Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Politicus van het jaar

Drie keer raden wie het geworden is. Daarnet in de uitzending van Een Vandaag.

Bijna net zo 'bijzonder' als de verkiezing van Pim Fortuyn tot de 'Grootste Nederlander'.

Het zal ook tijdgebonden zijn. Indertijd was Pim Fortuyn net dood. En de opmars van de PVV vanwege de vluchtelingencrisis is ook actueel.

Allemaal 'liquide angst' volgens zoon.

ah

dan ben ik geen 'Nederlands publiek'...

Leen13

Leen13

14-12-2015 om 19:45 Topicstarter

EV Opiniepanel

http://politiek.eenvandaag.nl/index.php/tv-items/63835/wilders_politicus_van_het_jaar_2015

De verkiezing is door deelnemers van het Een Vandaag opiniepanel.

Top 10
De volledige top 10 van 2015 is als volgt:

1) Geert Wilders: 25%

2) Jesse Klaver: 14%

3) Jeroen Dijsselbloem: 9%

4) Klaas Dijkhoff: 6%

5) Mark Rutte: 5%

6) Lodewijk Asscher: 4%

6) Sybrand Buma: 4%

6) Alexander Pechtold: 4%

6) Emile Roemer: 4%

10) Pieter Omtzigt: 3%

Eerdere winnaars van de publieksverkiezing voor Politicus van het Jaar waren Wouter Bos (2004), Rita Verdonk (2005), Jan Marijnissen (2006), Rita Verdonk (2007), Wouter Bos (2008), Alexander Pechtold (2009), Geert Wilders (2010), Emile Roemer (2011), Diederik Samsom (2012), Geert Wilders (2013) en Frans Timmermans (2014).

Vogel

Vogel

14-12-2015 om 22:08

Politiek is een mannendingetje

Welkom in Nederland 2015.

Leen13

Leen13

14-12-2015 om 22:45 Topicstarter

Inderdaad, waar zijn de vrouwen?

Bij gebrek aan alternatieven zou ik Jesse Klaver stemmen. Maar Pechtold vind ik ook gewoon een goede politicus die zich ook dit jaar, met name ook in het vluchtelingendebat, professioneel heeft opgesteld.

http://www.bnr.nl/nieuws/politiek/932831-1512/van-rijn-wees-een-vent-en-zoek-de-problemen-met-zorgbudgetten-uit
Verder zou ik graag Mona Keizer stemmen als dat kon, die heeft zich ook dit jaar weer vastgebeten in het echt wel heftige transitiedossier.

Toch zitten de glansrollen bij de VVD.

http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/10/minister-hennis-plasschaert-machtigste-vrouw-2015
"Minister Jeanine Hennis-Plasschaert van Defensie is volgens maandblad Opzij de meest invloedrijke vrouw van 2015. De 42-jarige politica (VVD) is de jongste winnaar ooit. ,,Haar humor en toegankelijkheid zijn haar geheime wapens'', zei Sybilla Dekker, juryvoorzitter en oud-minister van VROM."

Edith Schippers staat ook hoog genoteerd maar is al eens door Opzij verkozen in 2013.

Maar goed. De Een Vandaag verkiezing is dan ook wel een verkiezing van de politicus die het in de media goed gedaan heeft qua image. Met een natuurlijke aantrekkingskracht om te stemmen op populisten.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2015 om 00:31

Jesse Klaver

Ik zit bij die 14 procent. Helemaal niet bij gebrek aan alternatieven. Ik vind dat hij het gewoon erg goed doet. De partij waar ik normaal mijn stem naar uit laat gaan, heeft momenteel weinig mensen waar ik echt warm voor loop.

Vogel

Vogel

15-12-2015 om 06:50

Ik weet hie het komt...

... die afwezigheid van vrouwen als het er om gaat welke politicus het goed deed in de media.
De media zijn ook een mannendingetje.

MamavanSenH

MamavanSenH

15-12-2015 om 09:56

Wat?!

Ik zou niet weten wie wel politicus van het jaar zou moeten zijn, maar hij in ieder geval zeker niet...

Volkomen gekaapt

... door mannetjes die niks te doen hebben.

Geen stijl enzo.

Actieve stemmers.

Wilders fans zullen ook wel actieve stemmers zijn, overal waar iets valt te behalen doen ze mee.

Dat is in onze gemeente ook zo bij gemeenteraadsverkiezingen. Zo mogen de winkels nooit op Zondag open. God zij met u stemt iedereen plat.

Nimbo

Nimbo

16-12-2015 om 12:25

ik zou wel eens willen weten

Op welke concrete gegevens dit soort uitspraken gebaseerd worden. ik mag toch aannemen dat er bijv. dingen zoals humor en pakkende uitspraken meegeteld worden?

Nimbo

De formule moet wel zijn: volume x aantal klemtonen

skik

En met volume bedoel ik dan decibel.

skik

Arendje

Arendje

22-12-2015 om 19:08

skik

'En met volume bedoel ik dan decibel.'

Oh, ik dacht al dat je Dolly Parton wilde voordragen ...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.