Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Maaike

Maaike

10-10-2013 om 18:24

Nieuwe Bridget Jones - spoiler

Hoi!
Er komt een derde boek over Bridget Jones. Ze is in dit boek 51 jaar oud en heeft kinderen gekregen. En oh jee, Mark Darcy is overleden.

Dit schijnt heel erg verschrikkelijk te zijn: je mag een hoofdpersoon niet laten overlijden als schrijver. En al helemaal niet zo'n lieve man.

Nou ja, ik vind dit dus achterlijk. Gisteravond waren er vier (blonde...) vrouwen bij DWDD die zich hier druk over maakten, en ik maakte me weer heel erg druk over hen. Heb echt naar de tv lopen schreeuwen. Een argument: Darcy is verzonnen door Jane Austen en daarna 'gepikt' door de schrijfster van BJ. En dan mag je hem niet laten overlijden, want Jane Austen kan zich niet meer verdedigen.... huh?

Ander argument: ik ben zelf 30 en kan me niet identificeren met een hoofdpersoon van 51. Hoe dom kun je dan zijn? Kan ze zich ook niet identificeren met een mannelijke hoofdpersoon? Kan ze de Donald Duck niet lezen, want ze is geen eend? (Dit zei ik tegen mijn zoon die mee keek.)

Maar ach, het kwam heel serieus over, maar misschien was het ironisch bedoeld of zo.

Wat vonden jullie hier nou van?

Knurf

Knurf

10-10-2013 om 18:33

ach

de serie was begonnen als humoristisch, maar ik vond die gevangenisperiode in deel 2 al enorm tegenvallen. Zo grappig is zo'n gevangenis niet. En van een 51 jarige weduwe zie ik de humor ook niet in, dus ik vermoed dat ik het boek niet ga lezen.

Ik vond die tv-serie Becoming Jane, waarin een meisje uit onze tijd verdween naar de tijd van Jane Austen en het aanlegde met de 'echte' Darcy wel leuk (en daar kon Jane Austen zich ook niet tegen verweren).

Conference

Conference

11-10-2013 om 11:42

Huh?

"Heb echt naar de tv lopen schreeuwen." Daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen, zeker niet als mijn zoon naast me zit, hij denkt dan vast dat ik gek geworden ben.

Het gebeurt hier vaak zat dat mijn collega even op uitzending gemist een stukje DWDD opzoekt voor ons, om te laten zien wat voor rare snuiters of welke belachelijke onderwerpen er nu weer in zaten. Daar lachen of verbazen we ons even om en dan gaan we weer verder met ons werk. Het is vermakelijke tv, niks meer, niks minder. En zeg nu zelf, het is toch best wel een beetje lachwekkend om je druk te maken over een paar dames die Bridget Jones zo belangrijk vinden dat ze in een praatprogramma daarover gaan zitten blaten. Ik geloof niet dat het hoogstaande poëzie is of zo.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2013 om 14:11

De ophef niet waard

Ik vind het enige argument wat hout snijdt wel waar: er is een te grote periode overgeslagen. Er had best nog een boek aan een deel van het huwelijk gewijd kunnen worden. Maar goed, de auteur is de baas en heeft dat niet gedaan. Jammer dan.
Ik kan me wel identificeren met een 51 jarige, hoewel niet als weduwe-zijnde gelukkig. En Knurf, natuurlijk is het erg als je weduwe bent geworden, of in de gevangenis zit, maar je mag het leven soms best met wat humor benaderen, anders wordt het ook zo'n sombere boel. Ook een weduwe maakt leuke dingen mee toch? En als je in de gevangenis zit, tja... daar ziet een ander misschien meer de lol van in dan de gevangene zelf. Zo is het maar net.

Maaike

Maaike

11-10-2013 om 14:31

Oké, oké...

... ik reageerde wel erg verbeten. En dat heb ik bijna nooit bij al die rare onderwerpen bij DWDD.
Dus ik vroeg me af hoe jullie het zien.
Blijkbaar is dit een dingetje van mij.

Maar die dametjes waren (of deden) ook zo serieus.

En ik ben niet eens zo'n fan van Bridget Jones, ga dit boek ook niet kopen of zo. Maar ik vind wel dat een schrijver helemaal zelf mag weten wat ze met haar personages doet.

Fiorucci

Fiorucci

12-10-2013 om 08:39

Tja

Ik vind ook dat de schrijfster het helemaal zelf mag weten. Ik snap uberhaupt helemaal niet dat je je zo vereenzelvigt met een personage dat je je daar druk om maakt. Ik vind het juist wel leuk als er een onverwachte wending komt in een verhaal.

Ben benieuwd

Ik wist helemaal niet dat er een nieuwe Bridget Jones kwam. De vorige boeken vond ik erg leuk en ik zal deze ook zeker gaan lezen.

Heb DWDD niet gezien (ik geloof dat ik de enige Nederlander bent die het echt nog nóóit gezien heeft!!), maar zoals Maaike het beschrijft klinkt het als een vreemde discussie. Het zijn niet de lezers/fans die de inhoud van het boek bepalen, maar de auteur. Gelukkig maar!!

n@nny

Je staat niet alleen. Ik heb wel eens een fragmentje gezien, maar ik heb nog nooit een hele aflevering gezien. Het komt voor mij gewoon op een ongelukkig tijdstip. P&W kijk ik trouwens ook nooit.

groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.