep-wil-verder-met-frans-bauer/

Naast Boeken, Buitenhof, Jinek/Jeroen Pauw, de Fractie, en wat religieuze programma's en natuurlijk KRO detectives als recht geaarde middelbare vrouw.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-02-2015 om 01:40

Publieke versus commerciële omroep

Ik kan me echt flink irriteren als er weer gesneden moet worden in de sjeu van de publieke omroep met de motivatie dat die programma's meer thuishoren bij de commerciële zenders. M.a.w. de overheid vindt dat we ons niet van belastinggeld mogen ontspannen met vermaak waar geen educatief, intellectueel, sportief, pedagogisch (ehm... wat kan ik nog meer verzinnen)doel mee wordt gediend. Zodra die doelen er niet inzitten mag het dus hupsakee naar de commerciëlen. Niet elke Nederlander zit te wachten op programma's waarin een boodschap zit of waarvan je persé iets moet opsteken. Ik ben naast uitstapjes naar zenders als Net5 en RTL 8 bijvoorbeeld een fervente NPO-tv-kijker met alles erop en eraan zoals het nu is. Dus ook met Bananasplit (waar ik zelf niet naar kijk).

amk

amk

14-02-2015 om 09:15

niet bij de publieken

Maar niet omdat het amusement is, maar omdat hetzelfde al door de commercielen aangeboden wordt.

Dat kleine deel dat dat soort programma's niets vindt is nu veroordeeld tot onmogelijke tijden voor er iets leuks komt. Ik vind zondagochtend niet bepaald een fijne tijd om tv te kijken.

Wat mij betreft mag er best wat meer kunst en cultuur bij NPO.

Lucerna

Lucerna

14-02-2015 om 15:02

Wel bij de publiek

Ik erger me een regenboog aan dat gezeur over ontspanning en simpel vermaak bij de publieke omroep. Voor elk wat wils alstublieft, dus ook cultuur, prima, maar ook bananasplit (waar ik nog niet voor straf naar ga kijken) en bzv en met het mes op tafel. Wat kan mij het schelen dat de commerciëlen het ook aanbieden? Als Top gear en the big bang theory ook bij de publiek waren, keek ik helemaal geen commercieel meer Dokter Tinus er nog bij en klaar ben ik

Barvaux

Barvaux

14-02-2015 om 15:44

lucerna

Ha nog een BBT fan... toen oudste vorig jaar 15 werd kreeg hij twee t-shirts met op twee manieren iets met Bazinga en dit jaar kreeg hij (meer voor de grap) het vouwplankje van Sheldon voor die t-shirts

Jaina

Jaina

14-02-2015 om 16:12

Wel maar minder

Ik vind het prima dat er ook vermaak en amusement op de publieke omroep komt. Niet alleen omdat veel mensen hier graag naar kijken maar ook omdat dit soort programma's weer extra inkomsten trekken.
Echter er zou wat mij betreft wel wat meer ruimte mogen zijn voor kunst, cultuur, art house films, documentaires, uitgebreide achter het nieuws raportages en dergelijke. Kwalitatief mag het allemaal wel wat beter.
En daarnaast vind ik het juist een taak van de publieke omroep om ook programma's te brengen waar minder mensen naar kijken. Dat soort programma's zul je niet aan treffen biuj de commerciele omroepen.
Ik vind het daarom ook jammer dat bijvoorbeeld de religieuze omroepen straks geen zendtijd meer krijgen. De christenen kunnen nog wel terecht bij de EO maar voor de joodse/moslim/boedistische omroep is dat moeilijker. Die groeperingen hebben dus helemaal geen zendtijd meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.