Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Optredens regelen

Hoe/waar vind je als amateurbandje (Engelstalig, eigen nummers) de ingangen om bijvoorbeeld ergens als voorprogramma te mogen optreden? Hefet iemand daar ervaring mee? Hoe je zoiets aanpakt? Men kent ons nog niet goed. We willen niet op bruiloften, spelen geen achtergrondmuziek.
Wij hebben eigenlijk geen idee hoe dit moet. Optredens krijgen.

krin

krin

21-06-2013 om 08:21

Netwerken

Eindeloos de boer op. Demo maken (met een live-nummer erop). Zorgen dat er materiaal van jullie op Youtube staat. Het aanbod van (open) podia in de buurt bijhouden, kijken waar je zou passen en bellen, langsgaan, lobbyen.
Een bekende met bandje is jarenlang naar een festival afgereisd en heeft daar (semi-)illegaal op een parkeerterrein staan spelen, net zolang tot ze opvielen en een keer officieel werden uitgenodigd.
Brutaal zijn, kortom.
Succes!

Emmawee

Emmawee

23-06-2013 om 18:17

Ben benieuwd

Ha Geerke,
Een vriend van mij organiseert band-avonden in de regio Leiden / Noordwijk. Hebben jullie een site / demo? Misschien passen jullie wel ergens tussen. Ik ken ook nog wat mensen die programmeren in jongerencentra.(Patronaat al geprobeerd, eigenlijk??)
Verder is het handig om een demo oid mee te nemen als je zelf avonden bezoekt waar bandjes optreden.
Groetjes, Maw.(vandaag door Haarlem gevaren. Was super!)

Geerke

Geerke

24-06-2013 om 11:09 Topicstarter

Emmawee

Dank je wel voor je bericht! We hebben nog geen demo en de site is in ontwikkeling omdat we van naam willen veranderen.
We zijn namelijk een jaar geleden een andere weg ingeslagen. De weg van alleen nog maar eigen nummers en Engelstalig. We zijn druk met nummers schrijven en instuderen en dat is erg leuk! Maar nu nog een nieuwe naam, een nieuwe site en een demo.
Dus we hebben nog geen groot netwerk. Nog niet met onze eigen nummers opgetreden.
Misschien zou ik je mailadres moeten hebben? Ik heb het idee dat jij / die vriend nog wel eens een handig contact zou kunnen worden.

Emmawee

Emmawee

24-06-2013 om 16:16

Kijk hier maar es

http://www.wotnxt.nl/
Mijn mailadres is: [email protected], maar daar kijk ik niet echt vaak. Dus als je me daar mailt, stuur ik je mijn gewone mailadres.
Groetjes, Marianne.

Geerke

Geerke

25-06-2013 om 07:19 Topicstarter

Dank je

Ik ga eens op die site kijken!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.