Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Op zoek naar tips: aandacht bij werk houden

Dag allemaal
Ik heb steeds meer moeite om mijn aandacht bij mijn studie te houden. Het is echt "the last leg", over een week moet ik mijn portfolio en laatste verslag inleveren en dan ben ik klaar. Maar mijn aandacht is er niet bij en ik verzin allerlei dingen om maar niet aan de slag te gaan. De zuiverste form van uitstelgedrag.
Waarom ik het doe h is misschien niet zo interessant, maar heeft iemand zeer praktische tips? Ik heb de app "pomodoro". op mijn telefoon geïnstalleerd en het werkt een beetje, maar als iemand nop praktische tips heeft, graag!
Sini (afgestudeerd mij een week)

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

09-06-2017 om 11:18

Wat ik deed

Was een lijst met "taken" (taakjes, vaak heel klein en stap voor stap) invoeren in "remember the milk" https://www.rememberthemilk.com

Juist door het op te delen in hele kleine taken, wist ik een "goed" gevoel te creeeeren als ik "veel" af kon vinken, waardoor ik het gevoel kreeg dat ik daadwerkelijk wat deed

En ik zag mijn lijstje ook kleiner worden, wat rust gaf, en bij tijd en wijle ook de motivatie om "vooruit te gaan werken"

Misschien zou je dit lijstje hier ook kunnen delen, zodat we kunnen juichen als je iets afgevinkt hebt?

Ik juich wel met je mee!

Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2017 om 11:46

Kan het zijn

dat er paniek is uitgebroken in je hoofd? Dat kan de boel behoorlijk blokkeren. Probeer jezelf voor te houden, dat het geen zin heeft om nu in de stress te schieten. Adem flink in door je neus, adem uit door je mond en dat 10 keer. Je zou aan je vriend of zoon kunnen vragen je vriendelijk aan de studie te sturen als je dat niet doet. Klinkt simpel, maar soms werkt dat. Misschien is het een idee, dat ze je laten zitten als je eenmaal goed op gang bent gekomen. Dan kookt er maar iemand anders en eet jij niet op hetzelfde moment. Leg alles wat je kan afleiden weg. De telefoon dus ook.

Pirata

Pirata

09-06-2017 om 12:43

hup, weg hier

We willen je hier niet meer zien tot je 25% verder bent!!!
(helpt dat?)

Hop, hop

Gewoon doorpakken met pomodoro,nu. En dan in de verplichte kleine rustpauzes even wegdromen hoe het over een week (!)voelt als je klaar bent. En bij iedere grote pauze beloon je jezelf met een Leonidas bonbon. Praktischer wordt het niet Hier nu rondhangen en je dan op ingewikkelde apps gaan zitten uitpluizen is de overtreffende trap van procrastinatie.

Sinilind

Sinilind

09-06-2017 om 18:37 Topicstarter

Haha kenfan!

Ik heb het gedaan met haagse snoepjes maar het resultaat is hetzelfde, ik ben wel vooruitgegaan. Ik zat in een flow en heb goed gewerkt. Maar man wat vind ik het verslag schrijven een ellende. Laat me maar lekker tentamens afleggen.
Sini

Tijdpad maken? Naast je lijstje

Na een half uur mag je 5 minuten wat anders doen en na een uur een kwartier?

Vogel

Vogel

09-06-2017 om 20:13

@lilian

Ja, zo werkt pomodoro inderdaad ongeveer.

Sinilind

Sinilind

12-06-2017 om 21:41 Topicstarter

Het... is... klaar!

Ik heb het hele weekend eraan gewerkt, van 7:00 in de ochtend tot 20:00. Ik ben zo gaar als een oude wortel.. Maakt niet uit, het is af, klaar, rond, Nou ja. Het moet nog geaccepteerd worden natuurlijk.. Maar binnen een week krijg ik feedback en dan weet ik of ik nog dingen aan moet passen of het goed zo is.
He he...
Sini

Pirata

Pirata

12-06-2017 om 22:19

Goed zo!!!

Heerlijk zeg.
En welke methode heb je nu gebruikt?

Prada

Prada

13-06-2017 om 08:23

waarschijnlijk

Niet lullen maar poetsen.
Kost even wat om daar te komen, maar dan ben je ook klaar.
Goed gedaan hoor!

Sinilind

Sinilind

14-06-2017 om 00:01 Topicstarter

Inderdaad

Gewoon: doen. Klinkt makkelijker dan het geweest is... maar stok achter de deur was dat ik zo weinig tijd over had. Ik moest wel
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2017 om 12:02

En?

???

Tres bien, Sini applausje voor je zelf

Was het nu ook nog een beetje zinvol wat je hebt gedaan of was zo'n geval van uitvoerig kennis die je allang in de praktijk hebt opgedaan toe wauwelen naar competenties en modellen waar met veel pretenties open deuren worden ingetrapt. Geef mij ook maar een klassieke manier van toetsen van theorie in een tentamen, zodat je daarna de vertaalslag van theorie naar praktijk kunt maken, inplaats van andersom.

Sinilind

Sinilind

19-06-2017 om 17:54 Topicstarter

Kenfan

Het was wauwelen met competenties. Behalve voor 1 verslag dat ik echt nuttig en fijn vond, over taakgericht lesgeven (iets waar ik echt in geloof). Maar het is achter de rug
Sini

Sinilind

Sinilind

21-06-2017 om 17:13 Topicstarter

Neeeeee.....

3 van de 7 onderdelen zijn als onvoldoende beoordeeld en ik moet dus weer gaan schrijven.
K.... K.... K....
Sini

Pennestreek

Pennestreek

21-06-2017 om 21:51

Balen Sini!

Ik had het je zo gegund als je gewoon in 1x klaar zou zijn! Maar je hebt ruim de helft wel voldoende gescoord. Heb je helder waar het probleem in de drie onvoldoende delen zit?

Sinilind

Sinilind

22-06-2017 om 12:10 Topicstarter

Pennestreek

Ja ik denk het wel. Het probleem ligt meer in het formuleren (hoe formuleer ik een leerdoel) en het gebruiken van de theorie dan in het onderliggend verhaal. Het niveau heb ik zeker bereikt maar ik moet het beter bewijzen. Ben aan het schrijven met laptop op schoot achter de ventilator, gelukkig heb ik deze week en volgende week geen enkele activiteiten op school, dus het gaat lukken.
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2017 om 17:15

Oh dát is jammer!

Verdorie!

Je dacht dat je het correct ingeleverd hebt, weet je nu wat er anders moet, waardoor het bij de herkansing wél goed gaat?

Sinilind

Sinilind

23-06-2017 om 10:41 Topicstarter

Kaaskopje

Het is niet echt een herkansing. Ik krijg geen cijfer voor mijn portfolio, maar het is wel een voorwaarde, om te mogen afstuderen, dat alles goedgekeurd wordt door mijn mentor. Ik ben dus aan het herschrijven. Niet echt leuk als je hoopte klaar te zijn, maar het is niet anders. Ik hoef gelukkig geen lessen meer te geven
Sini

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2017 om 00:07

Oh aha

Nou evengoed vervelend dat het moet. Even volhouden dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.