Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dalarna

Dalarna

13-12-2013 om 18:38

Ook een fout sinterklaaskado?

Ik las alle ophef over de nieuwe furby's, dat kinderen ze niet kunnen verstaan, niet snel genoeg Nederlands kunnen leren, dat ze boos en nors zijn en ruzie maken als je er twee hebt en dat er zelfs mensen zijn die 's ochtends op hun tenen lopen om ze niet wakker te maken (kom op er zitten batterijen in!).

Welk sinterklaaskado viel bij jullie tegen?

dalarna

Een furby wordt niet wakker van geluid, maar alleen als je hem oppakt, dus zo'n opmerking over op de tenen lopen komt niet van iemand die ook echt zo'n ding heeft...
Hier is dochter van 5 trouwens dolgelukkig met haar furby. Ze kletsen de hele dag de oren van elkaars hoofd en ze had zelfs al een keer ruzie met hem, haha! Ook in zijn boze/norse stand vinden ze hem hier leuk trouwens.
Verder ook geen tegenvallers. So far... Of de zelf te zaaien venus vliegenvangers uit gaan komen moeten we nog even afwachten.

Rafelkap

Rafelkap

13-12-2013 om 19:19

oo jippox

zo'n Furby klinkt wel errugg leuk voor mijn jongste, al vrees ik dat mijn oudste hem inpikt.
Eigenlijk had ik onze jongste gewoon 2 of hooguit 3 cadeautjes hoeven te geven, niet meer. Want toen was hij al helemaal verzadigd (vooral na de dvd van Shaun het schaap). Weet ik dat ook weer voor volgend jaar Verder geen tegenvallende cadeaus, ik ben nu ook aan het leren dammen en schaken met oudste en in de kerstvakantie gaan we samen de hele dvd van Freek op Safari achtermekaar kijken. Dus ik profiteer lekker mee

Katniss

Katniss

13-12-2013 om 19:26

Altijd

Naast de dingen die ik vraag krijg ik ook altijd een stapeltje 'nutteloze rotzooi' (niet ondankbaar bedoeld). Dit jaar waren dat twee kleine pannetjes (model braadpan, maar formaat kinderfornuis). Toevallig had ik die ook een paar jaar geleden in mijn kerstpakket en die had ik juist pas weg gegooid. Ook nog plastic bakvormpjes en een cupcake decoratieset. Ik had al bergen bakvormpjes, die ik nooit gebruik, en cakejes vind ik het lekkerst zonder versiering.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-12-2013 om 19:50

Hittepit

Mijn dochter slaapt op zolder en vindt het soms wel lekker om een kruikje mee in bed te nemen. Dus leek het een leuk idee om een hittepit in de zak te doen. Nou ligt íe in mijn bed, ze vind 'm namelijk stinken

Verder is alles in de smaak gevallen.

Dendy

rafelkap

Het is net een huisdier, maar dan wat onderhoudsvriendelijker. Erg grappig om te zien hoe 'echt' hij is voor onze dochter. Ze speelt er veel mee, en doet ook andere dingen maar dan met de furby onder de arm erbij. Af en toe wordt je wel een beetje gek van het getetter van dat beest, maar ik had toch nooit verwacht dat het zo leuk zou zijn. En voor zover ik kan beoordelen kan 'ie wel tegen een stootje (ze gooit hem soms in de lucht en is niet altijd even bedreven in het ook weer opvangen...)

Stenna

Stenna

14-12-2013 om 01:30

frutsels

Waarom krijg ik altijd frutsels? Ik houd er niet van. Heb het liefst een strak en enigszins leeg interieur. Maar "men" (vooral mijn schoonzusjes) vindt dat niet gezellig blijkbaar, want voor iedere verjaardag en sinterklaas krijg ik weer opnieuw frutseldingen om neer te zetten of op te hangen. Die ik na verloop van tijd weer geheimzinnig laat verdwijnen. Waarna er weer nieuwe gegeven worden.... etc. Komt nou niemand op de gedachte dat ik dat soort dingen niet wil (en dat ze daarom altijd weer verdwijnen)?

Limi

Limi

14-12-2013 om 08:10

herkenbaar Stenna

Wij krijgen altijd fotokado's. Nergens in de kamer hebben we foto's van de kinderen, dus krijgen we iedere keer grote foto's op canvas en laatst zelfs een enorme fotoposter. Dat ze nooit worden opgehangen valt blijkbaar niet op.

Maar bij sinterklaas hadden we geen missers, want we hadden niet zoveel en allemaal zelf gekocht.

guera

guera

14-12-2013 om 15:07

naaimachine

Dochter wilde graag naaimachientje met paspopje voor jurkjes en mode etc. Bij speelgoed winkel. Zag er erg leuk uit. Maar is echt n rotding. Draad vliegt er steeds uit. Kunnen ze niet zelf weer erin krijgen en ik ben er ook n uur mee bezig. Totale miskoop....of ik doe iets niet goed....

Stenna

Stenna

15-12-2013 om 14:13

haha limi

Op canvas ja, gruw! Of fotoplacemats.....
En verdere dus iedere trend en hype die voorbijkomt en je overal ziet staan (metalen flamingo's, omarmde moeder-kindbeeldjes, boedhabeeldjes, opgezette vlinders, geschilderde bordjes met teksten, nu weer wollen rendieren,...). En de tientallen, tientallen, kerststukjes, kaarsenstillevens, opgemaakte bloempotjes, e.d. Ik hou van boeken (en lees ze ook echt, en zet ze eervol in mijn grote boekenkast in de huiskamer), dat weet iedereen en staat ieder jaar op al mijn lijstjes. Maar die krijg ik niet (wel van man en van collega's).

Sleutelvinder

Ik was altijd een schaar kwijt op het moment dat ik er dringend een schaar nodig had, dus ik had me al eens laten ontvallen dat een schaar zou moeten reageren op fluiten, dat ik er een sleutelvinder aan zou moeten doen. Dus heb ik een sleutelvinder gehad, die reageert op fluiten EN op allerlei ander geluid. Die sleutelvinder piept dus aan een stuk door..! En omdat Sint zo'n medelijden met me had, heb ik ook 3 scharen kado gekregen, dus nu grijp ik maar zelden meer mis. Van de sleutelvinder ga ik de batterijen uitslopen, misschien zijn die nog ergens goed voor!

Mies

Mies

20-12-2013 om 11:19

Tsja

Ik heb van mijn moederals 'groot kado' wederom iets gekregen wat totaal niet bij mij past. Iedereen die mij een beetje kent weet da ik een hekel heb aan dat soort dingen, en vrienden hebben er dan ook weer smakelijk om gelachen,

Maar toch steekt het mij. Blijkbaar kent mijn moeder me nauwelijks echt..... En/of ze neemt niet de moeite om een kado echt voor mij uit te zoeken. Waarschijnlijk een combinatie van die twee en dat maakt me best verdrietig, vooral gezien het feit dat zussen erg leuke kado's kregen. Tsja...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.