Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Violetta

Violetta

24-07-2015 om 17:48

Netflix of Videoland

Wij willen binnenkort een abonnement nemen op een van deze twee maar kunnen maar niet kiezen. Wie heeft ervaring en wil dit met ons delen.

jodet

jodet

24-07-2015 om 22:29

ben positief over NETFLIX, andere ken ik niet

wat wil je weten?
Ik heb nu een jaar Netflix en dat bevalt ons heel goed. Zoek je alleen de allernieuwste films dan is Netix niks voor jullie. Ieder abonnement kan verdeeld worden in een eigen profiel. Zo hebben wij 5 profielen, ieder gezinslid een eigen en 1 wat we gezamenlijk kijken. Netflix houdt daarin bij wat je aan het kijken bent,wat je hebt gekeken en wat aansluit op hetgeen je hebt gezien. Daaruit worden voorstellen gegeven, verdeeld in genre's, erg fijn.

Het is overzichtelijk, bij ieder(e) beeld(film) waarop je gaat staan, komt een stukje info te staan over de film.
Genoeg Genre's voor ieder: komisch, romantisch, thriller, horror, series
(heerlijk alles achter elkaar kijken), kinder, filmhuisfilms, films met sterke vrouwelijke hoofdrol, populair, drama, trending, waar gebeurd, nederlands, pas verschenen, omdat je ..hebt gekeken, cabaret, enz enz (meer kan ik er even niet bedenken).

Wij delen de kosten met een uit huis wonend kind.Ieder 4.50 euro per maand en dan mag je volgens mij op 4 apparaten. Wij hebben het op 2 tv's, 2 laptops. Voor een hoger bedrag kun je op meer apparaten.

Violetta

Violetta

24-07-2015 om 22:57

Dank je Jodet

Dat soort dingen wilde ik precies weten, dus heel erg bedankt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-07-2015 om 23:15

Helemaal eens met Jodet

Oudste is er mee begonnen. En sinds een paar maanden heb ik het abonnement overgenomen.

Wij kijken op laptops, IPad en telefoon.
En echt keuze genoeg voor jong en oud.

Juno

Juno

24-07-2015 om 23:24

Niet per apparaat

Netflix gaat niet per apparaat, maar per inlog. Ik heb het goedkoopste abonnement en kan op twee apparaten tegelijk kijken, op welk apparaat en op welke locatie maakt niet uit. Puber kijkt bijvoorbeeld in de trein en ander kind kijkt tijdens een tussenuur. Iedereen heeft zijn eigen account en dat is fijn: je krijgt tips op basis van je kijkgedrag en je kan verder kijken in de film waar je was. Verder kan je bij de kinderfilms ook de taal of de ondertiteling instellen. Je kan Netflix een maand gratis proberen. Ze hebben niet alles maar ik vind het genoeg en heerlijk. Wat mij betreft zeg ik de gewone tv op maar dat willen de anderen niet.

Violetta

Violetta

25-07-2015 om 09:24

Chromecast

Dank jullie wel! Wij willen een chromecast kopen zodat we de films/series via een tablet op de tv kunnen kijken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2015 om 13:43

netflix

Alleen al vanwege de geweldige series die je niet kunt zien op videoland, zoals House of Cards en Orange is the new black. We hebben geen chromecast, amar kijken behalve op de laptop ook op tv, via onze wii.

Inanna

Inanna

25-07-2015 om 15:18

chromecast

Ik heb netflix en een chromecast en ik ben erg tevreden met deze combi, je zoekt op de tablet op wat je wilt kijken en tikt op het icoontje waarmee je het naar de chromecast stuurt en dan werkt het gewoon.
Dochter doet het ook met youtube filmpjes zowel van de tablet als de laptop, gaat ook goed. Ook de uitzending gemist app van de NPO ondersteunt volgens mij casten naar de chromecast.

hier sinds 2 maanden Netflix

zoon en dochter wilde het heel graag, ook 2 inlogcodes hier. We kijken op de TV via de xbox of op een tablet.

jodet

jodet

25-07-2015 om 20:38

inlogcode en apparaten

wij hebben toen we met Netflix begonnen 1 inlogcode gekregen waarmee je op 4 apparaten mocht. 1 keer ingesteld en dat wordt nu dan ook nooit meer gedaan. Alle profielen van gezinsleden staan naast elkaar met eigen naam en pictogram, die zien wij dus van elkaar.
Begrijp ik dat dat tegenwoordig anders gaat? Ieder gezinslid een eigen inlogcode? Waarschijnlijk zien jullie dan ook niet de profielen van de anderen staan? Dat is dan veranderd.

ik zie dat wel? de profielen naast elkaar, soort smileys

dat instellen was maar 1 x geloof ik, we hebben allemaal dezelfde code.Er kunnen 2 programma's tegelijk gekeken worden.

Ikke

Ikke

26-07-2015 om 16:08

Films of series

Ik denk dat het ervan afhangt of je films of series wil kijken. Netflix heeft niet zo
Veel films vind ik. Maar wel heel veel series.videoland heeft waarschijnlijk juist veel films. Maar Netflix kan je een maand gratis proberen dan kan je altijd zien of het wat is.

mirreke

mirreke

28-07-2015 om 01:16

Ook Netflix

Ik vind het geweldig.
Kijken op tv via appletv, op de mac, op de ipad en ipod, of op de andere toestellen.
Wij hebben een abonnement waarmee je op vier toestellen TEGELIJK kunt kijken, maar Netflix staat op wel zeker tien apparaten ingesteld. Wij wonen in Duitsland, maar mijn dochter die in Nederland op kamers zit kan daar ook gewoon kijken, en als ik bv in België ben kan ik ook kijken, maar dan de films en series die op de Nederlandse of Belgische Netflix staan.
Het gaat dus niet per apparaat, maar inderdaad per inlog. Er kunnen vier mensen tegelijk kijken, maar waar dat is of op welk apparaat maakt dus niet uit.

Voorheen hadden wij ook Hola, zodat ik ook kon kijken alsof ik in de VS of het VK was, maar na slechte berichten daarover zijn we daarmee gestopt.

Vooral de series inderdaad, geweldig! En je kunt gewoon per maand opzeggen, dus je zit ook nergens aan vast.

Met videoland heb ik geen ervaring... )

masha

masha

22-10-2015 om 01:23

Tip

Geef de kinderen een Tablet of I pad en ze zijn uren zoet met de serie Masha en Beer (nederlands gesproken)

http://www.dailymotion.com/video/x3a8t5r_masha-en-de-beer-nederlands-gesproken-24-smakelijk-eten_fun

Grappige serie voor jong en oud!!!

mama2

mama2

22-10-2015 om 11:02

Netflix

Hier hebben we eerst het eigen aanbod van KPN gehad, was bagger in aanbod. Daarna videoland, maar ik wil ook series kijken en dan is videoland dus niet geschikt. Nu al een paar maanden Netflix en precies wat wij willen. Ik zie verschillende mogelijkheden. Ik wist niet dat dat kon. Wij hebben 1 abonnement en hebben het ingesteld op de tv, 2 ipads en een mobiel. Gewoon op 1 inlog, maar wel verschillende iconen aangemaakt. Wij hebben internet op de tv dus de combi zegt mij helaas niets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.