Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kinne

Kinne

11-03-2014 om 10:48

Nederlands leren

Binnenkort ga ik iemand helpen om beter Nederlands te spreken, vooral de uitspraak. Ook wil ze graag haar woordenschat vergroten. Heeft iemand tips hoe ik dat kan aanpakken, behalve gewoon gezellig kletsen en haar laten voorlezen. Van oorsprong spreekt zij Portugees.

Kinne

Kinne

11-03-2014 om 11:05

O, wat suf

Wilde deze vraag in hui tuin en keuken hebben. Wat suf om hem hier te stellen. Sorry. Nou ja hopelijk zien de mensen de vraag hier ook.

eerste les

Ik begin altijd met het alfabet (als iemand Latijnse letters kan lezen). Als je weet hoe je een letter uitspreekt maak je minder fouten als je hem in een woord/tekst tegenkomt.

Je hoeft je daarbij tot te klank te beperken (bv. 'b'). De leerling mag rustig "beei" zeggen, want dan leert hij of zij meteen dat de lange e-klank in het Nederlands op een i eindigt.

Dalarna

Dalarna

11-03-2014 om 13:15

aandekust

Maar waarom zou je iemand leren hoe je een letter uitspreekt omdat je dan denkt dat die minder fouten gaat maken als die letter in een tekst voorkomt?

Als je de B in beer hebt zit er weinig beei (bedoel je niet beej) in, en bij rabarber ook niet.

Sukran

Sukran

11-03-2014 om 14:45

Wat zou voor jou werken?

Als ik een nieuwe taal wil/moet leren, ben ik als eerste gericht op de praktische zaken. Boodschappen kunnen doen en beleefdheden als groeten, bedanken, excuseren. Wat voor mij werkt is naar de markt, de stad in met iemand die de taal spreekt, zelf het woord doen maar geholpen door m'n 'docent'. Luisteren naar de gesprekken van mensen om je heen, bus, terras. Zelfs al is de basis redelijk, op straat valt het meest te leren. Voor thuis: Nederlandse muziek, film, interview op de radio of samen een cabaretshow kijken.

Heel erg fijn mee gewerkt met een Angolees

http://www.jufmelis.nl/

Heel goede site ter ondersteuning.
Abbonement voor 1 persoon voor 12 maanden kost € 8,00

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.