Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

hondeneigenaar

hondeneigenaar

12-10-2015 om 16:11

opgefokte hond bewust loskoppelen….


Hondeneigenaar

Je hebt een aantal tips gekregen en info die je kan helpen om minder geïrriteerd met de situatie om te gaan.
Verder heb je groot gelijk dat die vrouw zich aan de regels moet houden. Als je niet gediend bent van haar reactie, zeg je dat haar. Als ze niet wilt luisteren, nog een keer. Wilt ze dan nog niet luisteren, zeg je dat je in gesprek gaat met de buurtregisseur of iemand in die functie omdat zij de regels niet wenst na te leven.

Ik denk alleen dat het je meer rust geeft om op een ander tijdstip te wandelen. Want als ze gehoor geeft aan je verzoek, blijft de spanning toch ongemakkelijk wanneer jullie met aangelijnde honden elkaar tegen komen.

Mara

Mara

14-10-2015 om 18:37

Wat nou als ze echt aso is?

Ja, maar Flanagan, als die dame echt aso is, wat best ns zou kunnen, trekt ze zich niets van teksten over politie, wijkregisseur en zo. In 't gunstigste geval dan. Het is ook maar de vraag of de politie in die bewuste buurt dit gedrag als ongewenst zien en kwalijk genoeg vinden om er vervolgens mankracht aan te besteden. Als dat niet zo is, sta je met je grote woorden en niets om handen. Want wat overblijft is de situatie op straat en daarin heeft zij de overhand en geen last of ontzag voor TS of diens hond. En die honden voelen dat haarfijn aan.

Maar ik heb die dame nooit ontmoet, ik weet niet hoe ze in levende lijve is. Misschien trekt ze het zich wel aan maar dat kan TS beter inschatten.Ik hoop 't wel maar hou dat andere ook in gedachten, gewoon voor de zekerheid.

Aso

M.i. pikt een aso het niet als een ander uit zijn stekker gaat. Dan krijgt die een koekje van eigen deeg.
De vrouw heeft niet net zo fel gereageerd als TS. Ze is niet meteen tegen hem/ haar uitgevallen. Dat ze later wel wat zei over het zelf uitlokken, vind ik een late reactie van iemand die de confrontatie niet prettig vond, maar te beduusd was om dit direct te laten merken.

Ik denk dat ze best gevoelig is voor de toon van TS. Toekomst zal het leren..

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2015 om 16:15

Hondeneigenaar

Alleen in overleg .

mama2

mama2

22-10-2015 om 11:17

geen duidelijke leider voor de hond

Als ik je verhaal zo lees, zal deze hond niet zo snel aanvallen in de vorm van echt bijten. Ik denk eerder dat de eigenaar zich bewust is van de sterkte van haar hond en zich bewust is van het feit dat zij hem niet goed kan houden. Ze geeft haar hond hiermee aan dat hij het over moet nemen en zoals ik lees is deze hond niet dominant, maar eerder onzeker en kan hij deze positie helemaal niet aan. De hond gaat zich dus overschreeuwen. Op het moment dat zij haar hond loslaat geeft ze aan "gevaarlijk". Omdat de hond niet agressief is of dominant geeft hij dus deze schijnbeweging af. Hij doet net alsof hij heel zelfverzekerd is, maar gaat niet tot het eind, puur om het feit dat hij dat helemaal niet durft/wil.

Dat is een lastige, want zolang het baasje lacherig hierover blijft doen (dus eigenlijk haar onzekerheid afkoopt met stoer doen en zeggen hij doet nooit wat) kan je boos worden (en terecht! ) wat je wil, het zal niet veranderen.

Ik blok in dit geval de hond. Ik geef hiermee het signaal af "ik sta boven jou". Dat zal niet de 1ex duidelijk zijn, de 2e keer ook niet, maar ergens gaat het kwartje vallen voor deze hond zodat jij met je eigen hond niet meer om haar heen hoeft of op andere tijden hoeft te gaan lopen. Het is jammer dat jij deel moet nemen aan de opvoeding, maar eigenlijk doe je dat ook voor je eigen roedel.

Hoe ik dit weet?....ik heb hetzelfde probleem als het baasje gehad. Min het gedeelte dat ik onze hond los liet, ik rook liever aan een lantarenpaal of boom. Ik was mij bewust van de kracht van mijn hond (bijna 80 kilo) en mijn kracht, veel minder doordat ik er 20 minder weeg en op slechte dagen mijn lichaam minder kracht heeft door fibromyalgie. Ik kreeg hierdoor angst en corrigeerde mijn hond op een gegeven moment al zonder dat hij iets deed. Ook mijn hond is helemaal geen leider, hij is eerder een peace maker en zeker niet dominant. Ik gaf hem dus een rol te vervullen die hij helemaal niet aan kon en dat resulteerde in uitval gedrag naar andere honden. Nou is het niet ons 1e hond en wist ik dus heel goed dat het aan mij lag. Maar ga dat maar eens vertellen aan een voor jou wildvreemde. Ik ben met onze hond op privé training gegaan en zijn hiermee al super ver gekomen. Jammer dat deze vrouw het waarschijnlijk wel weet, maar er niets aan doet....vind ik beetje vallen onder mishandeling, psychisch....

Ad Hombre

Ad Hombre

22-10-2015 om 11:31

Het moest verboden worden

Mensen die honden houden die ze niet eens aan een riem in bedwang kunnen houden. Dit soort draadjes doet mijn vertrouwen in honden en hun baasjes in het algemeen geen goed.

mama2

mama2

22-10-2015 om 13:01

Ad Hombre

het zijn de baasjes he, de hond reageert alleen maar....

Je kunt nog zoveel afweten van honden of ervaring hebben in honden, soms Ad Hombre gebeurt het. Dit is onze 3e hond van dit ras en met de andere 2 heb ik nimmer iets dergelijks aan de hand gehad. Puur om het feit dat ik lichamelijk niets mankeerde en dus zekerder van mijn eigen krachten was. Nu wel helaas en daar heb ik niet voor gekozen, voor mijn hond heel bewust destijds wel en daardoor heb ik dit gedrag gecreëerd. Heeft niets met het karakter van mijn hond te maken of zelfs maar het ras.

Ik ben wel van mening dat je, als het je gebeurt, er iets aan moet doen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat het voor deze vrouw fijn wandelen met haar hond is. Tenminste, ik vond het van niet en ben het dan met je eens dat het verboden mag zijn om een sterkte hond als jij te hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.