Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

niet

niet

09-08-2015 om 21:55

Niet meer kunnen genieten van verjaardagen etc. na ziekte.

Sinds vorig jaar kan ik niet meer genieten van bv naar een verjaardag te gaan.
Iedereen praat met elkaar en lacht, zelf heb ik daar geen zin in.
En aan het werk zijn, is ook moeilijk. Hier heb ik vaak geen zin in.
Altijd maar vrolijk zijn. Ik heb zelf zin in rust, dat wil zeggen.
Ik wil lekker fietsen, wandelen. Dit doe ik vaak in het weekend.

Ik heb ook geen zin in winkelen. Dit was voor die tijd wel zo.
Ben vaak moe.

Dit is gekomen nadat ik vorig jaar mei het syndroom van tietse heb gehad.
Herkent iemand dit.

bertje1

bertje1

09-08-2015 om 23:27

moe, lusteloos?

ik denk dat je: of nog klachten hebt door het syndroom, waardoor je moe bent en zo of je bent aan het 'opkrabbelen' en dit kost heel veel tijd. Ziek zijn veroorzaakt heel vaak vermoeidheid.
Ik denk dat je voor jezelf eens moet gaan kijken hoe je jezelf weer een beetje 'de oude' kunt laten voelen: regelmaat, gezond eten (normaal!), elke dag stukje wandelen, dagelijks ontstressen en weer iets leuks doen.
Denk dat de rest dan vanzelf komt. Dat geleuter op verjaardagen is ook alleen maar leuk als je 'normaal gezond' bent...

ps laat ook eens wat vitamines prikken zoals B12, ijzer, D.

en naar de huisarts en nagaan of de vermoeidheid 'normaal' is.

Wel

Wel

10-08-2015 om 00:33

Vitaminen, goede tip

Onlangs heb ik in mijn omgeving iemand meegemaakt die heel erg is opgeknapt van een vitamine D-kuur. En een tijd geleden iemand die down was door een gebrek aan B12. IJzergebrek is ook een bekende veroorzaker van vermoeidheid.

Noet

Noet

10-08-2015 om 08:32

Tietze

gaat niet over, en dit soort klachten zo lang daarna horen daar niet bij.
Tietze is aanvals gewijs met vooral pijnklachten.

Je klachten klinken eerder als idd een vitamine D of B12 te kort of een lichte vorm van depressie of overspannenheid.

Maar er is ook een mogelijkheid dat je in die periode dat Tietze actief was jezelf een verkeerde ademhaling hebt aangeleerd waardoor je nu in een constante status van hyperventilatie bent aanbeland en dat kan ook van dit soort klachten geven.

Kortom even naar de huisarts om het goed uit te laten zoeken.

Wikke

Wikke

10-08-2015 om 10:24

eens met Noet

Naar de huisarts, Tietze gaat niet over, je wordt er niet moe van, behalve van foutief ademhalen/hyperventileren. Lees er maar over op internet, dat is niet altijd handig als je iets hebt, maar het is wel goed om te weten wat je hebt en wat dat inhoudt. Gewoon om te begrijpen wat je hebt.

Maar ook ik zou je bloed eens laten controleren op genoemde zaken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.