Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Linde

Linde

24-12-2015 om 09:15

Ook huilenbalken hier?

Ik lees net dit bericht:

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opvallend/eerlijke-afruimer-geeft-gevonden-geld-terug-en-krijgt-een-beloning/ar-BBnS4dr?li=AAazPsO&ocid=mailsignoutmd

Ik krijg er tranen van in mijn ogen.

Heb ik wel vaker bij het lezen van mooie berichten.

Om natuurlijk niet te spreken van mooie films.

Hebben jullie daar nou ook last van dat je alleen al bij het lezen van berichten ook al een brok in je keel krijgt of tranen in je ogen?

tonny

tonny

24-12-2015 om 09:40

zeker

Soms zomaar.

Maar ik merk dat als mensen op FB of zo aankondigen dat iets heel ontroerend is - dan meestal niet.
Apart fenomeen, of iets je raakt of niet. Net als humor denk ik, dat varieert ook van mens tot mens.

Hortensia

Hortensia

24-12-2015 om 10:10

heel persoonlijk

Ik denk net als Tonny dat het heel persoonlijk is. Het bericht van de eerlijke afruimer vond ik mooi, maar ik werd er niet emotioneel van.
Ik schiet sowieso niet zo snel vol Niet dat ik er ijskoud onder blijf, dat ook weer niet.

Maar goed, als we dan toch gaan bekennen: waar ik nog niet zo lang geleden vol van schoot waren filmpjes van mensen die na heel lange tijd weer thuis kwamen, en hoe hun hond op hun terugkomst reageerde. Daar zijn verschillende filmpjes van, momenteel circuleert een filmpje met een hond die omvalt.

Kijk, en dan zijn die Fishermans Friends opeens héél sterk...!

Meer

Nooit last van gehad, ben ook niet sentimenteler geworden toen ik kinderen kreeg, wat je wel vaak hoort. Maar sinds ik in de overgang ben zitten de tranen wel ietsje hoger. Hormonen...

Als je je traanbuisjes nog even door wil spoelen voor de kerst:


https://www.youtube.com/watch?v=UDh3LsB7qYM

skik

MamavanSenH

MamavanSenH

24-12-2015 om 13:17

Nee

Normaal ben ik echt helemaal geen emotioneel type. Huilen bij films, liedjes, berichten op internet enz heb ik nooit. Ik vraag me soms zelfs af of ik wel normaal ben als ik hoor dat zoveel mensen bij bijvoorbeeld een bepaalde film moeten huilen terwijl die film met mij helemaal niets doet.

Met één uitzondering: als iets me doet denken aan mijn gezin. Zo heb ik begin dit jaar keihard zitten huilen bij een nieuwsbericht over een door een auto aangereden kinderwagen waardoor een jongetje van 5 weken was overleden. Mijn eigen zoon was toen 9 weken. Dan krijg ik daar ineens zo een beeld van dat het me echt keihard raakt en ook niet meer uit mijn geheugen verdwijnt.

Linde

Linde

24-12-2015 om 14:06

Skik

Ja, dank voor het filmpje.

Ze zijn weer doorgespoeld .

Kaaskopje

Kaaskopje

26-12-2015 om 14:07

Oh ja

Emotioneel incontinent.

Het filmpje doet niet zoveel dat ik moet huilen, maar mijn ooghoek was wel iets natter. Dat heb ik dus ook vaak, natte ooghoekjes.

Wat mij ook vaak gebeurt, is dat het gebeuren zelf mij niet laat huilen, maar wel door hoe andere mensen er op reageren. Dat versterkt wat het bij mij losmaakt. Ik kijk vaak naar de emoties van anderen in films/filmpjes.

Bekentenis

Bekentenis

27-12-2015 om 15:59

Sound of music

Zelfs na 20x kijken, krijg ik ik nog steeds natte ooghoekjes als ik deze musical zie. Ook hier ziiten de tranen vaak hoog, en druppelt er regelmatig iets over mijn wangen.

film

Een paar dagen geleden was de filmversie van West side story weer eens op de tv te zien.Door de combinatie van de prachtige muziek, geweldige dans en het treurige verhaal biggelden de tranen mij al snel over de wangen. Ik heb de tv opeen andere zender gezet. Soms heb ik geen zin in tranen. Het gekke is dat ik het alleen bij deze film heb!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.