Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Onze gestolen auto gewoon bij een reguliere dealer te koop!

Moet het even kwijt hoor, ik krijg net een link doorgestuurd van mijn echtgenoot van onze oude auto, die bijna een jaar geleden is gestolen. Staat te koop bij een gewone reguliere dealer hier in Nederland. Twijfelde nog even of ik die met naam en toenaam moest noemen, maar nog maar even niet. Misschien was die ook wel te goeder trouw.
Maar jeetje, wij dachten dat ie was afgevoerd naar een voormalig Oostblokland of wellicht gestript was, maar nee hoor, gewoon hier in Nederland gebleven dus. Jaartje wachten en dan gewoon op de markt verkopen...
Tssss, ben even flabbergasted!

Engeltje

Engeltje

28-10-2014 om 14:32 Topicstarter

Blijkt wel legaal (soort van) te zijn...

De dealer belde de dealer waar wij de auto ooit kochten, om wat meer te weten te komen over de historie van de auto. Die belden dus weer met echtgenoot. Blijkbaar is het ding toch ooit weer boven water gekomen en heeft de verzekeringsmaatschappij (die door uitkeren van een vergoeding voor de gestolen auto juridisch eigenaar was geworden) hem weer voor verkoop aangeboden. Dat is dus allemaal helemaal koosjer. Behalve dan dat er ooit iemand is geweest die hem bij ons voor de deur weg heeft gehaald zonder het eerst aan ons te vragen...
Wat een verhaal he?!

Ad Hombre

Ad Hombre

28-10-2014 om 14:52

Bizar

Lagen er geen spulletjes in terug naar jullie moesten? Wat idioot dat de verzekeringsmij jullie niet heeft ingelicht.

Engeltje

Engeltje

28-10-2014 om 14:57 Topicstarter

Ik neem aan dat wat er nog in lag (paraplu, eerste hulp doos en een verse zak drop, verder niks dramatisch gelukkig) er voordat ie werd teruggevonden al wel uit was verwijderd. Het is inmiddels bijna een jaar geleden tenslotte. Ik snap dat een verzekeringsmaatschappij zich niet geroepen voelt om de vorige eigenaar te verwittigen, maar ik had dat wel zeker op prijs gesteld, ik ben wel heel benieuwd waar en wanneer ie is gevonden, en of er nog iemand voor jaaaaren de bak in is gedraaid (mijn rechtsgevoel en dat van de Nederlandse justitie vallen niet altijd helemaal samen...).

Half a twin

Half a twin

28-10-2014 om 15:28

mijn rechtsgevoel ook niet.

Mijn rechtsgevoel valt ook niet samen met dat van de Nederlandse justitie.
Ergens begin jaren 90 was de auto van mijn vriend gestolen. Na een poosje kwam er bericht dat de auto was gevonden, of hij kon komen om te kijken of het echt zijn auto was. Er zaten andere kentekenplaten op over de originele platen heen.
Wij samen met de bus daarheen en ja het was zijn auto wij dachten dus naar huis terug te kunnen met de auto. Dat ging niet door want de dief had aangegeven geen afstand te willen doen van het voertuig.
Heeft nog weken geduurd tot vriend de auto terugkreeg. De dief was toen al weer op vrije voeten, niks jaren de cel in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.