Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Monique D*

Monique D*

23-05-2013 om 16:47

Overstappen naar andere telefoonprovider (weg van kpn)

Ook ik stap niet zo makkelijk over naar een andere leverancier. Ben erg bang voor addertjes onder het gras en hou niet van veranderen. Maar toen ik de brief kreeg van KPN was de maat vol. Men wil de tarieven vanaf 1 augustus 2013 verhogen van 18,31 naar 20,50. Ook wil men extra kosten berekenen bij het bellen van 0900-nummers op de vaste lijn. Het is mogelijk om mijn abonnement tot 1 juli 2013 kosteloos te beëindigen.
Ik ben het zat en wil een andere telefoonleverancier die goedkoper is. Ik wil geen pakket (internet, tv en telefonie samen) of een bundel voor een mobiel, maar alleen voor mijn vaste lijn.
Wie o wie kan mij een goedkopere telefoonprovider aanraden?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monique D*

Monique D*

23-05-2013 om 16:48

Voor de duidelijkheid: alleen voor de vaste telefoonlijn

Voor de duidelijkheid: ik wil alleen een abonnement voor mijn vaste telefoonlijn.

Marie

Marie

24-05-2013 om 13:36

Ziggo

Wij hebben alles-in-1 van Ziggo en dat bevalt prima.
Je kunt ook alleen telefonie bij ze afnemen voor € 9,95 per maand.
Maar waarom wil je geen totaalpakket. Alles los afnnemen is toch vaak duurder.

Monique D*

Monique D*

24-05-2013 om 15:25

Geen pakket

De reden dat ik geen pakket wil is dat ik niet volledig afhankelijk van één provider wil zijn. Dus als die provider een storing heeft en internet "ligt eruit", dan kan ik ook niet meer bellen en geen tv meer kijken.
Als ik niet meer via Ziggo kan bellen, dan kan ik altijd nog op het internet.
Een abonnement van 9 euro per maand klinkt wel goed. Ik zal contact met hen opnemen. Ik heb nog een vraag: worden er ook kosten berekend bij gebruik van 0900-nummers? Hoeveel kost lokaal bellen?
Ik zal mijn vriendin, die ook een goedkope telefoonprovider heeft (ook geen pakket) en vragen hoeveel zij betaalt.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-05-2013 om 15:29

Monique

Ik zou me daar niet te druk om maken. Het gebeurt maar zelden dat het er allemaal uit ligt, en dan heb je vast nog een mobiele telefoon waar je mee kunt bellen.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-05-2013 om 23:40

Monique

Dat je tv het niet meer zou doen als er een internetstoring is, is echt niet zo. Telefonie en internet kan dan weer wel onder 1 storing vallen.
Wat ik bij klanten van 'de kabel' wel eens hoorde was paniek omdat ze niet meer bereikbaar waren voor de dokter, of vrienden en familie als er iets aan de hand was. Ik wil dat probleem niet bagatelliseren, maar ik verbaas me er wel over dat die mensen nog zo'n belang hechten aan vaste telefonie, dat ze zich totaal onthand voelen als dat tijdelijk uitvalt. Want waarmee wordt de storing gemeld? Met een mobieltje! Waarom kent de familie of de dokter het nummer van dat mobieltje niet?

Margriet*

Margriet*

25-05-2013 om 19:47

Sinds

wij UPC hebben gaan we redelijk storingsloos door het leven. En als er wat is hebben ze uitstekende monteurs die gerust na vijven langskomen (schijnt veel beter te zin dan bij Ziggo). Telfort was echt drama, soms dagen geen telefoon en internet....

Vic

Vic

25-05-2013 om 22:43

Alles-in-1

Ik heb een alles-in-1 pakket (telefoon, internet en televisie) bij Lijbrandt voor 49,95 per maand. Het internet hapert wel eens, maar dat heeft nog nooit langer dan een uur geduurd (meestal maar enkele minuten). De telefoon doet het dan wel altijd. Ik gebruik mijn vaste telefoon trouwens zelden nog, en de meeste mensen met wie ik bel hebben niet eens meer een vaste lijn.

Monique D*

Monique D*

27-05-2013 om 12:53

Upc verbeterd?

Vrienden van mij hebben nu ook een totaalpakket van UPC genomen. Ik vertrouwde ze niet, dit omdat ze wat dat betreft een heel slechte naam hadden (lange wachttijden bij storingen, geen monteurs die langskomen of die het zgn herstellen, maar er wordt niets hersteld. Youp van 't Heck heeft hierover nog een speciaal blaadje gemaakt.
Dus ze zijn enorm verbeterd wat dat betreft?

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2013 om 14:12

Upc

Wij hebben ook weinig problemen met UPC. Maar als je in Ziggo gebied woont kun je niet naar UPC en omgekeerd. Kabelbedrijven werken in bepaalde gebieden en hebben daar vaak het alleen-recht. Dat is bij bedrijven als KPN, Tele2 e.d. niet zo. Dat gaat niet via de kabel.

Mamvantwee

Mamvantwee

27-05-2013 om 16:53

Upc hier ok

Hier ook alleen keuze uit UPC over de kabel. Wij hebben ook alles-in-een en geen problemen.

groet, Mamvantwee

Puck

Puck

28-05-2013 om 10:32

Upc hier prut

Wij zijn onlangs overgestapt van het totaalpakket van upc naar een andere provider omdat het hier dus uitermate belabberd was. Als diverse keren nieuwe kastjes gehad, bekabeling verbeterd maar toch lag heel vaak de telefonie en het internet eruit. T.v. deed het wel naar behoren, maar de decoders hebben we ook al diverse van gehad omdat ze stuk gingen. En UPC is giga duur. We hebben nu van Telfort een pakket dat blijvend 20 euro in de maand goedkoper is voor een uitgebreider pakket. Zeer tevreden over de overstap en de kwaliteit; ben nog iedere dag blij dat we UPC de deur hebben uit gedaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-05-2013 om 16:31

Puck

Waren jullie toevallig met de Horizon ontvanger in zee gegaan? Want als dat zo is, dan liggen de problemen daar misschien aan. Wij stappen ook nog niet over naar Horizon, omdat de kinderziektes daar nog niet uit zijn.

Horizon

Horizon werkt hier prima

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2013 om 00:12

Chris

Wij hebben tot nu toe eigenlijk amper tot niet problemen met alles van UPC. Ik snap de klachten daardoor ook nooit zo, maar wat Horizon betreft lees ik wel erg hardnekkig dat het ding mensen tot wanhoop drijft. Er schijnt volgende maand een update te komen die de meeste problemen moet verhelpen. Dan zoek ik de commentaren erover nog maar eens op en dan hoop ik het te kunnen bestellen.

Monique D*

Monique D*

29-05-2013 om 23:24

Wie heeft ervaring met acn?

Een vriendin van mij maakt gebruik van de telefoonaanbieder ACN voor haar vaste lijn. Zij heeft geen internetaansluiting.
Zij meldt dat ACN erg goedkoop is.
Ik heb mijn KPN Bel Vrij Weekendabonnement vergeleken met het ACN-abonnement Friends & Family wat mijn vriendin heeft. Het abonnement van ACN is 18,29 p.m. en gesprekken zijn (in Nederland) 0,0914 euro per minuut. Het is wel zo dat men gratis kan bellen met andere ACN-abonnementhouders.
Mijn KPN-abonnement is 18,31 euro per maand en de gesprekken (in Nederland) zijn 0,0915 euro per minuut. 's-Nachts en in het weekend zijn de gesprekken gratis. Helaas is het zo dat de prijs van het abonnement wordt vehoogd naar 20,50 euro per maand en voor de 0900-nummers worden ook de 0900-nummers worden ook extra kosten berekend, net zoals bij gebruik van mobiele telefoons. Dat heeft voor mij de doorslag gegeven om naar een andere telefoonaanbieder uit te kijken.
Maar ik merk dat het in eerste instantie niet zoveel scheelt met de prijzen van KPN en ACN. Maar dat zal nu wel veranderen door de extra kosten en verhoging van het abonnement. Heeft iemand ervaring met ACN? Mijn vriendin is er wel enthousiast over..

Puck

Puck

30-05-2013 om 10:21

Kaaskopje

Nee, wij hadden geen Horizon, we hebben jarenlang het simpele pakket gehad van UPc, zonder toeters en bellen zoals programma's opnemen, extra zenders, etc.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2013 om 12:04

Puck

Oh jammer dan dat dat niet beviel. Ik heb gister de knoop doorgehakt met Horizon. Ik hou mijn hart wel een beetje vast, maar ik krijg meer voor minder geld en daar gaat het mij om.

Kaaskopje

Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Het gratis klantenservicenummer is 1200.

Tip: in het menu bij Opties, Instellingen, Horizon Mediabox, Diagnostiek, Signaalsterkte digitale tv kun je de kwaliteit van je signaal zien. Die hoort 'uitmuntend' te zijn.

Monique D*

Monique D*

31-05-2013 om 19:57

Nogmaals: wie heeft ervaring met acn?

Ik ben erg benieuwed..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.