Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-09-2022 om 14:58
Tijdens corona mochten we niet mee naar binnen bij de orthodontist. Dit vond ik wel vervelend (dochter toen 10), maar begreep het wel, ondanks dat ik wist dat het bij heel veel andere ortho's wel gewoon mocht. Maar nu mochten ouders nog steeds niet mee naar binnen, wat het bleek veel rustiger te werken.
Mijn dochter ligt nu vaak onnodig lang in de stoel, terwijl er over vakantie’s e.d. gekletst wordt. Ook zijn ze nogal hardhandig, geloof best dat het niet allemaal zachtjes kan, maar heb het gevoel dat ze wel erg grof te werk gaan, maar kan dit dus niet controleren. Mijn dochter na een bezoek ook niet echt uitleggen wat ze nu precies gedaan hebben of wat de voortgang is. Je kan wel verzoek tot gesprek aanvragen, maar dat is ook allemaal erg ingewikkeld. Heb het gevoel dat ze het vooral zelf wel lekker makkelijk vinden zonder ouders om verantwoording hoeven af te leggen.
Maar wat ik me eigenlijk afvraag, mag de orthodontist dit eigenlijk wel?
Het staat nu overigens wel op hun website als huisregel, maar deze was er nog niet voor corona.
Hopelijk kan iemand mij meer vertellen, bedankt!
28-09-2022 om 12:11
--- schreef op 28-09-2022 om 10:19:
[..]
Wat zou hun voordeel zijn om je dochter zo lang mogelijk binnen te houden? Eerlijk antwoord graag.
Ik heb toch nergens gezegd dat het hun doel is om een kind zo lang mogelijk binnen te houden? Dit heeft verder ook niet zo veel meer te maken met mijn initiële vraag?
28-09-2022 om 21:28
nou ja, je brengt als grief dat je kind onnodig lang in de stoel moet liggen. Dus mensen vragen zich af hoe je weet dat het onnodig lang is en waarom ze dat zouden doen. Het is immers in hun eigen nadeel.
29-09-2022 om 13:09
Ginevra schreef op 28-09-2022 om 21:28:
nou ja, je brengt als grief dat je kind onnodig lang in de stoel moet liggen. Dus mensen vragen zich af hoe je weet dat het onnodig lang is en waarom ze dat zouden doen. Het is immers in hun eigen nadeel.
Mijn vraag was eigenlijk of de orthodontist ouders mag weigeren.
Maar als het echt zo belangrijk is, kan ik een voorbeeldje geven, mijn dochter lag in de stoel met de resten van blokjes die achter haar tanden weg gehaald waren, de assistent ging toen met de orthodontist praten over haar nieuwe badkamer. Daarna bedacht ze dat mijn dochter nog met open mond en smurrie in de stoel lag en zei ze "o sorry, ik zal het nog even wegzuigen".
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.