Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

fiets

fiets

18-08-2014 om 20:50

Op de fiets naar het werk

Even een vraag over het fietsen naar het werk.
Ik moet iets meer als 10 kilometer fietsen. Maar doen jullie thuis al de juiste kleren aan die je op kantoor ook draagt. Of doen jullie wat anders aan op de fiets en trek je op het werk weer andere kleren aan.

Andere

Heb jaren ruim 11 km gefietst naar mijn baan in een ziekenhuis. Daar moest ik andere kleren aan, een uniform en dat voelde wel lekker. Zeker tijdens een regendag dat je toch wat nat aankwam, uniform aan en werken. Terug naar huis was de natte zooi weer droog en droeg ik dat weer. Thuis douchen en de volgende dag weer schoon op pad.

Thursday Next

Thursday Next

18-08-2014 om 21:47

fietskleding

Ik fiets in fietskleding, moet 18 km fietsen en over een tijdje 25. Ik neem aan het begin van de week kleding mee, die laat ik op mijn werk en neem het aan het eind van de week weer mee. Ook als ik niet in fietskleding zou fietsen zou ik me liever wel omkleden.

Puck

Puck

19-08-2014 om 09:08

omkleden

Ik fiets 12 km naar mijn werk en neem in ieder geval een schoon shirt mee.

niet omkleden

Ik fiets dagelijks 9 km naar m'n werk, en toen ik daar mee begon, was ik wel zweterig als ik aankwam. En daarom friste ik me dan even op na aankomst en trok ik dan een schoon shirt aan. Na een paar weken was mijn conditie een stuk beter geworden, en zweet ik niet meer bij won- werkverkeer. Wel neem ik een droge broek mee als het regenachtig weer is: ik hou niet van regenkleding, en dan hoef ik niet de hele dag met een natte broek te zitten als ik 's ochtend nat ben geregend.
Het hangt er denk ik vooral van af hoe hard je fietst: ietsje harder / zachter maakt het verschil tussen wel of niet zweten bij mij.

grappig Caroro

die verandering. Fietsen heeft effect

Ik zou omkleden. Sowieso omdat mijn broeken bij fietsen op een bepaald plekje snel doorslijten. Een kapot-wordende broek tijdens het fietsen is geen probleem, dat ziet niemand.

slijtage

Ja, slijtage is inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Binnenkant dijbenen, hoog...
En ik merk het goed hoor, dat m'n conditie beter is geworden. Ik hoef niet meer naar de sportschool als ik 72 km per week al heen en weer heb gefietst.

En om terug te komen op het topic: het ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort kleding je aan hebt op je werk. Mantelpak met hoge hakken lijkt mij ook niet lekker fietsen - maar hoef ik gelukkig ook niet aan op mijn werk . Ik kan gewoon in (spijker)broek en shirt achter mijn bureau zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.