Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-09-2021 om 10:54
Beste allemaal,
Ik heb een nieuwe baan sinds begin september, op een school waar de eerste les om 8:00 begint. 2 keer per week (woensdag en vrijdag) begin ik om 8:00. Om op tijd te zijn moet ik om 6 uur opstaan. Ik ben sowieso iemand die lang slaapt en geen ochtendpersoon. Ik doe echt mijn best, ik ga vroeg naar bed (elke dag, niet alleen op dinsdag en donderdagavond) en doe braaf het licht uit om 22:00, nadat ik een half-uurtje gelezen heb. Ook gebruik ik 's avonds mijn telefoon niet meer. Maar dan nog slaap ik heel erg slecht. Ik heb het gevoel dat ik helemaal niet slaap, ook al weet ik dat het niet klopt omdat ik droom en me de dromen herinner als ik wakker wordt. Maar ik slaap heel erg onrustig, misschien in totaal een uurtje of vier. En op woensdag geef ik dus 8 uur les achter elkaar.
Medicatie wil ik niet slikken, slaapthee gebruik ik al, ik neem een lekkere douche voor het slapen gaan.. Het enige vervelende factor is de CPAP van mijn vriend, maar op de dagen dat ik later op kan staan heb ik er geen last van, dus het zit volledig tussen de oren.
Wie herkent het en weet tips dat wel zouden kunnen werken?
Sini
19-10-2021 om 16:16
Als je dan toch een podcast gaat luisteren om in slaap te vallen, luister dan de podcast 291. Waarom heb je helemaal geen 8 uur slaap nodig? van De Universiteit van Nederland Podcast! Een slaapwetenschapper geeft hier goede tips om je nachtrust te verbeteren. Nu heb je twee vliegen in één klap! Ik vond het zelf ontzettend interessant om te luisteren 😃
14-11-2021 om 23:37
De app Headspace werkt voor mij erg goed. Hier staan korte mindfulness-oefeningen op. Daarnaast drink ik altijd een glaasje warme melk. Hiervan ga ik echt lekker slapen, ook al vind ik de melk niet per se heel lekker. (;
Ook merk ik dat ik beter slaap met een wat zwaardere deken. Dit schijnt inderdaad een ding te zijn, je zou hier even op kunnen googlen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.