Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jip

Jip

29-07-2016 om 22:02

Problemen Kiala

Ik heb een pakketje bij Bol.com besteld en bericht gehad dat het is verzonden via Kiala. Nu staat de 'status' bij Kiala al twee weken op wordt getransporteerd. Na veel bellen met Bol -ze vinden dat ik geduld moet oefenen- heb ik het eindelijk voor elkaar dat ik een cadeaubon heb gekregen zodat ik het pakketje opnieuw kan bestellen. Bol zeg niet anders te kunnen, het probleem ligt bij Kiala. In principe heb ik dus mijn geld terug maar toch voelt het niet goed. De klantenservice van Kiala heeft geen telefoonnummer en op verschillende emails wordt al ruim een week niet gereageerd. Met andere woorden, alle pakketjes die kwijt raken verdwijnen voor eeuwig in de Kiala-Bermuda driehoek. Dat deugt voor geen meter toch.

Telefoonnummer.

KIALA

030 - 601 40 24

Ik heb geen ervaring met Kiala, maar had redelijk snel dit telefoonnummer voor je van de klantenservice, althans, als het klopt?

belle mara

belle mara

30-07-2016 om 08:43

Bij een ophaalpunt vragen

Hier ook een pakketje van bol.com via kiala aan het zwerven. Ik kreeg de tip om bij een ophaalpunt te gaan vragen. Hier om de hoek was het pakketje niet. Een wijk verderop heb ik hem gevonden.

Triva

Triva

30-07-2016 om 08:46

maar

Bolcom heeft het toch gewoon goed opgelost? Waarom voelt het niet goed aan dan?

Jip

Jip

30-07-2016 om 09:11

wil40

Dankjewel voor de moeite maar het telefoonnummer werkt niet, ik krijg een toon van een niet bestaand nummer als ik het bel.
Waar heb je het trouwens gevonden. Op de hele site van Kiala kan ik nergens een telefoonnummer vinden.

Jip

Jip

30-07-2016 om 09:11

belle mara

Dat heb ik inderdaad ook al gedaan, maar helaas.

Jip

Jip

30-07-2016 om 09:16

Triva

Het heeft me twee telefoontjes en flink wat overredingskracht gekost om dit voor elkaar te krijgen. Na lang zeuren kreeg ik eindelijk een cadeaubon ter waarde van het boek, en na weer lang zeuren ook de verzendkosten. Liever had ik gewoon het hele bedrag teruggestort gehad maar die vlieger ging niet op.
Wat niet goed voelt Triva is dat Kiala blijkbaar zo maar pakjes kan kwijtmaken zonder dat iemand daar iets aan doet/kan doen. De verzender niet (Bol zegt er niets aan te kunnen doen) en ook de ontvanger niet (nergens een telefoonnummer en op mail wordt niet gereageerd). Dat klopt voor geen meter.

Suze

Suze

30-07-2016 om 10:06

Bol

Bol.com KAN er wel iets aan doen, maar WIL er niets aan doen.

Jij KUNT er niets aan doen.

Kennelijk gaat het nog zo weinig mis, dat Bol.com er geen issue van wil maken. Te veel moeite, liever een cadeaubon geven.

Ik zou het nog eens mailen aan Bol als klacht zodat het schriftelijk vastligt. Als er meer schriftelijke klachten komen, gaan ze vast wat tegen Kiala doen. Bol.com heeft natuurlijk onwijs veel macht.

Contactformulier

Je hebt emails gestuurd. Op de site staat onderaan de link naar algemene voorwaarden. Daar is een link naar een contactformulier. Misschien heb je deze route al genomen, anders hoop ik dat de klantenservice nu wel kan achterhalen waar het gebleven is.

De pakjesdiensten hebben het tegenwoordig wel heel druk en zitten gedurende de vakantie met onderbezetting. Dus als een koerier in alle drukte iets vergeten is te scannen, is het aardig van bol.com dat ze je deze oplossing aanbieden om zo alsnog snel over je bestelling te kunnen beschikken.

Verder op internet nog geen klachten gelezen over Kiala. Toch blij dat je het hier meldt. Het maakt mij een stuk alerter.

Op kosten bol

Bol.comis natuurlijk wel deeindverantwoordelijke. Als ze steeds cadeaubonnen moeten uitdelen vanwege vermiste pakjes, snijden ze wel zichzelf in de vingers. Dan stoppen ze zelf met kiala.
Ook al is het een principekwestie, je voelt het niet persoonlijk in jouw portemonnee.

pieternella

pieternella

30-07-2016 om 10:33

maar

Maar wie zegt dat Bol er niets aan doet? Ze regelen een vergoeding met de klant (zichtbaar voor TS) en wie zegt dat ze niet achter de schermen op zoek gaan naar dat pakje, een elektronisch label aan het pakje hangen dat het retour moet naar Bol of dat dat pakje na wat omzwervingen uiteindelijk weer bij Bol terugkomt (onzichtbaar voor TS)? Ik heb zelf de ervaring dat Bol altijd klachten snel en accuraat oplost, zonder gezeur. Ervaringen met de combinatie Bol en Kiala ken ik niet (ik laat altijd naar AH sturen) maar wel met Bol en die is prima en met Kiala en die is ook prima. Ik heb wat minderen ervaringen met H en M en postnl via de brievenbus.
Ik ben niet juridisch onderlegd maar het lijkt mij dat dor het accepteren van de vergoeding door Jip nu de bestelling weer eigendom wordt van Bol.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

30-07-2016 om 11:30

Flanagan

Internet staat vol met klachten ovr Kiala. Dit is één vd vele pagina's.

http://www.ervaringen.nl/kiala

Caesar

Caesar

30-07-2016 om 15:54

Jip

Als er niet geleverd wordt, dan moet bol gewoon jouw betaling restitueren. Punt. Misschien dat bol daar liever nog even mee wachtte, maar toch moet bol uiteindelijk over de brug komen.
Overigens ben ik ook niet meer zo'n fan van bol. Toch vaak wat gedoe gehad. Maar gelukkig zijn er voor vele zaken prima alternatieven voor bol. De Europese Amazon winkels bijvoorbeeld.

Ik lees hier dat sommigen zelfs diverse Kiala punten afbellen op zoek naar hun pakje. Dat zou ik zelf niet doen. Ik ga niet de problemen van bol of Kiala oplossen.

Overigens heb ik nog nooit van bol een pakje via Kiala ontvangen. Is dat een bestelkeuze bij bol? In mijn buurt is tnt de betrouwbaarste pakjes bezorger.

Wilgenroosje,

Ik had idd alleen op de website van kiala gekeken. Hun klantenbestand beslaat veel grote webshops, die volgens de getuigenissen tevreden zijn.

Maar je hebt geljk; de particulieren op ervaringen.nl geven een heel ander beeld.

Zelf eens een pakket van kiala teruggestuurd. Er ontbrak een retourformulier maar de koerier wist via een bepaald nummer mijn pakket toch te accepteren waarbij hij mij een bewijsbon overhandigde. Alles is goed gekomen.
Persoonlijk dus geen slechte ervaring. Maar ik bestel ook weinig.

Triva

Triva

30-07-2016 om 18:32

goede ervaringen met bolcom

Ik bestel heel veel bij bolcom en ik heb hele goede ervaringen in het leveren en in retouren en ook als er iets stuk ging. Ik heb zelfs een keer een laptop teruggestuurd die nog in de garantie zat en die raakte zoek. Ik mocht een nieuwe laptop uitzoeken. Waar ik minder blij mee was dat toen ze mijn laptop terugvonden ze zonder overleg die laptop hebben ingepikt Daar stonden toch mijn gegevens op en ik had daar wel voor willen betalen.

In dit geval vind ik het prima geregeld door bolcom, zij zijn ook verantwoordelijk als verzender. Bij postnl gaat momenteel heel vaak wat mis rond de pakketten (bezorgers die handtekeningen zelf zetten en pakje is dan niet aangekomen bijv) dus dat is wel weer een voordeel van zo'n kialapunt denk ik. Het lijkt me niet dat dat daar ook kan?

Wilgenroosje

Wilgenroosje

30-07-2016 om 18:43

Waterdicht

Haha, Flanagan. Nu snap ik waarom je geen negatieve recenties had gelezen.

Ik denk trouwens dat een 100% waterdicht systeem bijna onmogelijk is en de slechte ervaringen vallen het meest op.

Caesar

Caesar

30-07-2016 om 21:43

Laptop

Wat ik me dan wel afvraag, waarom zou je elektronica bij bol kopen? Hoogst zelden dat bol in die categorie de laagste prijs heeft. En als boeken en muziek verkoper zijn ze alleen reseller van elektronica, dus service kan je ook niet echt verwachten.

angel3

angel3

30-07-2016 om 22:23

Waarom kiala?

Waarom kies je voor kiala? Overigens heb ik al 2x gehad dat pakketje bol niet aankwam. Zij stuurden dezelfde dag het item nogmaals op. Uiteindelijk na een week kreeg ik 1 ding toch nog bezorgd en had ik dus 2 dezelfde items. Ik heb dat gemeld. Bol zei hou maar. Ze kunnen dat toch allemaal niet administreren. Overigens zelfde x gehad met gap . Gemeld bij dhl en gap. Gap heeft pakket nogmaals verstuurd. Geen enkel probleem.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-07-2016 om 23:19

Hier ook goede ervaringen

Een keer een printer bij bol besteld, die geleverd zou worden door postnl, maar niet kwam. Daarvan hebben we het geld teruggekregen, zodat ik zelf kon kijken of ik de printer alsnog wilde bestellen. Mediamarkt (oid) had inmiddels een aanbieding voor een vergelijkbare printer, dus hebben we die besteld. Het verbaast me dus dat jij nu een cadeaubon krijgt, en niet je geld terug.

Jip

Jip

01-08-2016 om 14:09

Kiala niet bereikbaar.

Het pakketje ondertussen opnieuw besteld met de cadeaubon en gewoon thuis laten bezorgen, het is ook al binnen. Nu weer een aantal dagen verder nog geen reactie van Kiala ontvangen over het eerste pakket, het staat ook nog steeds op 'wordt getransporteerd'. Vraag me werkelijk af hoe lang ze dat gaan voldhouden. Ik ga echt nooit meer iets via Kiala laten bezorgen want wat me nu nog het meeste stoort is dat ze gewoon echt niet bereikbaar zijn. Maar goed, ik heb mijn pakketje, case closed.

Bam Jo

Bam Jo

15-01-2017 om 12:42

Een drama genaamd "Kiala".

Bijna 1,5 week is Kiala nu al bezig met het vervoer van mijn pakket, 3 mailtjes verstuurd naar Kila, maar nog geen enkele reactie van Kiala mogen ontvangen. Het enige dat Kiala hoeft te doen is een pakketje bezorgen en/of reageren op een klacht, Kiala is blijkbaar niet in staat om zowel de betrekkelijk eenvoudige overeenkomst (die van bezorging), als het fatsoenlijk communiceren met gedupeerde klanten tot een goed einde te brengen.

Mooie wervende teksten als: "Met Kiala hoeft u zich geen zorgen meer te maken over de levering van uw pakketten" en "U kunt uw pakketten afhalen waar en wanneer u wilt!", blijken loze woorden en holle beloften te zijn....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.