Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

27-08-2013 om 17:14

Naam voor poesje gezocht

Ik heb een poesje bij het asiel uitgezocht en volgende week mag ik haar komen ophalen! Het is een schildpadpoesje met witte bef, 2 jaar oud en klein van stuk en een enorme kroelkont.
Dat schildpad vind ik zo leuk, net of er allemaal zonnestralen door een bladerdak op haar terechtkomen. Maar goed, nu nog een naam.... Wie heeft een idee?
Rosa van der Zanden


Troel

troeleke of troel

esmee

esmee

27-08-2013 om 21:14

Naam

Eefje?

Kaaskopje

Kaaskopje

27-08-2013 om 22:15

Anna

Ik zeg wel eens, dat áls we nog eens een poes krijgen die Anna moet heten. Een van onze katten zit vaak in de tuinopening. Meer katten zitten zo op de uitkijk. En dan moet ik op de een of andere manier aan Anna uit Blauwbaard denken. "Zuster Anna, Zuster Anna, ziet gij nog iets komen?"

oregano

oregano

27-08-2013 om 23:24

Lotje

Zo heette mijn 1e schildpad poes. Of dribbel, luna, pip of pippie (langkous). Zo even wat ingevingen.

Testudo

Dat is schildpad in het Esperanto. Ik vind het wel grappig om een eigenschap van een dier te vertalen naar een exotische taal om als naam te gebruiken. Andere leuke in deze categorie: Tortuga (uiteraard...), Skjaldbaka, af te korten tot Skjald (IJslands), Kura (Maleis), Fekruna (Maltees) en Pagong (Tagalog).

Knurf

Knurf

28-08-2013 om 10:06

Turtle of sunny

'Dat schildpad vind ik zo leuk, net of er allemaal zonnestralen door een bladerdak op haar terechtkomen.'

Ik denk meteen aan turtle, of sunny.

krin

krin

28-08-2013 om 10:44

Pizzi. of cato.

En wel hierom:

Liggen in de zon
Ik hoor het licht het zonlicht pizzicato
de warmte spreekt weer tegen mijn gezicht
ik lig weer dat gaat zo maar niet dat gaat zo
ik lig weer monomaan weer monodwaas van licht

Ik lig languit lig in mijn huid te zingen
lig zacht te zingen antwoord op het licht
lig dwaas zo dwaas niet buiten mensen dingen
te zingen van het licht dat om en op mij ligt

Ik lig hier duidelijk zeer zuidelijk lig zonder
te weten hoe of wat ik lig alleen maar stil
ik weet alleen het licht van wonder boven wonder
ik weet alleen maar alles wat ik weten wil.

Hans Andreus

Josha

Josha

28-08-2013 om 11:51

Krin

Wat een heerlijk gedicht! Daar word ik gewoon blij van.
Vooral de zin "Ik lig languit in mijn huid te zingen". Ik ga nu meteen weer naar buiten, in plaats van hier achter een schermpje te zitten om nog even languit te gaan liggen zingen.

Rafelkap

Rafelkap

28-08-2013 om 12:05

Kind

Vraag het je kind! Wedden dat die met een veel andere en originele naam komt dan wij?

Vic

Vic

28-08-2013 om 14:24

Kind

Hier hebben de kinderen ook de namen voor de katten verzonnen. Het levert me iedere keer weer opmerkingen op als ik hun namen noem (Doughnut en Marshmallow).

Fiorucci

Fiorucci

28-08-2013 om 14:56

Nou...

Dat deed ik vroeger ook, en elk huisdier werd Pluisje of Fluffie...

madelief

madelief

28-08-2013 om 15:11

Poes

Ik lees alleen even mee omdat dochter en ik een poes willen maar manlief het geen goed idee vindt. Hoop bezwaren als: krabt aan de dure bank/ gordijnen, gaat op mijn bed liggen, hoe doen we dat in de vakantie.. Dat laatste is idd een punt want onze buren zijn of oud of ook op vakantie. Dus dat is wel een dingetje maar zo'n asiel poes is toch vaak al wat ouder en maakt dan toch niet echt wat stuk of ben ik nu naïef?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kind

Zo kwam onze kat aan de naam Ullrich (zoon was toen 4 en had een wielren-obsessie).

Leuke naam

De kat van mijn broer heette Tweety. Dat vind ik wel een hele leuke naam. En het 'roept ook goed'.

Zusje

Mijn moeder heeft ook een schildpad poesje gehad. Ze heette Zusje.

mix

mix

28-08-2013 om 16:59

Madelief ot

ja beetje wel een kat krabt om zijn/haar nagels scherp te houden en als meneer of mevrouw de krabpaal niet fijn vindt, is het zeer moeilijk uitleggen dat jouw bank een te dure krabpaal is. (zeker als je niet altijd thuis bent)
Of eentje die meent te gaan moeten sproeien tegen je gordijnen, ontlasting die even aan de kont blijft hangen en ze meetrekken over je nieuwe bank, je tafel enz.
Een vakantie adres kun je beter vinden voordat je een kat aanschaft en leuk iets neerzetten voor de sier behoort tot het verleden (2 dure vazen hier gesneuveld). Haren van katten heb je ook boven, zelfs al is de kat daar nog nooit geweest; je loopt die haren zelf mee. Begin maar vast met je kerstversiering om te ruilen voor plastic ballen, tenzij je je kerstboom aan het plafond wilt hangen natuurlijk. Je visje klaarmaken en in je eentje genieten is ook voorbij, hier hangen zelfs bij een bakje zuivel 2 katten in mijn nek.
Dit alles met een knipoog, maar er is geen woord van gelogen. Het is net met het krijgen van kinderen: alle nadelen doornemen en dat er allemaal voor overhebben en dan pas de stap nemen en je realiseren dat een kat een lange houdbaarheidsdatum heeft gemiddeld genomen.

krin

krin

28-08-2013 om 22:19

Josha (ot)

Wat fijn dat ik heb bijgedragen aan je zonvreugde

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2013 om 00:37

Onze katten

Mijn/mans/onze katten hebben geheten of heten nog:
Basje
Wampie
Snert
Shaggy
Yuri
Twiki
Kroekroek
Sientje
Otje
Remy
Muis (zo heette deze kat al)
Puk
De laatste vier hebben we nog.

Een schildpadpoes heet in de fokkerswereld

Een tortie. Ik heb twee schildpadjes rondlopen en die worden regelmatig tortelini genoemd (hoewel ze beide hele andere namen hebben).

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-08-2013 om 23:18

We zijn er nog niet uit

De dame is nog niet bij ons, dat maakt het ook wat lastiger voor een goede naam. Het leuke is wel dat hier namen genoemd worden waar ik zelf ook mee aan het stoeien was. 'Schildpad' door de googlevertaling halen en idem voor 'zonnestraal'. Ik vind de klank van de vertalingen niet mooi klinken, te hard voor zo'n frêle katje.
Guusje omdat we haar in augustus krijgen, Sunny omdat ze lichtvlekjes heeft en zo te zien een zonnig karakter.
De kinderen hebben al héél veel afgekeurd, momenteel staat Pippa hoog. Wiesje en Jette zijn ook genoemd maar dat vonden ze niet leuk.
Ze komt overigens uit een asiel waar ze werken met de Meet Your Match-methode, ik ben expres naar een asiel gegaan waar ze dit hebben en waar ze veel katten hebben. Moest er wel even voor rijden maar dat vind ik niet erg.
Je krijgt een vragenlijst hoe jouw huishouden is en wat je wel of juist niet wil bij een kat. Zij hebben de katten geobserveerd en daar is dan een bepaald type uit voortgekomen. Bij kittens weten ze dit uiteraard nog niet. Ze vragen ook hoe je tegenover dieetvoer staat en of je een voorkeur voor leeftijd hebt. Van de meer dan 30 katten in het asiel kwamen zes in aanmerking voor mij. Ik ben met de asieldame ze afgegaan en bij elke kat vertelde ze iets. Het waren bij a zonder uitzondering leuke katten maar deze vind ik wel érg leuk.
Als het goed gaat mag ik haar zaterdag ophalen, anders moet ik een paar dagen wachten.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-08-2013 om 23:28

Madelief

Ze hebben katten in alle leeftijden. Ik hou er ook niet van als mijn huis gesloopt wordt en je krijgt dan alleen de brave katten te zien. Ik wilde geen hele oude kat omdat ik de kinderen niet nogmaals wil aandoen dat een beest dood gaat. Helemaal voorkomen kan je het niet maar bij een kat van een jaar of acht is de kans wat groter dan bij een jongere.
Ik wil persé geen kitten, je weet niet hoe het karakter wordt en je kan het maar een klein beetje vormen. Bovendien zijn kittens vaak wat sloperiger dan wat oudere katten. Al je wensen kan je aangeven bij het asiel. Ik ben zonder kinderen naar het asiel gegaan met in mijn hoofd het idee dat het niet uit zou maken of ik wel of niet met een kat zou thuiskomen. Met een kind erbij is het moeilijker om nee te zeggen. Als je een kat wil, zou ik zeker naar een asiel gaan waar ze met Meet Your Match werken. Het ka

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-08-2013 om 23:29

Op verstuur geklikt ipv op backspace. Laatste twee woorden moeten weg. Jammer dat we onze teksten niet kunnen aanpassen.
Rosa van der Zanden

Pipi

onze overleden poes heette ivy, nu tijger en timmy, andere kittens heette: charlie, rapunsel, sientje, polle, sammy

Rosa,dat is mooi,

ik vind Guusje wel erg lief klinken.

Rafelkap

Rafelkap

30-08-2013 om 11:27

Pippi

Ik ken ook twee poezen: Mies en Pippi, waarvan de laatste af en toe in bed plast (dat heb je wel met die naam )

mirreke

mirreke

30-08-2013 om 17:27

Een schildpadpoes is in het duits hier

eine Glückskatze. Misschien is Happy een leuke naam?
Die van ons (ook gelukskatten) heten Loesje en Pippi (maar Pippi noemen we altijd Pips of Pipsi).
Verder hier nog een Pettson, een Teun en een Mook (de heren)

mirreke

mirreke

30-08-2013 om 17:30

Onze pips

pinkelt niet hoor...

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-09-2013 om 12:58

Wat het niet geworden is

Ze heet geen Guusje (omdat we haar in augustus gingen halen), en ook geen Lyjkke (Deens voor 'geluk'). De kinderen vonden dat echt be-la-che-lijk en wilden Pippa. Dus Pippa heet ze nu.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-09-2013 om 22:01

leuk

Goeie keus.

krin

krin

07-09-2013 om 12:08

Pippa

Leuke naam!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.