Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dochter

Dochter

21-01-2014 om 11:19

Neemt voedselbank ook producten van particulieren aan?

Weet iemand of de voedselbank ook producten aanneemt die je als particulier niet gebruikt en weg wilt doen? Ik heb totaal geen ervaring met de voedselbank maar zit momenteel wel met het volgende:

Mijn moeder begint steeds meer te dementeren. Dat is al een aantal jaren aan de gang maar tot voor kort kon ze zich nog heel goed redden. Het enige probleem was dat ze als hobby boodschappen doen heeft, maar dat ze vaak niet precies weet wat ze al in huis heeft en dus veel te veel producten kocht. Dit kon door niemand (helemaal) gestopt worden aangezien ze nog kon gaan en staan waar ze wilde. Nu ze in het ziekenhuis ligt ontdekken wij dat ze door het hele huis heen voedingsmiddelen bewaard en haast zelf een winkel kan beginnen...
Heel triest allemaal... maar wij gaan er nu 'met de bezem' door. We hebben al veel verdeeld en uitgedeeld, en we hebben helaas ook al veel weg moeten gooien wat niet meer bruikbaar was, maar er is nog zoveel goeds over! Ik dacht dus ineens aan de voedselbank maar als ik die website bekijk dan lijken ze alleen producten van leveranciers aan te nemen. En van al het bellen ben ik een beetje zat (zit sinds ze in het ziekenhuis ligt of aan haar bed of aan de telefoon lijkt wel) dus vandaar dat ik de vraag hier stel.
Wie heeft ervaring met de voedselbank en kan me vertellen of ik daar alles heen kan brengen?

amk

amk

21-01-2014 om 11:21

bellen

gewoon even bellen en dan kun je het na afspraak brengen.
Vaak zijn er ook inzamelingen via de kerk waar de voedselbank het regelmatig ophaalt.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-01-2014 om 11:31

Inderdaad

Er worden spullen voor de voedselbank ingezameld via scholen en supermarkten, dus het lijkt me geen probleem.

Sterkte met je moeder!

Ilva

Ilva

21-01-2014 om 12:31

hier ook dementerende moeder

Mijn moeder is past verhuisd naar een prachtige woning voor dementerende en ik haar huis hebben wel heel veel knutselspullen en kerstspullen gevonden, echt heel erg veel. Grappig dat jouw moeder dat dus met voedsel heeft. Ik hoop dat ze het inderdaad bij de voedselbank alles aannemen, dat zou wel heel fijn zijn. Succes!

Goed idee, de voedselbank

Anders het leger des heils misschien?

Verder, heel veel sterkte met je moeder, als er één ziekte is die veel van iedereen afneemt is het deze wel. Nogmaals sterkte.

Fiorucci

Fiorucci

21-01-2014 om 21:05

Ach.....

Doet me denken aan een lade in mijn oma's kamer...daar vonden we na haar overlijden honderden zeepjes....
Veel sterkte voor julie. Ps Op facebook zijn ook weggeefgroepen voor mensen die het niet zo breed hebben.

Hier

Hier zamelt de kerk iedere week in. Ze moedigen mensen zelfs aan om bij het boodschappen doen iets extra's te kopen voor mensen die het nodig hebben.
Ik weet niet waar je woont? Wij in het midden van het land.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.