Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

22-08-2013 om 19:07

Opleiding zelf doen?

Hallo allemaal,

Binnenkort wil ik aan de opleiding Moderne BedrijfsAdministratie (MBA) gaan beginnen. Ik ben bij een opleidingsinstituut ter plaatse geweest, daar heb ik 10 jaar geleden ook PDB (Praktijkdiploma Boekhouden) gedaan. Daar was ik heel tevreden over, maar de hele opleiding MBA kost meer dan 2500 euro en dat heb ik dus gewoon niet. Ik ben nu gaan kijken naar LOI, NTI, NHA enzovoorts. 20% van de prijs in elk geval. Een heel stuk beter te behappen qua prijs dus maar toen ik op zoek ging naar meningen werd ik daar niet blij van. Veel fouten in het lesmateriaal onder andere. Maakte niet uit bij welke aanbieder. En nu vroeg ik me af: Zou het mogelijk zijn de boeken te kopen van dat opleidingsinstituut (zijn gewoon vrij verkrijgbaar) en het gewoon helemáál zelf te doen? Heeft iemand hier dat wel eens gedaan? In wezen zou alles in die boeken moeten staan, zou je zeggen, die zijn ook niet goedkoop maar ik heb daar meer vertrouwen in dan in het "eigen" opleidingsmateriaal van al die thuisstudie-instanties. Bovendien heb ik op Marktplaats al het een en ander gespot . Juiste druk enzo.

Zou zoiets te doen zijn?

Vic

Vic

22-08-2013 om 19:26

Vast wel

Toen ik op de HEAO zat konden we zelf inschrijven voor het examen, dat was voor iedereen toegankelijk. Kostte destijds 600 gulden, wat ik helaas niet had dus ik heb het niet gedaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

22-08-2013 om 19:54

Vic

Het is nog steeds zo duur . Maar het gaat me om de voorbereiding, die wil ik dan met alleen de boeken doen. Zonder verdere hulp of les (behalve internet dan natuurlijk ).
Inschrijven voor het examen is geen probleem, ik voldoe aan de inschrijvingseisen...

Sancy

Sancy

22-08-2013 om 23:43

Als

Extraneus kun je het doen, een andere oplossing heb ik niet voor je. Maar misschien weet iemand anders wat.

Vic

Vic

22-08-2013 om 23:48

Denk het wel

Volgens mij zou dat moeten kunnen. Kun je aan boeken van een 'officiële' cursus komen? Boekhouden en statistiek is natuurlijk onveranderd maar de fiscale onderdelen is wel handig om recente versies te hebben

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

23-08-2013 om 00:32

Ik weet welke boeken ze bij de klassikale opleiding gebruiken. Die kun je gewoon kopen. Ik heb ze van 1 onderdeel al via marktplaats op de kop getikt . Ik ga het gewoon proberen. LOI oid kam altijd nog... . Ik zal bij de Associatie informeren of ik een opleider "verplicht" is als ik me voor een examen aanmeld...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Diploma?

Maar hasse, heb je het diploma dan niet ergens voor nodig? Want nu doe je dus wel de opleiding, maar kan je dit straks nergens 'bewijzen'.
Als dat niet nodig is, dan zou ik het gewoon thuis doen denk ik.
n@nny

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

23-08-2013 om 13:44

N@nny

Ik ga gewoon examen doen hoor, dat is ws het probleem niet. Ik ga de examens alleen niet bij een instantie voorbereiden maar gewoon thuis. Zonder LOI oid, met alleen de boeken die de instantie die de klassikale lessen geeft (die ik dus niet ga volgen) gebruikt.

bibi63

bibi63

23-08-2013 om 14:43

Grappig

Dat heb ik dus ook gedaan: eerst PDB en daarna MBA. Helemaal zelf met de betreffende boeken. Het vergt enige discipline. Wat ik wel belangrijk vond dat ik er óók oefenstof/opgaven bij had. Ik ben zelf meer van het praktische (leren door doen). Alleen maar droge stof stampen, zou bij mij niet werken. Dus ik las een hoofdstuk/onderwerp en ging daarna met de oefeningen aan de slag. Wat ook handig is om iemand te kennen (vriend, buur, collega, familie whatever) die kennis heeft van bedrijfsadministratie en daar iets aan te kunnen vragen als je iets niet snapt.
Gr. Bibi

bibi63

bibi63

23-08-2013 om 14:49

En heb je hier al wel eens gekeken?

http://www.studieplan.nl/cursus/moderne-bedrijfsadministratie

Dat heeft toch wel een héél ander bedrag dan dat jij noemt.... Vergis jij je trouwens niet met de andere MBA opleiding (Master of Business Administration), zelfde afkorting, maar is een heel andere opleiding... ik neem aan dat jij Moderne Bedrijfsadministratie bedoelt, en die zijn echt niet zo duur.
Gr. Bibi

Jesse_1

Jesse_1

23-08-2013 om 15:30

Vraag het me af

Volgens de associatie is het examengeld (alle vier de modules tegelijk) 300 euro voor MBA.
Bij bijv mvp is inschrijven als extraneus 200 euro. (Maar dat zal ook wel goedkoper kunnen).

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

25-08-2013 om 00:07

Grappig idd

Bibi63. Knap dat het gelukt is zo! Werk je nu ook in die richting? Heb jij ook examen gedaan? Kon dat, zonder een opleiderscode in te vullen als je je aanmeldt voor het examen?

En Jesse_1, ik wil ook geen extraneus zijn (ken dat alleen in universitaire vorm trouwens ). Maar als dat nodig is om het examen te kunnen doen, dan moet dat maar .

bibi63

bibi63

25-08-2013 om 15:29

Hasse

Ja ik heb examen gedaan en heb ook jarenlang op een boekhouding e.d. gewerkt. Moet wel zeggen dat het al zo'n 20 jaar geleden is, dus ik weet niet hoe het nu gaat met examencodes of wat dan ook.
Gr. Bibi

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

30-08-2013 om 17:20

Associatie

Ik heb de Associatie gemaild maar ze geven geen antwoord... Maandag maar eens bellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.