Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

28-02-2010 om 11:54

OOQ2: de verbeterde versie en iedereen kan nog mee doen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

11-03-2010 om 11:12

O afkicken

Nu heb ik geen excuus meer om stiekem op mijn werk op OO te zitten. Het wordt inderdaad even wennen, een leven zonder quiz. Genista, gefeliciteerd! Het was slechts een kwestie van tijd .
Pelle, waanzinnig werk van jouw kant. Ik wil meeeer.
Groetjes
Massi
PS: Met de vriendin is het niet goed. Raar idee, ik zit hier met mijn mentorklas en zij zit daar in de shit.

Puck

Puck

11-03-2010 om 11:21

Ooq2 gefeliciteerd

Genista, gefeliciteerd, wat een triviale parate kennis heb jij zeg!
En Pelle: heb ik daarvoor mijn best gedaan om gisteravond nog 3 vragen te verzinnen. Kunnen we niet doorgaan tot 15 punten. Jij zit je toch nog een paar weken te vervelen thuis...

krin

krin

11-03-2010 om 12:23

Ooq2 gefeliciteerd!

Petje af! Ik vond parate vragen verzinnen al zo moeilijk, om over parate antwoorden nog maar te zwijgen.
Maar het gokken was op zichzelf al leuk genoeg.
Dat wordt inderdaad afkicken. Moet ik weer gewoon aan het werk. Belastingpapieren here I come...

Biene M.

Biene M.

11-03-2010 om 12:42

Gokt verder

Lycra
Rits
Balpen

Bonuspunt voor biene!

Ik reik met graagte het bonuspunt uit aan Biene: het was de rits

Ik stem voor b

En dan met een eindstand van 15 of 20 (had ik mijn vraag toch nog ff moeten bewaren...)

Ow

Een eindstand van 20 is wel veel als we elke maand opnieuw starten Wat minder dus, maar elke maand een winnaar is op zich wel lollig.

Sancy-OOQ1

Sancy-OOQ1

11-03-2010 om 13:21

Gefeliciteerd, genista-ooq2!

Welkom bij de club, mooi gespeeld.

leuk en dan stoppen met een eindstand van 15.

Biene M.

Biene M.

11-03-2010 om 13:45

Pelle

Ik stem voor B en ik vind 10 wel een mooie eindstand.

Sorry van die rits. Ik heb een nieuwe vraag voor jou (anderen mogen natuurlijk ook meedoen):

Wat is de overeenkomst tussen Asia Carrera (met dank aan Tinus), Geena Davis, Norman Schwarzkopf en Isaac Asimov?

Gerdina

Gerdina

11-03-2010 om 13:58

En dan tot 15 punten. Hebben we dan nog een week of twee om weer allemaal nieuwe vragen te bedenken.

Gerdina

Gerdina

11-03-2010 om 13:59

Biene

Ze hebben alle 4 een 'A' in hun voor- en achternaam

krin

krin

11-03-2010 om 14:06

Als optie B, eindstand hooguit 10 (anders kan ik die spanningsboog niet aan ;-0), maar met als extra dat de winnaar het de volgende maand organiseert. Kan Pelle ook meedoen.
O, en misschien moet de spelregel die ervoor zorgde dat KeesvanKrin (en LaurensvvMassi) een antwoord leverde aangepast of geschrapt worden. Bestaat daar ook geen misnoegen meer over.

Biene M.

Biene M.

11-03-2010 om 14:29

Gerdina

Dat valt niet te ontkennen, maar het is niet het antwoord waar ik naar zocht

krin

krin

11-03-2010 om 14:29

Pelle

Weet ik niet. Het is inderdaad één pot nat. Regel 1 aanpassen, misschien, van "Je mag NERGENS het antwoord opzoeken en eigenlijk ook NERGENS het antwoord vragen. Als Genista het antwoord van haar man krijgt zal het punt gaan naar Genistus."
Naar "Je mag NERGENS het antwoord opzoeken en NERGENS het antwoord vragen." Punt.

Puck

Puck

11-03-2010 om 14:49

Ik ga ook voor optie B met 10 punten. Meer punten kan ik mijn baas niet aandoen, dan zit ik te veel tijd te kijken of er al een nieuwe vraag gepost is Veel te verslavend.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

11-03-2010 om 14:53

Gefeliciteerd genista!

en verder ben ik voor optie B.
En Pelle bedankt voor het organiseren en jureren en zo!

Leuk pelle

en wat knap hoe je al die spelsystemen zo bedenkt !

ok en wat ga ik doen tot de 1e april... ?

Biene M.

Biene M.

11-03-2010 om 18:37

Tot 1 april

De komende weken ga ik proberen heel wikipedia te lezen )

Gerdina

Gerdina

11-03-2010 om 19:20

Leuk

Pelle, volgens mij heb je van mij ook nog een vraag.
Ik denk dat ik ook maar vast een kunst- en literatuurencyclopedie in huis moet halen én uit mijn hoofd leren wil ik nog enige kans maken

Biene M.

Biene M.

11-03-2010 om 19:37

Biene

haha. Een usb poort in je hoofd is misschien ook wel wat.

Jieeehaaaaa

Toch nog een punt gescoord! *doet rondedansje* Die van dat peerd van ome Loeks wist ik ook, maar daar was ik te laat bij.
Mijn doel is bereikt, in beide quizzen tot nu toe minstens 1 punt gehaald

Pelle

Ik heb niet meegedaan. Mijn parate kennis is bedroefend maar ik wil je complimenteren!

Goed gedaan dit hoor, erg leuk om te lezen ook!

Gerdina

Gerdina

12-03-2010 om 10:43

Pelle

Je hebt mail..

Gerdina

Gerdina

12-03-2010 om 10:47

Biene

Dank voor de link, eens kijken of ik er aan toekom. Ik moet ook de belastingpapieren nog invulle .
Die vraag van jouw is wel erg moeilijk hoor. Van de helft weet ik niet wie ze zijn en de andere weet ik denk ik wel, maar niet zeker. Geena Davis is toch een actrice en Norman Schwarzkopf een Amerikaanse generaal?
Bij deze nog een gokje: ze houden alle 4 van jazz.

krin

krin

12-03-2010 om 12:59

Carrera, davis, schwarzkopf en asimov

is het al googletijd?
Ik ben eruit, denk ik. Ze zijn alle vier lid van Mensa.
Of de overeenkomst moet zijn dat het ook vier merk- dan wel typenamen zijn (Porsche, horloges, haarproducten en een type broek van Pepe). Ja, je komt van alles tegen zo.
Ik heb er ook nog een bedacht: wat is de overeenkomst tussen de volgende schrijvers: Julien Green, Evelyn Waugh, Oscar Wilde en Gerard Reve?

Biene M.

Biene M.

12-03-2010 om 13:44

Krin!

1 punt off the record voor jou.

En dan jouw vraag: Julien Green ken ik niet. Van de andere drie weet ik wat dingen die zeker voor twee gelden, maar volgens mij niet voor de derde. OK, gokje dan: alle vier hebben een huwelijk nietig laten verklaren.

krin

krin

12-03-2010 om 14:15

Biene

Zou zomaar kunnen kloppen, maar dat wist ik dan weer niet. Het moet te vinden zijn, want ik heb het niet helemaal zelf bedacht.
Ik kwam erop omdat we onlangs Brideshead Revisited hebben gekeken, dus het begon met Waugh. Daarna bedacht ik dat wat voor hem gold ook voor Reve en Wilde gold, en Julien Green (Franse schrijver, ooit voor mijn lijst gelezen maar weet er niks meer van) heb ik erbij gegoogled om het viertal compleet te maken.
Waugh deed het rond zijn dertigste, Wilde toen hij bijna doodging, Reve kwam ervan terug (tja) en Julien Green heeft het 'm zelfs twee keer geflikt.
Denk aan een belangrijk thema van Brideshead Revisited (nee, niet latente homofilie) en je bent een heel eind.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.