Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tante Sidonia

tante Sidonia

18-11-2014 om 10:56

politiek dilemma

Ik ben lid van een politieke partij, ben ook actief en bezoek bestuursvergaderingen e.d. Naar mijn smaak is de regionale afdeling waar ik bijhoor niet actief en slagvaardig genoeg. De bestuursleden die nu zitten zijn in mijn ogen eigenlijk niet eens capabel als het er op aankomt. Hun gedrag tijdens vergaderingen is ongemotiveerd en ingeslapen , ze zijn nogal negatief en de vergaderingen verlopen langdradig en stuurloos. Daar naast zijn onderlinge spanningen onderwerp van gesprek, direct of indirect en het bespreken van anderen die hier door vertrokken zijn.

Momenteel zijn wij in onze regio niet groot genoeg om hier zitting te hebben in de gemeenteraad, maar stel dat dat ervan zou komen zou ik op niet één van hen met goed gevoel kunnen kiezen. Dus..... waar ben ik dan mee bezig?

Ik ben het nog steeds helemaal eens met de visie van deze partij en zou graag meer actief worden maar dit wordt dus belemmerd door de mensen waar ik regionaal mee te maken heb. Begrijp me niet verkeerd, ik mag meedoen met dingen, àls er iets gedaan wordt, maar er gaat heel weinig initiatieven van hen uit en feit dat het niet klikt maakt dat ik mij er niet erg gemotiveerd door voel.

Ik moet meer mijn mond gaan opentrekken tijdens vergaderingen maar zelf in het bestuur gaan zitten gaat, vrees ik, te veel tijd kosten. Ik ben ook echt niet iemand om als het er op aankomt in de deelraad te zitten, maar wel om acties te bedenken, uitwerken en uitvoeren. Maar ja. Ik heb het gevoel dat ik dan een kar moet gaan trekken.

Wat kan ik doen voor mijn partij?

tante sidonia

Is er dan geen onderdeel op provinciaal of landelijk niveau (een werkgroep op onderwerp bijvoorbeeld) waarin je wel je ei kwijt kan?
De enige manier om op plaatselijk niveau de boel op te schudden is inderdaad denk ik om zelf in het bestuur te gaan zitten. Als je daar de mogelijkheden niet voor hebt houdt het op dat niveau vrees ik wel een beetje op.

Groeten,

Temet

Hortensia

Hortensia

19-11-2014 om 07:55

herkenbaar

Ik ben zelf niet direct betrokken bij een politieke partij, maar sta wel aan de zijkant. En het valt me regelmatig op dat een aantal mensen met idealen, mensen die écht voor de overtuigingen van hun partij staan, worden belemmerd door mensen in hun partij die er vooral voor zichzelf zitten, voor hun bedrijf (!), of gewoon niets uitvoeren. Verschrikkelijk frustrerend, achterban gaat morren als ze merken dat hun partij tegenvalt, en bij de volgende verkiezingen worden ze ervoor afgestraft.

Ik merk het nu ook in mijn eigen woonplaats, waar ik een bepaalde partij enorm steun, hand- en spandiensten heb aangeboden, maar alles strandt op een incapabel bestuur dat vooral als enorm blok aan het been fungeert. Je staat volkomen machteloos met je goede wil en idealen. Ik weet nog niet hoe ik hiermee om moet gaan, omdat ik zelf aan de zijlijn sta en niet in de raad of het bestuur zit ((wil ik ook niet), maar ik voel me erg machteloos, want ik zie hoe de steun en de kostbare stemmen van eerder dit jaar verspeeld worden.

tante Sidonia

tante Sidonia

19-11-2014 om 17:02

ja....

Knap lastig he, HOTensia
Ik denk dat ie verspeling van stemmen hier ook speelt. Weet wel zeker, van de mensen die al zijn afgedraaid.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-11-2014 om 09:35

Uitstappen of de kar gaan trekken

Wat is de toekomst van die partij als mensen als jij hun verantwoordlijkheid niet nemen?

tante Sidonia

tante Sidonia

20-11-2014 om 10:38

dan

Is er nog een landelijke kant en hopenlijk een heleboel regionale afdelingen die wel functioneren, Ad Hombre!

Ad Hombre

Ad Hombre

20-11-2014 om 21:42

Niet...

zonder gemotiveerde positieve en wakkere mensen.

het probleem is nou juist

dat mensen die de capaciteit wél hebben geen zin/tijd/energie hebben om een bestuursfunctie op zich te nemen of in de gemeenteraad plaats te nemen. Dat is zo jammer! Want zo blijven de kwalitatief net wat minder geschikte lui die posities behouden.

Kiezen of kabelen!

Of je gaat echt wat doen qua bestuurlijke inzet, of je stopt ermee, want voortdurende ergernis leidt tot niets.

overigens

Ik zou in een dergelijk geval, als ik zou willen toetreden tot het bestuur, wel eerst medestanders zoeken en dan samen een greep naar de macht doen . Want in je eentje met een meerderheid aan vastgeroeste sukkelaars in een bestuur, da's trekken aan een dood paard lijkt me.

Groeten,

Temet

tante Sidonia

tante Sidonia

22-11-2014 om 23:39

vandaag een brief

Dat ze besloten hebben zichzelf op te heffen....
Ga dan naar de dichtstbijzijnde afdeling!

tante Sidonia

tante Sidonia

23-11-2014 om 11:34

maar helaas

Kan ik voorlopig niet stemmen op mijn partij bij de plaatselijke verkiezingen. Tenzij we voor die tijd iets op weten te zetten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.