Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bambi

Bambi

17-08-2015 om 10:24

nieuwsgierig: fuut-jong

Ik woon in een appartement en heb een mooi uitzicht over het water dichtbij.
Vorig jaar en dit jaar zie ik mooie futen voorbij zwemmen met 1 a 2 nesten per periode, ongeveer 3 jongen, waarbij er zo 1 a 2 overblijven.
So far so good.

Vorig jaar was er een jong met 1 poot. Hij heeft het overleefd, want ik zie m zwemmen als volwassen fuut met 1 poot.
Nu nog een fuut gezien, maar ook die heeft 2 jongen met (zo lijkt het tenminste) 1 poot.
Ze zwemmen lekker mee, hoe het buiten het water gaat heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ik kan ook niet zien of een ander pootje er losjes bijhangt of niet.

Mijn vraag: is dit een genetisch mankementje, of zwemmen futenjongen gewoon soms met maar 1 pootje? Ik heb er namelijk ook gezien die wel met 2 pootjes zwemmen.
Niet belangrijk, gewoon nieuwsgierig

Christel

Christel

17-08-2015 om 11:56

Afgebeten?

Mijn eerste idee is de die poot is afgebeten door een hongerige vis. Maar zou dat vanzelf genezen?

Bambi

Bambi

17-08-2015 om 21:45

idd

Daar dacht ik ook aan, maar het is alleen bij de jongen van de futen (maar 2 stelletjes), dus het leek me te toevallig.

Aan de ene kant denk je dan bloeden ze dood, aan de andere kant zit ik aan bv incest (klinkt dat gek? Of doen eendenbeestjes dat niet?)te denken en daaruit volgende foutjes. Alhoewel je dan waarschijnlijk andere soort "foutjes" hebt.

Er zwemmen karpers, snoeken en er zitten vast wel ratten. Alleen denk je dan dat het kuiken onder getrokken zou zijn en zijn verdronken en het is dan steeds een pootje..das wel gek. Dat gebeurt namelijk wel met heel veel wilde eendkuikens; die zie je dan ook niet meer terug.

Het is wat als je een soapserie aan eenden voor je deur hebt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.