Off-topic discussies
AnnaPollewop
25-11-2024 om 09:11
Omgaan met al het slechte nieuws
Hoe gaan jullie om met alle slechte nieuws dat er dagelijks binnenkomt? Het voelt zo kortzichtig om het te negeren en gewoon door te leven, maar anderzijds kan ik er ook zo weinig mee behalve er snachts van wakker liggen en hopen dat het nou net allemaal aan mijn huisje voorbij gaat...
Aan de vooravond van een ramp denken de getroffenen allemaal dat het wel mee zal vallen, maar dat doet het dan toch niet.
Dus denken dat het allemaal wel mee zal vallen, lijkt mij niet zo'n geweldige strategie. Ik zou alleen ook niet weten wat ik dan wel moet, behalve heel boos zijn dat een klein clubje mensen zo over mijn leven kan beslissen en dat ik er niks tegen kan doen. Hoe gaan jullie daarmee om?
AnnaPollewop
28-11-2024 om 08:10
Temet schreef op 28-11-2024 om 07:36:
En dan éen tipje voor een kleine bijdrage aan een betere wereld: vraag Sint om boeken zo mogelijk te bestellen bij de lokale boekhandel en niet bij Bol.
Dat is een goede tip en ik heb me er helaas niet aan gehouden dit keer, maar ik ga zeker komende tijd nog daar binnen lopen voor alle boeken op mijn lijstje die ik dit weekend niet krijg!
Je kunt trouwens ook boeken bestellen via Libris, maar dan wel via de site van je lokale boekhandel, dan komen ze ook bij je thuis maar wel via die boekhandel.
Temet
28-11-2024 om 08:41
Ja, zo doe ik het ook altijd. En dan haal ik ze op, want dat is nog beter voor de boekhandel, maar ik heb dan ook de luxe dat die boekwinkel op loopafstand van mijn huis is, dat heeft natuurlijk niet iedereen.
Decembermamma
28-11-2024 om 15:13
Tja als ik ze moet bestellen om vervolgens naar een boekhandel te gaan om ze te halen laat ik ze liever gewoon thuis komen.
Zonnebloempje
28-11-2024 om 18:59
De tip voor het boek was van mij, maar ik heb hem zelf in de boekwinkel gekocht hoor 😊
AnnaPollewop
02-12-2024 om 10:31
In ieder geval fijn dat het gesprek hier al binnen 2 pagina's van de wereldproblemen bij het kopen van boeken terecht is gekomen, daar vrolijkt een mens toch weer behoorlijk van op!
Waarschijnlijk is naar de boekwinkel in het centrum fietsen een stuk beter voor mijn stemming dan het nieuws gaan zitten lezen op mijn smartphone of iPad. Dus de wereld moet het maar even zonder mij doen, het is niet anders. Of het goed is dat we ons terugtrekken weet ik niet, maar doomscrollen is ook niet goed. Dat weet ik dan weer wel zeker.
AlisonH
03-12-2024 om 08:19
Ik vraag me bij alles twee dingen af: kan ik er iets aan doen? En heeft het op dit moment invloed op mijn leven? Meestal is het antwoord twee keer nee en dan maak ik me er ook niet druk over. Heb ik wel moeten leren want ik ben van nature een vreselijke piekeraar - maar wel alleen over dingen waar ik invloed op heb.