Off-topic discussies
Papabeer1
07-10-2024 om 15:18
muizen in mijn zoontje zijn kamer
Mijn zoontje is zelf erg slordig ik ruim namelijk om de dag zijn kamer helemaal op, omdat het zo'n vuilnisbelt is. Tot mijn verbazing zag ik de laatste keer iets wat op keutels leken nu weet ik dat wij in het verleden heel kort muizen op zolder gehad hebben ,maar nooit meer daarna.
Hebben jullie misschien tips wat ik nu kan doen?
ik wil natuurlijk wel dat mijn zoontje in een schone kamer slaapt en mijn huis muis vrij is en ben bang dat een ongedierte bestrijder slechte stoffen in huis brengt.
Mugs
07-10-2024 om 15:31
Ter eerste: voer de regel in dat er geen etenswaren naar de slaapkamer gaan
Ten tweede: zet vallen (dat kunnen van die klapdingen zijn, maar als je dat zielig vindt of niet wilt, dan zijn er ook muisvriendelijke vallen. Pindakaas werkt erg goed als lokmiddel!
Ik weet niet hoe je woont, maar als je meteen aangrenzend buren hebt, dan zou ik ook even goed checken op gaten en kieren. Muizen kunnen door verrassend kleine openingen
Papabeer1
07-10-2024 om 15:33
Mugs schreef op 07-10-2024 om 15:31:
Ter eerste: voer de regel in dat er geen etenswaren naar de slaapkamer gaan
Ten tweede: zet vallen (dat kunnen van die klapdingen zijn, maar als je dat zielig vindt of niet wilt, dan zijn er ook muisvriendelijke vallen. Pindakaas werkt erg goed als lokmiddel!
Ik weet niet hoe je woont, maar als je meteen aangrenzend buren hebt, dan zou ik ook even goed checken op gaten en kieren. Muizen kunnen door verrassend kleine openingen
vallen heb ik de eerste keer gebruikt toen ze op zolder zaten en heb hierbij helaas geen een kunnen vangen. Vandaar dat ik een andere oplossing zoek.
De tip van geen etenswaren naar boven zal ik zeker vanaf vandaag invoeren
IMI-x2
07-10-2024 om 15:37
Neem of leen een kat. Alleen al de aanwezigheid/geur van een kat is voldoende om muizen weg te jagen.
Papabeer1
07-10-2024 om 15:43
IMI-x2 schreef op 07-10-2024 om 15:37:
Neem of leen een kat. Alleen al de aanwezigheid/geur van een kat is voldoende om muizen weg te jagen.
Ik zal eens aan mijn zus vragen of ik haar kater een paar weken kan lenen. Als dit niet werkt lijkt me dan toch helaas de enige optie een veldiger
Mugs
07-10-2024 om 17:08
IMI-x2 schreef op 07-10-2024 om 15:37:
Wij hebben nooit muizen gehad tot we katten hadden. Die van ons nemen namelijk levende muizen mee naar binnen en laten die dan los. Wij vangen ze dan weer met een diervriendelijke val en zetten ze weer uit in het bos.
Zo houden we elkaar een beetje bezig 😃😉
Labyrinth
07-10-2024 om 19:15
Onze kat neemt ook weleens een levende muis mee naar binnen, en laat die dan los. En dan heeft ze geen zin meer om de muis te vangen. Een keer was het een hele stoere Jerry, die op zijn achterpoten ging staan om onze kat te laten schrikken. Gelukkig is het ons gelukt deze dappere Jerry via de trap naar beneden, door de voordeur weer te laten vertrekken.
Maar goed de geur van een kat kan voldoende zijn. Ik zou eens goed het huis en de zolder nalopen op kieren en gaten. Inderdaad geen etensresten, huis goed schoonmaken.
In de kamer munt zetten of lavendel.
1968
07-10-2024 om 19:43
Hmm, ik heb een kat maar die ving geen muizen, die bracht ze inderdaad levend binnen en liet ze dan los. Ik heb een hele tijd een eenzame muis onder mijn keukenblok gehad. Die deed zich te goed aan het buffet kattenbrokjes wat altijd voorhanden was. Tot na een paar jaar ik ineens ontdekte dat er meer 'gedoe' ontstond. Ik denk dus dat onze kat weer een muis had meegebracht en ineens was er een gezinnetje en pas toen lagen er regelmatig muizenkeuteltjes in de keuken en bijkeuken. En ik zag ook aangevreten pakken bloem enzo. Wat ik heb gedaan is alles waar die muizen bij konden komen in plastic bakken en potten gedaan. Muizenklemmen neergezet, daar ving ik er 2 mee. Een heb ik gevangen door hem ergens in een hoekje te drijven in een kastje en toen een pot erover heen kunnen zetten en dmv een karton eronder te schuiven had ik hem. Deze muis heb ik 5 straten verder los gelaten. En uiteindelijk de laatste in een hele hoge prullenbak met daar een bijna lege pot pindakaas erin. Zoon zag de muis erin springen en toen kon ik snel een broodplank erop leggen (want ik denk dat de muis er ook weer uit kon springen, ik had er niet aan gedacht dat ie op de pot pindakaas kon gaan staan en dus dan een stuk hoger al was) deze muis heb ik wel 10 straten verder op losgelaten. Alle hoeken en gaten die ik maar kon vinden in de keuken heb ik dichtgestopt met staalwol. Ik had ook hele dure gifbakjes gekocht maar dat heeft helemaal niet gewerkt, is niet van gegeten en die muizen liepen na 2 weken nog vrolijk rond. Ik heb ook ooit een muizenval gemaakt van een fles, werkte ook goed trouwens.
Maar goed, nu al een paar jaar geen muizen meer gelukkig
Trijsje
08-10-2024 om 20:38
Mugs schreef op 07-10-2024 om 17:08:
[..]
Wij hebben nooit muizen gehad tot we katten hadden. Die van ons nemen namelijk levende muizen mee naar binnen en laten die dan los. Wij vangen ze dan weer met een diervriendelijke val en zetten ze weer uit in het bos.
Zo houden we elkaar een beetje bezig 😃😉
Hilarisch dit.
Wij hebben nooit meer muizen gehad sinds we een kat hebben, daarvoor regelmatig (oud huis). Onze kat heeft 1x een muis gevangen. Verder zal het vooral de aanwezigheid zijn, vermoed ik.
Auwereel
08-10-2024 om 22:33
Labyrinth schreef op 07-10-2024 om 19:15:
Onze kat neemt ook weleens een levende muis mee naar binnen, en laat die dan los. En dan heeft ze geen zin meer om de muis te vangen. Een keer was het een hele stoere Jerry, die op zijn achterpoten ging staan om onze kat te laten schrikken. Gelukkig is het ons gelukt deze dappere Jerry via de trap naar beneden, door de voordeur weer te laten vertrekken.
Maar goed de geur van een kat kan voldoende zijn. Ik zou eens goed het huis en de zolder nalopen op kieren en gaten. Inderdaad geen etensresten, huis goed schoonmaken.
In de kamer munt zetten of lavendel.
Misschien was die muis besmet met toxoplasmose!
troelahoep
09-10-2024 om 09:30
Auwereel schreef op 08-10-2024 om 22:33:
[..]
Wauw, heel interessant! Wel voer voor een horrorfilm trouwens....
yasmijn27
09-10-2024 om 09:34
Meld het ook vooral even bij je buren.
Hier een blok nieuwbouwhuizen, met een 'klapkap'. Zo eentje in één geheel erop gezet. Het hele blok had muizen, liepen op zolder gewoon van het ene huis naar het ander.
7 woningen. Bron bleek knaagdiervoedsel wat iemand op zolder bewaarde.
We hebben dit met z'n allen op moeten pakken.
Labyrinth
10-10-2024 om 13:53
Auwereel schreef op 08-10-2024 om 22:33:
[..]
Oh nog niet eerder gehoord, interessant. Maar deze Jerry was in een hoek gedreven, kon geen kant op en koos deze indrukwekkende verdediging. Nadat de kat terugdeinsde rende hij achter de kast. En bleef daar muisstil zitten. Dat woord muisstil snap ik nu beter. Echt vaker gedacht dat de binnengebrachte levende cadeautjes van onze kat vanzelf verdwenen waren, omdat je dan echt 8 uur achter elkaar niets meer hoort of ziet. Ondanks al het gezoek en onze kat dan maar verplicht in dezelfde kamer op te sluiten, geen muis te bekennen. En katlief kan opeens geen muis meer vangen.
Tuna1968
10-10-2024 om 14:55
1968 schreef op 07-10-2024 om 19:43:
Hmm, ik heb een kat maar die ving geen muizen, die bracht ze inderdaad levend binnen en liet ze dan los. Ik heb een hele tijd een eenzame muis onder mijn keukenblok gehad. Die deed zich te goed aan het buffet kattenbrokjes wat altijd voorhanden was. Tot na een paar jaar ik ineens ontdekte dat er meer 'gedoe' ontstond. Ik denk dus dat onze kat weer een muis had meegebracht en ineens was er een gezinnetje en pas toen lagen er regelmatig muizenkeuteltjes in de keuken en bijkeuken. En ik zag ook aangevreten pakken bloem enzo. Wat ik heb gedaan is alles waar die muizen bij konden komen in plastic bakken en potten gedaan. Muizenklemmen neergezet, daar ving ik er 2 mee. Een heb ik gevangen door hem ergens in een hoekje te drijven in een kastje en toen een pot erover heen kunnen zetten en dmv een karton eronder te schuiven had ik hem. Deze muis heb ik 5 straten verder los gelaten. En uiteindelijk de laatste in een hele hoge prullenbak met daar een bijna lege pot pindakaas erin. Zoon zag de muis erin springen en toen kon ik snel een broodplank erop leggen (want ik denk dat de muis er ook weer uit kon springen, ik had er niet aan gedacht dat ie op de pot pindakaas kon gaan staan en dus dan een stuk hoger al was) deze muis heb ik wel 10 straten verder op losgelaten. Alle hoeken en gaten die ik maar kon vinden in de keuken heb ik dichtgestopt met staalwol. Ik had ook hele dure gifbakjes gekocht maar dat heeft helemaal niet gewerkt, is niet van gegeten en die muizen liepen na 2 weken nog vrolijk rond. Ik heb ook ooit een muizenval gemaakt van een fles, werkte ook goed trouwens.
Maar goed, nu al een paar jaar geen muizen meer gelukkig
Hier het zelfde probleem gehad. 4 katten in huis. Een levende muis door 1 van de katten mee naar binnen genomen. Muis heeft een jaar in de keuken gezeten. Ondanks de muizenvallen en alles goed verpakt. Uiteindelijk toch te pakken gekregen, doordat zich had verplaatst naar de woonkamer en achter de kast zat. Dit wisten wij omdat er elke keer katten voor de kast gingen zitten. Na een dag of 2 door de kast weg te schuiven eindelijk te pakken. Later bleek hij toch ook kabels van onze vaatwasser aan gezeten te hebben. Daar kwamen we bij toeval achter door een storing in de vaatwasser. Toen er een monteur bij kwam, vertelde dat we beter een nieuwe vaatwasser konden kopen ivm risico op kortsluiting.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.