Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica 5

jessica 5

07-10-2013 om 01:13

nieuwe serie sbs

Ik ben fan van Stephen King. Nu begint er morgen een serie naar een boek van hem vertaalt "Gevangenen". Under the Dome Wie heeft ook het boek gelezen en is ook benieuwd hoe het boek tot zijn recht komt in de film?. Ik heb verschillende verfilmingen van boeken gezien niet allemaal ven goed vond ik.

Tigress

Tigress

07-10-2013 om 14:31

Pilot gezien

Ik heb de eerste aflevering gezien en die verschilt danig van het boek. Ja, die koepel komt naar beneden en het effect is zeer goed gedaan.
Máár hou je niet vast aan wat de personages in het boek doen. Zo is de krantendame (Julia) getrouwd, terwijl ze dat in het boek niet is. Haar man is vermoord door Barbie??? Rusty Everett, is in de tv serie zelfs niet een gevangene van de koepel??? Angie wordt niet door Junior vermoord maar gevangen gezet in de atoombunker van vader Rennie (Big Jim)
Ik zag nog meer tegenstrijdigheden met het boek in deze verfilming, maar ze zullen het verhaal wel dienen. Hoop ik. Ik ga de rest ook kijken, vanavond is er een dubbele aflevering dus ik kan meteen het 2e deel zien.
Ben benieuwd welke forummers ook gaan kijken.

Suikertje

Suikertje

07-10-2013 om 18:36

Hele serie gezien

Ik heb de hele serie al gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste paar afleveringen wel leuk vond, maar later werd het een beetje een puberserie als de pubers duidelijk de hoofdrol krijgen. Het idee is wel heel interessant, hoe de paniek toeslaat als ze gevangen blijken.

Ik had het boek niet gelezen dus over het verschil tussen boek en film kan ik niets zeggen.

pen

pen

07-10-2013 om 21:00

kijken

Ik heb het boek gelezen en vond het geweldig. Ben ook fan. Ik heb het eerste seizoen nu ook gezien van de serie en ook al gaat hij, met toestemming van Stephen King, een andere lijn dan het boek ben ik toch razend enthousiast. Dus wat mij betreft: volgen!

pooh bear

pooh bear

07-10-2013 om 21:17

Aan het kijken

Wij zijn nu aan het kijken (nu even reclame ). En ik vind het best spannend. Ik denk dat we deze serie wel gaan volgen.
Het boek heb ik niet gelezen maar misschien ga ik dat nog doen.
Ik hoop wel dat deze serie wordt afgemaakt heb al een paar x gehad dat we een serie volgen die na 1 seizoen midden in het verhaal stopt.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2013 om 23:35

Oh verdorie

Ik ben het totaal vergeten!

Fiorucci

Fiorucci

08-10-2013 om 07:42

kaaskopje

Deel 1 kun je in ieder geval terug vinden op de sbs site.
http://www.sbs6.nl/programmas/under-the-dome/
Ik vond het redelijk. Ik weet niet of ik de hele serie ga volgen.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2013 om 11:17

Oh ja

dat had ik eerder gezien. Dank je wel

Tigress

Tigress

08-10-2013 om 12:54

Laat het boek maar los

Nou, nou ,nou. Ik vond het best gedaan maar ken het boek te goed. Ik moet het boek maar vergeten en maar zien hoe dit verder gaat.

Ik heb al gehoord (gelezen) dat momenteel het 2e seizoen wordt gefilmd.

Annie

Annie

08-10-2013 om 14:42

Wel gezien

Mijn man was niet thuis, dus ik heb gisteren de twee afleveringen uitgezeten, maar het pakte me niet zo. Mijn zoon stapte halverwege in en had al zijn bedenkingen bij die hysterische meid in de schuilkelder, maar hij haakte echt af toen hij zag dat ze in die koepel met auto's rijden "lekker stom, je kan toch niet in een koepel met auto's rijden, dan ben je toch binnen een aflevering gestikt".

Mijn man kan volgende keer gewoon VI kijken.

jessica 5

jessica 5

08-10-2013 om 23:25

het boek

Misschien ga ik toch maar het boek lezen. De film vond ik tot nu toe maar zozo. De kinderen waren hier wel goed te spreken over de film.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.