Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ongevraagd tijdschriften toegestuurd

Man en ik hebben een beetje raar probleem en wij weten niet zo goed wat we ermee aan moeten. Wellicht heeft hier iemand er ervaring mee?
We krijgen sinds 2 weken ongevraagd tijdschriften toegestuurd, met daarbij dan een brief met Dank voor het afsluiten van een abonnement, en dan een acceptgiro erbij. De tenaamstelling klopt steeds net niet helemaal. Omdat er een acceptgiro bij zit ben ik niet echt bang dat we ergens aan vast zitten, maar vreemd en en beetje irritant is het wel natuurlijk.
En na 3 tijdschriften dringt de vraag zich op: wie zit hierachter? Hoe zouden we daar achter kunnen komen? 
Ik stuur de tijdschriften terug met de mededeling 'geen interesse' of 'onbekend op dit adres' (die laatste lijkt me effectiever, maar bij het eerste tijdschrift hadden we natuurlijk nog niet door dat we er meer zouden ontvangen). Verder nog iets dat we kunnen doen? Het gaat om zeer uiteenlopende bladen, bij verschillende uitgevers, dus iemand moet hier echt zijn/haar best voor hebben gedaan...

Bellen! Nu! 

Ja, je kunt een uitgever bellen, maar heeft niet veel zin als het telkens een andere is. 
Je hoeft je geen zorgen te maken. Je krijgt iets ongevraagd toegestuurd. Je kunt zelf kiezen of je het leest of meteen weggooit. Je bent niemand iets verplicht, de bewijslast ligt bij de andere partij

Is het steeds hetzelfde tijdschrift of steeds een ander tijdschrift?
En elke keer met acceptgiro erbij?
En elke keer met dezelfde foute schrijfwijze?

Kan je een telefoonnummer en e-mailadres van de uitgever vinden? Dan zou ik bellen en zeggen dat jullie geen abonnement hebben aangevraagd en if ze het meteen stoppen en ik zou het ook mailen.

Het kan ook een ‘grap’ van iemand anders zijn en ik zou dat abonnement dus meteen schriftelijk (bewijs) ontkrachten. En extra bellen. Kan sneller gaan en dan kan je ook vragen hoe het komt.

Bijtje82

Bijtje82

26-05-2022 om 09:26

Meeste tijdschriften worden uit gegeven door Sanoma of DPG inmiddels. 

Heb je hier wat aan? 
https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/service

Weet niet om welke tijdschriften het gaat natuurlijk, maar zij geven wel het meeste uit. 

ArianneH schreef op 26-05-2022 om 09:09:

Is het steeds hetzelfde tijdschrift of steeds een ander tijdschrift?
En elke keer met acceptgiro erbij?
En elke keer met dezelfde foute schrijfwijze?

Kan je een telefoonnummer en e-mailadres van de uitgever vinden? Dan zou ik bellen en zeggen dat jullie geen abonnement hebben aangevraagd en if ze het meteen stoppen en ik zou het ook mailen.

Het kan ook een ‘grap’ van iemand anders zijn en ik zou dat abonnement dus meteen schriftelijk (bewijs) ontkrachten. En extra bellen. Kan sneller gaan en dan kan je ook vragen hoe het komt.

Daar moest staan: … met schriftelijk (bewijs)….

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.