Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

OV-vraag

Zoon gaat maandag voor het eerst met OV naar zijn nieuwe school. Ik heb geen ervaring met busabonnementen. Twee vragen: moet hij in- en uitchecken, ook al heeft hij een abonnement?
Ik neem aan van wel, maar dan de volgende vraag: welk risico loopt hij als hij vergeet uit te checken?

Katniss

Katniss

21-08-2015 om 19:53

Bijzonder

Ik dacht dat dat antwoord wel even te googelen zou zijn, maar dat viel tegen. De websites van busvervoerders zijn allemaal even onduidelijk. Maar ik denk wel dat je moet in- en uitchecken, dat moet ook met een los gekochte NS dagkaart (wat ik absurd vind, maar dat terzijde).

Marie

Marie

21-08-2015 om 20:58

Syntus niet

Dochter reist met Syntus en hoeft niet in en uit te checken. Gelukkig attendeerde de chauffeur haar daar na een paar dagen op. Ze hoeft alleen haar abonnement te laten zien. Ze heeft dus 2 pasjes. OV-chipkaart en "zichtabbonement".
We hebben de ritten die ze wel had ingecheckt wel kunnen declareren (was ook nog gedoe).

Trouwens bij Syntus hebben ze nu ook een app en daar staat dan je abonnement op, maar dat nog niet uitgeprobeerd.

Anneque

Anneque

21-08-2015 om 21:16 Topicstarter

Abo staat op OV-kaart

Dus laten zien, kan niet. Maar idd, ik krijg het niet gegoogeld. De mevrouw die het OV-oplaadpunt bemant, wist het ook niet.

Noet

Noet

21-08-2015 om 21:35

wel inchecken

Inchecken met een reisproduct:
https://www.ov-chipkaart.nl/reizen/gebruikovchipkaart/inenuitchecken/

Anneque

Anneque

21-08-2015 om 21:43 Topicstarter

uitchecken

Ah, thnx Noet, het moet dus idd. Maar wat de gevolgen zijn als hij vergeet uit te checken, blijft onduidelijk. Ws geen, denk ik?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-08-2015 om 22:07

Een cent boete

Mijn dochter reist met een abonnement van ns. En krijgt als ze vergeet uit te checken een cemt boete.

Ik kan dit ook zien op een app van ns. Dan kan ik haar nog even terugsturen naar het station. Geen idee of andere vervoerders dit ook aanbieden.

four

four

21-08-2015 om 22:09

die cent van de NS

Wordt straks tien euro. De cent is om eraan te wennen. De NS app is wel goed, laat bijna real time het in- en uitchecken zien. Veel beter dan de OV chipkaart app (die loopt altijd een dag achter).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.