Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tigress

Tigress

20-11-2013 om 08:48

Miljoenenjacht

De man die in zijn zenuwen op de rode knop drukte en daarmee het bod van € 125.000 accepteren moest, gaat toch 5 miljoen eisen van Endemol.
Volgens zijn advocaat staat er niet in de reglementen dat de rode knop bindend zou zijn en daarmee zat de notaris die bepaalde dat de € 125.000 geaccepteerd moest worden fout.

Ik heb hier moeite en mee en vind dat de speler niet tegen zijn verlies kan. Natuurlijk is 5 miljoen niet te versmaden maar wie garandeert dat hij dat uiteindelijk had gewonnen? Er komen gedurende het spel diverse biedingen voorbij en uiteindelijk gaan spelers toch voor de aanbieding. Of ze gaan naar huis met de inhoud van 'hun' koffer.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden?

Gaat het Endemol dan ook het dubbele kosten?

Krijgt de thuis winnaar van de koffer dan ook het aangepaste bedrag, als deze man dit wint?

Dan kan Endemol wel zijn koffers pakken, denk ik.

notaris

de notaris die de beslissing nam was niet onafhankelijk. Die wist in welke koffer de 5 miljoen zat, die moest de beslissing nemen en nog iets waar ik nu niet opkom. Die notaris had dus verschillende petten op en dát vind ik wel een steekhoudend argument.

Dalarna

Dalarna

20-11-2013 om 15:09

mwoah

Ik vind het ook wel goed, zeker toen ik de advocaat net halfhalf hoorde. Hij vertelde dat hij een hekel heeft aan de postcodeloterij en jawel dezelfde hekel als ik. Iemand gaf niet als antwoord toen hem gevraagd werd waarom hij meedeed aan de postcodeloterij: "geld winnen en/of aan een goed doel geven", maar: "Ik doe mee omdat ik niet wil dat de hele straat wint behalve ik". Het is gewoon een soort chantageloterij!

Pak ze maar eens terug denk ik dan!

Die man had duidelijk gezegd dat hij doorging en drukte per ongeluk op de knop. Als hij had mogen doorspelen had het er anders uit gezien. Helemaal zielig achteraf is dat zijn zoon had voorspeld dat de vijf miljoen in DIE koffer zat en hij dus ook speciaal die koffer had gekozen.

Ik vind het wel lollig moet ik zeggen....

Slechte verliezer

Toen ik het op het nieuws hoorde, was mijn eerste reactie: wat een slechte verliezer. In zijn eerdere interviews klonk hij heel anders. Iemand zal wel op hem ingepraat hebben.

Waarom zou dit Endemol trouwens geld kosten? De Postcodeloterij is toch een aparte stichting?

Knurf

Knurf

20-11-2013 om 19:37

tja

'Als hij had mogen doorspelen had het er anders uit gezien. '

Misschien wel. Maar dan is toch nog steeds niet zeker dat hij het had aangedurfd om door te spelen tot de laatste koffer? Misschien zou hij bij het volgende bod wel alsnog op de knop gedrukt hebben. Er zijn maar weinig mensen die doorspelen tot het eind, dus de kans dat hij daadwerkelijk de volle 5 miljoen zou hebben is nogal klein.

kijker

kijker

20-11-2013 om 20:01

Lees nu even waar het over gaat

Waarom hebben jullie al een oordeel zonder dat je hebt verdiept wat er precies aan de hand is? Uit jullie reacties maak ik op dat je geen idee hebt wat nu precies de aanklacht is, en waarom. Ik zou zeggen: bekijk bijvoorbeeld het interview met de advocaat van gisteravond, en kom dan nog eens terug in deze draad.

Hombre

Hombre

21-11-2013 om 09:11

Mmm

Als ik een rechtzaak kan voeren met een reele kans om 5 miljoen te 'winnen' (zonder dat iemand daar het slachtoffer van wordt) zou ik het denk ik ook niet laten...

Hoort ook bij het spelletje

Ilva

Ilva

21-11-2013 om 10:30

Advocaat

Ik hoorde gisterenavond op tv dat die advocaat hem gebeld had met de mededeling dat er meer in zit. Ik weet niet meer hoe die advocaat heet maar het was wel een bekende. Ik denk dat hij een deal heeft gemaakt van: als je wint krijg ik 15% ofzo.

Plasman

Ilva, volgens mij is het Peter Plasman, die zag ik tenminste gisteren in een flits langskomen.

Altijd gedacht dat de man strafadvocaat was, maar kennelijk wil hij ook best een civiele zaak doen. Nou ja, hij is zelf vziw een fanatiek en verdienstelijk pokerspeler, misschien vandaar zijn affiniteit met deze zaak.

Heb verder alleen maar een flard horen langskomen en kijk nooit naar het programma in kwestie, dus over de zaak zelf heb ik niet echt een mening.

Groeten,

Temet

Ilva

Ilva

21-11-2013 om 12:08

Inderdaad Temet

Op facebook zag ik het net voorbij komen en het is inderdaad Peter Plasman. Jeetje, weer blij met je 125.000 euro. Je speelt een spel en je neemt keuzes. Hij heeft niet eens verloren! Maar het is wel een loser.

amk

amk

21-11-2013 om 12:20

maar dat is het nu juist

hij geeft aan dat hij door speelt en drukt dan per ongeluk op de knop. Dat was dus niet de bedoeling.
Hij heeft er dus niet voor gekozen om te stoppen.

In een civiele zaak zullen ze wel ergens in het midden uit gaan komen.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2013 om 21:09

Gesprek tussen man en mij

Man vond het belachelijk dat deze man nu opeens al dat geld wil hebben. Hij had de 125.000 geaccepteerd en dat is het spel nu eenmaal. Dat was ik opzich met mijn man eens, maar, zei ik, als Plasman mij gebeld had met de mededeling dat er misschien toch een paar miljoen te winnen viel als hij er een zaak van zou mogen maken, dan zou ik zeggen 'Doen!' Komt uiteraard hebberig over, maar dan zou ik het dus wel proberen. Aangezien het initiatief bij Plasman vandaan komt, zou ik van te voren 'no cure, no pay' op papier laten vastleggen met zijn handtekening eronder.

bibi63

bibi63

21-11-2013 om 21:19

tot het 'gaatje' gaan doet niemand

Of er nou 1 euro of 5 miljoen in die koffer zit. De risico's zijn te groot, dus niemand gaat tot het 'gaatje'. Dus 5 miljoen eisen is natuurlijk flauwekul. Je zou hem hooguit nog een kans kunnen geven om het nog een keer te spelen (met behoud van het bedrag dat hij al gewonnen heeft). En als in een quiz (zoiets als weekend miljonairs toentertijd) iemand in de zenuwen op de verkeerde antwoordknop druk (terwijl hij eigenlijk de andere wilde) dan denk ik dat het ook helaas pindakaas is. Maar goed, ben benieuwd wat hier uitkomt.
Gr. Bibi

kijker

kijker

21-11-2013 om 22:11

nogmaals

Deze man wilde NIET stoppen, hij wilde de deal helemaal niet. Dat is in de studio besproken (wat je op TV niet zag, is dat er vlak daarvoor een pauze was, en daarin heeft hij nadrukkelijk aangegeven dat hij verder wilde spelen, dat wist de crew, dat wist het publiek). Hij drukte per ongeluk toch, en gaf direct aan dat dit NIET de bedoeling was. De notaris besloot echter dat het drukken op de knop bepalend was, en oordeelde dat hij de deal dus moest accepteren.

Daarna werd de overgebleven koffer geopend en daar zat 5 miljoen in.

In de spelregels die deze man van te voren heeft moeten ondertekenen, stond niets over de rode knop als leidend moment. Na de uitzending is deze zin toegevoegd aan de reglementen en is een nieuwe versie op de website geplaatst.

LInda

LInda

22-11-2013 om 10:00

En...

in aanvulling op Kijker, las ik in de krant (maar weet uit ervaring ook dat wat in de krant staat vaak niet (allemaal/helemaal) waar is (!!!) dat de notaris ook wist dat er in zijn koffertje 5 miljoen zat. Dat maakt het natuurlijk helemaal bijzonder (en n.m.m. onhandig) voor Endemol.

bibi63

bibi63

22-11-2013 om 14:45

het lijkt me zo vreemd

dat de notaris weet wat er in de koffer zit.... Geen idee of het echt zo is, maar dat zou toch niet moeten? Hoe komt dat bod dan tot stand? Is de notaris die dat bod maakt? Dan klopt er natuurlijk niets van, want dan zal er al snel hoog ingezet worden qua bod, zodat de kandidaat niet tot het gaatje gaat.
Mij lijkt het vrij onwaarschijnlijk dat notaris dit weet en anders m.i. niet kloppen.
Gr. Bibi

Dalarna

Dalarna

22-11-2013 om 18:08

bibi

Het is helemaal niet onwaarschijnlijk dat de notaris weet wat er in welk koffertje zit, dat is in mijn ogen zelfs noodzakelijk als er iets gebeurt of mis gaat.

Ik sluit me aan bij Kijker, ik vind het echt wel een goeie mop, ben benieuwd wat er gebeurt. Het is zo duidelijk dat hij wilde doorspelen. Wat als hij had willen stoppen en in zijn zenuwen gezegd had dat hij wilde doorspelen? Dan is er toch geen knop? Mocht hij dan wel terugkrabbelen?

Jesse_1

Jesse_1

22-11-2013 om 20:49

Ja het is heel apart

Een aantal jaren geleden was die rode knop er niet eens volgens mij. Die hebben ze gewoon toegevoegd voor het 'mooie' effect.

Ik denk dat ze idd op een schikking gaan uitkomen. Natuurlijk (?) niet de volle 5 miljoen, maar het lijkt me dat hij wel recht heeft op meer als hij in de uitzending duidelijk gezegd heeft dat hij door wilde gaan.

bibi63

bibi63

24-11-2013 om 15:24

nou dat weet ik niet Jesse

Het is natuurlijk totaal onbekend wélke koffers hij zou hebben opengemaakt als hij wel was doorgegaan. Het zegt niets over de koffers die hij uiteindelijk koos nadat hij was 'gestopt'. Dan ben je toch in een andere mood, is het een ander moment en kies je wellicht iets anders. Dus het zou net zo goed kunnen zijn, dat hij in de volgende keuze-ronde er hele grote bedragen uit had gehaald en het bod daarna lager zou zijn.... Niemand die het weet en daar iets over kan zeggen.
Maar ik ben benieuwd hoe het afloopt.
En inderdaad, als hij niet z'n gelijk krijgt, dan zal straks in het geval iemand wil stoppen, maar in de zenuwen het kastje weer dicht doet, móeten doorgaan. Dat wel ja.
Gr. Bibi

Juline

Juline

24-11-2013 om 19:47

En als er in de gekozen koffer niks had gezeten...

Dan had die man nu intens tevreden thuis op de bank gezeten, met zijn geldbedrag.

Ik had het eerlijker gevonden als hij inderdaad ingezet had op opnieuw spelen, zoals bibi63 zegt.
5 miljoen eisen vind ik echt grote onzin.

Dalarna

Dalarna

24-11-2013 om 20:48

Juline

Je moet natuurlijk iets eisen, als de rechter vindt dat je gelijk hebt betekent dat niet dat je dan meteen 5 miljoen krijgt!

Volgens mij is er geen hond die tot het einde doorgaat om te kijken wat er in de koffer zit of het verschil moet zo klein zijn en om grote bedragen gaan en zo dat er geen kleine bedragen meer in het spel zitten. De kans was levensgroot dat hij met een groter bedrag naar huis was gegaan, dat snapt iedereen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.