Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Noname

Noname

26-06-2016 om 18:58

Ophalen vanaf Efteling, waar precies?

Mijn dochter van 12 jaar gaat met haar klas naar de Efteling maar ik moet haar eerder ophalen omdat we een weekend weg gaan. Ik kan alleen nergens een plattegrond vinden van de exacte plaats waar ik met de auto haar op kan pikken. Er zou wel een wegbreng en oppik plek moeten zijn bij de touringcars. Ik zal die plaats uiteindelijk wel vinden maar hoe kan mijn dochter in haar eentje die oppik plek vinden? Staat dat ergens aangegeven?

Wilgenroosje

Wilgenroosje

26-06-2016 om 19:05

Auto parkeren

en elkaar treffen bij de ingang?

Noname

Noname

26-06-2016 om 19:06

Wilgenroosje

dacht het niet....dat kost me 10 euro.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

26-06-2016 om 19:11

Oprijlaan

Ik zou gewoon bij het begin van de rijbanen naar de parkeerplaats gaan staan. Dan moet ze een stukje lopen maar je staat daar redelijk uit de weg.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

26-06-2016 om 19:12

Kost...

dat al 10 euro tegenwoordig? Is inderdaad wel heel veel geld voor een paar minuten. Morgen even bellen naar de Efteling? Misschien staat die haal/breng plek wel gewoon goed aangegeven. Is bij Walibi bijvoorbeeld heel duidelijk aangegeven. Geen idee trouwens wat parkeren daar kost. We halen en brengen altijd.

Bel ze op

Je kunt ook even bellen met de Efteling of zij daar een oplossing voor hebben. Idealiter bij de ingang want dan kan je dochter dat als herkenningspunt gebruiken en daar door een leerkracht gebracht worden indien nodig.
En is er anders een ouder die meegaat die je even kan vragen om je dochter naar het ophaalpunt te begeleiden? Even kijken hoe je er uit en er zonodig ook weer in het park mag om die reden.

Noname

Noname

26-06-2016 om 19:19

@Vesper

Oh dat is wel een idee misschien. Dat is eenvoudig uit te leggen en dan hoeft ze alleen dat brede rechte voetpad af te lopen. Dank!

Tango

Tango

26-06-2016 om 19:39

Wegbrengen/ophalen

Toevallig heb ik een maand geleden dochter met een paar vriendinnen opgehaald bij de Efteling. Ik had ook geen idee waar te gaan staan, maar het is heel makkelijk. Er staat een bordje met parkeren voor halen/brengen. Je rijdt voorbij de ingang van de gewone parkeerplaats en dan ga je naar rechts. Het is bij de parkeerplaats voor bussen. Het enige is dat je je dochter even moet uitleggen waar je staat. Op zich is dat niet heel moeilijk. Gewoon rechtdoor lopen vanaf de uitgang. Op een gegeven moment moet je een tunneltje onderdoor en dan ben je er. Evt. inderdaad een begeleider mee laten lopen.

Noname

Noname

26-06-2016 om 22:01

@Tango

Oh dankjewel.

Ik vond deze site. Dit zal dat tunneltje dan wel zijn neem ik aan
https://www.eftepedia.nl/lemma/Tunnel

Dat kan ik mijn dochter wel uitleggen. Er gaan trouwens 1 begeleider mee maar die zal op het park willen blijven met de 25 kinderen denk ik dus ze zal alleen moeten lopen maar dit vindt ze wel. Als ik mijn auto even kan parkeren daar dan kan ik haar tegemoet lopen.

Net voorbij de afslagen naar de parkeervakken

Er zijn dan 2 stroken linksaf het park in en 1 strook rechtdoor, daar ga jij staan voor t stoplicht. Meteen erna kun je het hek doorrijden en daar is een cirkelvormig pleintje. De bussen rijden daar ook in en staan er ook achter. Daar kun je halen en brengen en je dochter komt door het tunneltje naar jou toe. Het is een rechte weg naar de ingang, je ziet haar dus aankomen. Ze zal met school daar ook wel uitstappen dus heeft t al gezien op de heenweg. Parkeren zou ik niet doen als er niemand meer in de auto zit.

Tango

Tango

27-06-2016 om 22:46

Kan best

Je kan haar best een stukje tegemoet lopen hoor. Tenminste dat was mijn ervaring. Er werd toen in ieder geval niet gecontroleerd.
Maar je ziet haar inderdaad aankomen, dat klopt, en het is 1 rechte weg. Je kan evt. aan de andere kant van het tunneltje gaan staan, dan kan je ook nog met een schuin ook op je auto letten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.