Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Emmawee

Emmawee

24-05-2013 om 21:34

Parkeren in haarlem

Beste Haarlemmers en streekgenoten,
Mijn vader komt binnenkort jullie (en zijn) mooie stad weer eens bezoeken. Kadootje van zijn dochters. Een nachtje in het Carlton leek ons wel wat en dan gratis parkeren buiten de stad.
Nu vertelde hij dat hij een paar jaar geleden ook in dat hotel verbleef en dat ze toen heel handig hun auto konden parkeren bij het Provinciehuis. Bestaat die mogelijkheid in het weekend nog steeds voor zover jullie weten??
Groeten, Maw.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

24-05-2013 om 22:43

Parkeergarage

Het Carlton Square heeft een eigen parkeergarage. Of is dat te duur? Vziw is er in de buurt geen gratis parkeergelegenheid, maar ik ben al even de stad uit.

Emmawee

Emmawee

24-05-2013 om 23:06

Volle mep

In de parkeergarage betaal je de gewone prijs. Uit mijn hoofd: 2,70 per nacht en 2,25 per uur... ofzo. Ja, best duur dus.
Gratis is Overveen en bij Spaarnwoude. Vanaf daar kunnen ze het OV nemen. Maar mijn vader noemde de mogelijkheid van het provinciehuis en ik vraag mij dan af of die mogelijkheid nog steeds bestaat.
Groeten! Maw. (Ook al een hele tijd weg uit Haarlem).

Vic

Vic

25-05-2013 om 12:30

P&r

Ik denk dat de P&R bij Haarlem Spaarnwoude station dan het meest praktisch is. Of station Bloemendaal.

Persoonlijk

zou ik hem er gewoon een nachtje parkeergarage voor zijn auto bij geven.
Ik weet niet hoe oud hij is, maar ik vind het wel wat een gedoe om je auto buiten de stad bij een station te zetten.
Als jee toch wat uitgeeft, kan een kaartje voor de parkeergarage er toch ook nog wel bij?

Emmawee

Emmawee

25-05-2013 om 17:32

Mach

Bedankt voor je persoonlijke noot, maar dit was niet helemaal de vraag.
Maar ja hoor, de parkeerkosten kunnen erbij en ja, waarom dan eigenlijk de benzinekosten ook niet?
Groeten, Maw.

Emmawee

Emmawee

25-05-2013 om 17:33

Mach

Bedankt voor je persoonlijke noot, maar dit was niet helemaal de vraag.
Maar ja hoor, natuurlijk kunnen de parkeerkosten erbij en waarom dan eigenlijk de benzinekosten ook niet?
Groeten, Maw.

madelief

madelief

25-05-2013 om 19:18

Niet altijd open

Soms heb he mazzel bij het provinciehuis maar soms is de slagboom dicht. Ik wet nooit precies wanneer wel en niet dat ding open is, ik rij er maar gewoon langs... Parkeren in Haarlem is een redelijke ramp.....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Emmawee

Emmawee

25-05-2013 om 20:07

Bedankt Madelief,
Het is dus een kwestie van geluk of pech, misschien afhankelijk van 'wie er die vrijdag dienst had'?
Dan wachten we het gewoon af.
Groetjes, Maw.

Hombre

Hombre

26-05-2013 om 07:23

Mach

Helemaal mee eens. Wat een krenterig kado op deze manier. Alsof je naar een 3 sterrenrestaurant wordt gestuurd met een pakje boterhammen in je zak.

Emmawee

Emmawee

26-05-2013 om 08:54

Hombre en mach

Hombre, je weet niet waar je over praat. En ik voel weinig behoefte om het nader te verklaren.

Maar ok, goed om te weten dat er mensen zijn die er zo tegen aan kunnen kijken. Misschien geldt dat voor mijn vader ook en anders voor zijn partner. We nemen het dus nog even in overweging.
Zouden jullie dan ook vinden dat we de benzinekosten erbij moeten nemen?

Groeten, Maw.

Emmawee

Mijn reactie was helemaal niet lullig bedoeld ofzo.
Wat je wil betalen moet je helemaal zelf weten. Maar nu ontstaat er blijkbaar een situatie die voor je vader niet leuk is. Ik weet niet hoe bemiddeld hij is. Heeft hij geld zt, dan moet hij nergens over praten.
Maar als die parkeerkosten echt een punt voor hem zijn, dan is het voor hem natuurlijk ook lastig om hier iets over te zeggen. Maar jij kent hem het best.
Maar ervan uitgaand dat het een man op leeftijd is, kan parkeren op flinke afstand van het hotel en dan nog met een trein ( wat ergens in deze draad gesuggereerd wordt) best belastend zijn.

Vic

Vic

26-05-2013 om 11:21

Gedoe

Het hangt er helemaal vanaf wat voor type je vader is. Mijn schoonouders zou ik gerust kunnen 'afschepen' met een hotelnachtje zonder verder geregel. Die komen er wel. Mijn vader zou alleen blij worden van zo'n cadeau als ik hem zou weg brengen en bij voorkeur ook nog zou helpen met inchecken.

Haarlem hier

2 weken geleden at ik bij restaurant Parck (
http://www.restaurantparck.nl) om de hoek bij Carlton hotel. Achter het restaurant is een pleintje waar ik mijn auto parkeerde en geen kaartjeautomaat kon ontdekken. Toen ik bij het restaurant vroeg, zeiden ze dat het nog enkele weken zou duren voordat ze er geplaatst zouden zijn. Ik weet niet hoe ver ze zijn maar goed, misschien een tip. En anders is het inderdaad daar in de buurt overal betaald parkeren of met vergunning.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Emmawee

Emmawee

26-05-2013 om 14:28

Ja hoor.

Jullie er gewoon met een gerust hart vanuit gaan dat wij rekening houden met alle verschillende facetten van mijn vaders welbevinden. Het is nl. een kado. Ik heb hier niet alle onderdelen van het programma uit de doeken willen doen, maar geloof me maar: dat zit wel snor.
De vraag was gewoon of dat parkeerterrein nog steeds in het weekend geopend was. Dat weten we nu: misschien.

Mach, ik snap dat je het niet lullig bedoelde, maar ik vind dit wel een lullige opmerking: "Als je dan toch wat uitgeeft, dan kan zo'n kaartje voor de parkeergarage er ook nog wel bij?"
Hiermee suggereer je dat zo'n kaartje een klein dingetje is, terwijl dit kleine dingetje gewoon zo'n € 40,= gaat kosten. Voor mij is dat best veel geld, maar misschien ligt dat voor jou anders?

Sini, ik hoop dat het je goed is bevallen bij Parck, want niet geheel toevallig gaan wij daar ook eten in dat weekend! Ik ga Parck even bellen om te vragen hoe de parkeersituatie daar inmiddels is. Dank voor de tip!

Groeten, Maw.

Emmawee

Emmawee

26-05-2013 om 15:15

Kunnen

jullie _kunnen_ er met een gerust hart... etc.

Hanne.

Hanne.

26-05-2013 om 21:24

Provinciehuis kan niet

Parkeren bij het provinciehuis gaat zeker niet lukken.

Ik wilde er vanmiddag parkeren en het hele provincihuis is een grote bouwput. Het pand ligt grotendeels tegen de vlakte en de parkeerplaats volledig met hekken afgezet.

Zag er niet uit alsof dat op korte termijn over zou zijn.

Ik heb nu in de parkeergarage onder het carlton gestaan maar die is 1.60 per 44 minuten. Tikt dus flink aan.

Wat ik zelf wel eens doe als ik naar haarlem ga is parkeren bij het van de valk hotel in schalkwijk en dan met de bus naar het centrum gaan.

Tesah

Tesah

27-05-2013 om 08:44

Goedkoper tarief

ik kan me eigenlijk niet voostellen dat je als gast van het Carlton de volle mep in de garage moet betalen. Er is vast een rond bedrag wat lager is dan het normale tarief, bel ze even, je kunt dan denk ik wel een plekje reserveren.

Anders wordt het lastig, je moet dan in de wijken gaan parkeren, maar twee jaar geleden rukte de vergunningen al erg op, zeker 15 minuten lopen. Het zal nu nog wel erger zijn geworden.

Leuk cadeau trouwens.

Tesah

Vic

Vic

27-05-2013 om 11:35

Ja vreselijk is dat

Toen ik 20 jaar geleden aan de Schoterweg (achter het station) woonde kon je gewoon nog in de straat parkeren zonder vergunning. Dat was handig toen ik verhuisde en met de trein naar mijn werk ging, kon je gewoon parkeren in een straat. Nadat ik was verhuisd werd het ineens vergunninggebied. Zogenaamd vanwege parkeerruimte voor de bewoners, maar dat was echt nooit een probleem. Ik moest wel eens 100 meter verderop parkeren, maar er was altijd wel plek. Gewoon een verkapte melkkoemethode dus ;-( Nadien rukte dat vergunninggebied nog verder op, en nu moet je in Noord tot bijna bij Sinnevelt nog betaald parkeren of met vergunning.
In het centrum is het al helemaal een drama. Vroeger waren er nog wel eens van die vergeten soort van braakliggende 'illegale' parkeerterreintjes, maar nu staan overal parkeermeters. Tot een paar jaar geleden was je nog goedkoper uit in de parkeergarage dan buiten op straat, maar dat is nu gelijk getrokken. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik er weg ben. Hier in het dorp kun je overal parkeren, op sommige plekken met een parkeerschijf. Die heb ik speciaal aangeschaft toen ik er (2 jaar na mijn verhuizing) achter kwam wat die blauwe strepen betekenden

vlinder72

vlinder72

27-05-2013 om 12:24

Website van carlton

Op de website staat informatie over parkeren. Er staat dat je op 10 minuten loopafstand gratis kan parkeren (ik zou even bellen voor een adres).

'S nachts parkeren in garage houtplein is 2,70 voor de hele nacht.

Emmawee

Emmawee

27-05-2013 om 22:26

Gebeld met het hotel

Ok Hanne, dat is helder. En bedankt ook Vlinder! Ik heb meteen maar even naar het Carlton gebeld.
Langs de Dreef zijn er (10 minuten lopen vanaf het hotel) een stuk of 10 gratis parkeerplekken, die meestal al bezet zijn. Echter, daar gebeuren nog wel eens wat dingen, auto-inbraak, vernieling etc. De mevrouw van het hotel raadde dan ook sterk af om daar je auto te parkeren.

In de parkeergarage betaal je € 2,= per uur en voor de gehele nacht € 2,80. Iets minder dus dan ik dacht. Daar komt bij dat het parkeren op straat op zondag gratis is. Moet hij alleen even de auto naar buiten rijden zodra hij wakker wordt (of voor hij gaat slapen). Al met al wordt het zo toch een stuk beter te behappen.

Dank voor 't meedenken. Maw.

Maw

Ja Parck was erg lekker!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

hombre

hombre

29-05-2013 om 09:42

Emmawee

Nee, benzinekosten en parkeerkosten behoren normaal gesproken bij de autokosten. Ik zou zelf ook niet aanbieden om die te betalen in zo'n geval.

Maar ik zou dan ook niet met suggesties komen waar ze gratis kunnen parkeren en het parkeren gewoon hun probleem laten zijn en die pakweg 5 EUR waar jij het over hebt lijkt me voor een autobezitter (auto's zijn duur) geen probleem.

Maar als ze erg krenterig zijn op dat gebied zou je ze waarschijnlijk wel een plezier doen om het 'ruimhartig' vast voor ze op te lossen

Emmawee

Emmawee

29-05-2013 om 22:21

Hombre

Grappig, eerst zouden wij krenterig zijn omdat we de verschillende parkeermogelijkheden uitzoeken (waaronder een optie gratis buiten de stad). Je vergeleek het met iemand met eigen brood naar een 3-sterrenrestaurant sturen.
Nu heb je het erover dat wij 'ruimhartig' zouden moeten zijn, als zij 'erg krenterig' zouden zijn 'op dat gebied'.
Blijkbaar vind je het nogal belangrijk om te oordelen hierover. Ik prijs mijzelf gelukkig dat wij met mijn vader zo'n relatie hebben, dat we gewoon met elkaar verschillende opties kunnen vergelijken, zonder dat we elkaar op de maat nemen.
En misschien heb je het niet goed gelezen, maar in eerste instantie leek het niet om pakweg 5 euro te gaan, maar om zeker € 40,--
Grappig ook dat je zegt dat een klein bedrag voor een autobezitter geen probleem moet zijn. Auto's zijn immers duur. Ik denk juist: auto's zijn duur, dus is het logisch dat mensen proberen op de variabele kosten te besparen.
Groet, Maw.

Hombre

Hombre

30-05-2013 om 10:43

Emmaweer

"Blijkbaar vind je het nogal belangrijk om te oordelen hierover."

Je vraagt advies en zelfs nog verduidelijking, je krijgt het. Negeren kan natuurlijk altijd, maar nou niet gaan zeuren a.j.b.

"Ik prijs mijzelf gelukkig dat wij met mijn vader zo'n relatie hebben, dat we gewoon met elkaar verschillende opties kunnen vergelijken, zonder dat we elkaar op de maat nemen."

Ik feliciteer je met je ideale relatie met je ouders. Als ik hier zo eens rond kijk zijn de meeste van ons op dat gebied wat minder gelukkig.

Emmawee

Emmawee

30-05-2013 om 23:32

En wéér, hombre

Nog even verder zeuren: ik vroeg helemaal geen advies. Noch een mening.
Maar goed, ik heb je bericht nog eens gelezen en als ik je goed begrijp komt jouw advies hier op neer: de parkeerkosten zijn hun probleem en daar moet je niet over praten, want dat komt krenterig over. Ofwel ruimhartig betalen, of niet en het hen zelf laten oplossen. Ik denk dat ik dat wel snap. Bedankt voor deze andere kijk op de zaak.

En nog meer gezeur: leuk zo'n felicitatie. Ik heb inderdaad een goede relatie met mijn vader en zijn vriendin. Waar je vandaan haalt dat ik een ideale relatie met mijn ouders heb, is me een raadsel.

Groeten, Maw.

Hoi maw

Hoi Maw, ik ben blij dat het gelukt is! Haarlem is een prachtige stad! Geniet er samen van!
Ik snapte eerst niet zo goed wat je bedoelde, omdat je het had over "een nachtje in het hotel" (dus geen week of zo) en over "... 2,70 per nacht." Leek mij dat het dus om 1 nacht ging en dan is nog geen 3 euro toch niet veel. Ik snapte niet zo goed waarom je dan 40 euro noemde. Toch meerdere nachten?
Maar goed, ik vind het leuk dat jullie zoiets cadeau doen, en hij zal het ongetwijfeld super vinden als hij in Haarlem heeft gewoond.
Groetjes Geerke (5 jr in Haarlem gewoond, al 13 jaar weg maar nog steeds groot fan!)

Emmawee

Emmawee

01-06-2013 om 23:14

Hoi geerke!

Het gaat inderdaad om 1 nacht, maar die auto komt natuurlijk al eerder naar Haarlem en gaat pas weer aan het eind van de volgende dag weg. Je betaalt € 2,70 per nacht (vanaf 19.00 uur), plus € 2,25 per uur overdag. Het ging dus niet om meerdere nachten, maar om 2 dagen. Ik wist toen nog niet dat het op zondag gratis zou zijn.
Mijn vader is er inderdaad heel blij mee. Op zaterdag eten we met elkaar (mijn vader, zijn vriendin en mijn zussen en ik) en op zondag maken we een vaartocht met onze mannen en kinderen erbij, dus we kunnen zelf ook nog mee-genieten van deze fijne stad (voor ons altijd 'de stad' geweest) . Ik heb er erg veel zin in. Hopelijk is het lekker weer...

Groetjes! Maw.

Aha

Op die manier!
Fijn ik hoop dat het ook mooi weer is als jullie gaan. Varen is heerlijk. Nou ja je kent alle mooie plekjes in Haarlem wel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.