Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Violetta

Violetta

31-12-2015 om 10:27

Parkeerplaats ingepikt

Op een volle parkeerplaats zocht ik een plekje voor mijn auto tot ik een bekende zag die klaar was met winkelen. Ik stapte uit (mijn man reed) en liep met de bekende mee om zo het plekje te reserveren. De bekende bleef wachten tot mijn man met de auto arriveerden maar van de andere kant kwam ook net een auto die gunstiger voor de in te rijden plek stond. Om het inpikken van de plek te voorkomen stapte ik uit en ging voor de auto staan. Maar deze reed gewoon door, tegen mij aan en ook toen ik niet wegging reed ze verder en als ik niet opzij was gesprongen had ik eronder gelegen. Tot mijn verbazing was de bestuurster een oude bekakt uitziende dame, ik was werkelijk perplex.
Ben ik nou gek en zijn parkeerplaatsen op drukke terreinen voor de meest brutale mensen of bestaat er ook nog iets van fatsoen?

V@@s

V@@s

31-12-2015 om 10:36

agressief gedrag

van de bestuurder van de andere auto. Aan de andere kant had jij natuurlijk niet meer recht op die parkeerplaats omdat er toevallig een bekende geparkeerd had.

fatsoen bestaat, maar sommigen negeren dat

triest maar zo is dat.

Je kunt dan ordinair ruzie gaan staan maken, maar daar schiet je meestal niks mee op.

Heb je die dame nog aangesproken?

Of ze er bekakt uitzag (wat is bekakt?) is niet zo ter zake, misschien wel haar leeftijd, wie weet reed ze al even rondjes om een plek te vinden en was deze kans een grote opluchting voor haar. Het kan zelfs dat ze op dat moment niet in de gaten had hoe asocial ze deed, blij als ze was met een plekje.

Snap zelf nooit zo goed dat mensen zulke drukke momenten niet vermijden of in zo'n geval de fiets pakken. Maar dit terzijde.
Het is gewoon balen!!!

Katniss

Katniss

31-12-2015 om 10:54

Tja

Wie het eerst komt... Ik vind het ook altijd irritant als mensen alvast een plaats in de rij bij de kassa reserveren en dan verder gaan met de boodschappen.

Moni

Moni

31-12-2015 om 12:06

Zo te lezen was die andere auto eerder dan jullie auto

Dan snap ik best dat iemand vindt dat zij voorgaat.
Dat betekent natuurlijk niet dat ze dan tegen je op moet rijden.

Van jou vind ik het niet zo handig dat jij voor de auto gaat staan.
Je kunt ook echt communiceren, zoals naar de bestuurder lopen en de situatie uitleggen.

Miekemieke

Miekemieke

31-12-2015 om 12:09

Had mij ook kunnen overkomen

Ik zou niet tegen je aangereden zijn maar ik zou helemaal niet begrepen hebben dat je de plaats bezet wou houden. Ik zou gedacht hebben 'die dames zien mij niet' ik zou even getoeterd hebben denk ik.

Miekemieke

Miekemieke

31-12-2015 om 12:11

Doe mij zulke problemen!

Nastia

Nastia

31-12-2015 om 12:29

Sja

Ik vind een plekje claimen omdat je toevallig iemand kent die net weggaat ook niet getuigen van enorm fatsoen. Net zo als bewust voor de auto springen als iemand wil inparkeren. Was die andere auto niet gewoon eerder bij het plekje?

Violetta

Violetta

31-12-2015 om 12:41

Eerder

Nee, wij stonden daar al eerder te wachten, andere auto's die achter ons reden gingen ook netjes voorbij. Deze dame kwam net aanrijden maar kon door de situatie sneller in het vrij gekomen plekje schieten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-12-2015 om 14:02

Aso

Tja Violetta. YouTube staat vol met wraakfilmpjes. Ik zou als ik jou was dat eens mijn licht opsteken. Niet om deze uit te voeren, hoor. Maar gewoon om eens flink te kunnen lachen om dit soort aso gedrag. Meer zijn dat soort types niet waard.

Egel

Egel

31-12-2015 om 14:07

Aso 2

Natuurlijk is die mevrouw de kakmadam heel erg bezig. Als ze echt door zou zijn gegaan bijna een aangifte waard!
Maar eerlijk gezegd vind ik het ook wel tegen asogedrag aanschuren als je lijfelijk op een parkeerplaats gaat staan om deze gauw bezet te houden. Echt kinderachtig eigenlijk. Rij gewoon rond en als je niet op tijd bent, moet je wachten tot iemand anders weggaat of verderop in de wijk gaan staan en wat verder lopen. Overweeg ook wat vaker te gaan en dan met de fiets.

Katniss

Katniss

31-12-2015 om 14:30

Zeker

Ik vind het vooral ongepast om snel even een parkeerplaats te reserveren door ervoor te gaan staan. Zo werkt dat niet mevrouw, en ik had ook wel wat aangedrongen om op dat plekje te gaan staan. Echt niet dat ik me laat wegjagen.

40er

40er

31-12-2015 om 15:39

nou

Zo ik het lees stond je man al klaar om in te parkeren. Ben bang dat die madam het met mij niet had gered zo hoor! Hondsbrutaal vind ik dat zo. Ik zou me denk ik hebben laten vallen en er een heel drama van gemaakt hebben.

Evelien

Evelien

31-12-2015 om 15:40

Violetta was eerder!

Lees even posting #9.

Violetta was eerder.

En Katniss, misschien bedoel je mij?
Ik ha regelmatig in de rij staan (soms met spullen al op de band) en dan schiet Me opeens door mijn hoofd dat ik iets vergeten heb. Zelfs als ik een lijstje heb, kijk ik regelmatig over iets heen. Dus dan een ik snel de winkel in om het alsnog te halen. Ben vrijwel altijd op tijd terug voordat de laatste boodschappen afgerekend worden.

Ik hoop altijd op begrip van anderen dat ik zo vergeetachtig van. Doe het echt niet expres en soms bedenk ik het pas als ik al betaald heb.

Een bekakte dame?

Reed ze soms in een dikke BMWeej?

Katniss

Katniss

31-12-2015 om 15:54

Nee Evelien

Violetta zag een bekende en rende met haar mee naar het plekje. Haar man moest nog twee straatjes door op het parkeerterrein. De goedgeklede ABN-sprekende dame had al drie rondjes gereden en had het geluk dat er nét een plekje vrij kwam. Daar stond alleen een dame van middelbare leeftijd heel raar te doen en te schelden. Pas later bleek waarom, toen de wederhelft van deze dame aankwam in zijn Prius.

Handdoek

Ik hoorde van Oudste Zoon die wel eens naar een allinclusive is geweest dat het ook niet ongebruikelijk is dat mensen om 6 uur al een handdoek over een strandstoel draperen en weer hun nest induiken
Van die orde vind ik dit verhaal ook.

Parkeerwachtertje

Parkeerwachtertje

31-12-2015 om 16:22

Haha Katniss

Ik zie het helemaal voor me. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook zwaar geagiteerd zou raken van Violetta's gedrag. Kom op zeg, een parkeerplaats claimen. Hetzelfde als een badhanddoek op een stoel leggen om "te reserveren". Ik zal zeker op een nette geciviliseerde manier laten weten dat ik dit geen manier van doen vind, niet door tegen iemand aan te rijden of te schelden. Ik ben niet bekakt maar heb wel manieren. Sommige dingen doe je gewoon niet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-12-2015 om 17:16

Leuke invulling Katniss

Maat dat stond er natuurlijk niet.
Ik vind een ander mens van zijn sokken rijden voor een parkeerplekje echt te bizar voor woorden. Zelfs na een derde rondje over de parkeerplaats.
Ik mag hopen dat ik inderdaad de tegenwoordigheid van geest heb om me net als 40er luid kermend op de grond te laten vallen.

Astrid

Astrid

01-01-2016 om 01:01

je schrijft

"Ik stapte uit (mijn man reed) en liep met de bekende mee om zo het plekje te reserveren.De bekende bleef wachten tot mijn man met de auto arriveerden maar van de andere kant kwam ook net een auto die gunstiger voor de in te rijden plek stond. Om het inpikken van de plek te voorkomen stapte ik uit en ging voor de auto staan. "

Wat is het nou?
Jij stapt uit, loopt met bekende mee naar auto, wacht tot je man aankomt met de auto. Dat is bezet houden.
In het tweede deel schrijf je dat je uitstapt en voor de auto ging staan.
Wanneer ben je nou echt echt echt uitgestapt?
In het eerste geval vind ik dat ook niet fair. Wie het eerst met de auto aankomt (en niet lopende dus), die heeft het plekje. Isse simpel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.