Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pennestreek

Pennestreek

10-10-2016 om 14:13

Meeting januari

Okee, hier is dan het beloofde draadje voor een meeting in januari.
Wat we nodig hebben is:
1. een stel enthousiaste organisatoren
2. een datum
3. een locatie

ad 1) Ik wil wel mee helpen organiseren deze keer. Wie doet er mee?
ad 2) Ik neem aan dat we voor een zaterdag gaan. Opties zijn 7, 14, 21 en 28.
ad 3) Ergens centraal weer? Of ook weer bij Dorry thuis ?


Moeder

Moeder

10-10-2016 om 14:17

Hele januari

nog niks gepland op de zaterdag Ik stem voor Dorry. Geen organisatietalent helaas hier.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

10-10-2016 om 15:24

Centraal graag

De locatie in Utrecht vond ik erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar. Datum heb ik nog niet zo zicht op, maar dat komt wel goed.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

10-10-2016 om 16:15

Leuk!

1) sorry, geen organisatietalent...
2) kan, kan, kan en kan (tot nu toe). Wel afhankelijk van lokatie en kosten.
3) voorkeur voor centraal in de buurt van groot station omdat ik nog niet weet of ik met iemand mee kan rijden, voorkeur voor Zwolle, want mooi OV-knooppunt waar ook de noorderlingen plezier van hebben.

Ik ga dit topic aandachtig volgen!

Tonny

Tonny

10-10-2016 om 16:28

Mooi zo Pennestreek!

Dat wordt een plezierige start van 2017! Hier zijn alle zaterdagen nog beschikbaar.

Tonny

Tonny

10-10-2016 om 16:33

nog niet klaar

bericht was al weg.

ad 1 .....
ad 2 ... alle data nog vrij
ad 3 .... locatie is altijd 'centraal' maar voor sommigen toch ver weg. Vanuit Zeeland, Zuid Limburg en Noord Groningen (en nog wat plaatsen) is het al gauw een heel eind. Vorige keer was het een locatie met hotelkamers. Dat is helemaal mooi!

Meelezer

Meelezer

10-10-2016 om 17:26

tip

Inventariseer eerst waar iedereen vandaan komt en prik dan pas een locatie. Niet logisch om bijv Zwolle te kiezen als er niemand uit Groningen/Friesland komt toch en juist veel mensen uit Brabant/Limburg/Zeeland.

Tonny

Tonny

10-10-2016 om 18:46

West

Maar als er nu Groningen uitrolt ( super voor de noorderlingen!) dan blijf ik wel bij m'n schoonfamilie overnachten. Vinden ze gezellig en ik ook.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-10-2016 om 20:01

Zuid

En de 14e kan ik niet.

Thursday Next

Thursday Next

10-10-2016 om 20:52

Midden


Dan kan ik op de fiets komen.
Is het handig om het in de buurt van een kleiner station te doen, waar mogelijk ook gratis parkeren is?

Inanna

Inanna

10-10-2016 om 21:50

leuk een meeting!

Brabant hier en ik kan niet op de 21e.

Taruh

Taruh

10-10-2016 om 22:13

leuk

zuid-holland (vlak bij Pennestreek (ja ik reed met je mee )

En ik kan nog alle dagen.

Ik stem voor

Wat mij betreft mag t bij mij! Kei leuk. Doen we eerder alvast n kleine aftrap.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2016 om 00:21

Ik wens jullie nu al veel plezier

Ik kom niet. En dat heeft zuiver te maken met dat ik met zoveel gezelligheid téveel moeite heb om de gesprekken goed te kunnen horen. Dat is inmiddels bij drie meetings gebleken. De meeting waarbij we op het terras buiten konden gaan zitten, was wat dat betreft ideaal. Jammer, maar het is niet anders. In het gewone leven hoor ik ruim voldoende, maar tussen geroezemoes gaat er toch iets mis.

Dus veel voorpret gewenst en ik ben benieuwd naar de verhalen achteraf .

Pennestreek

Pennestreek

11-10-2016 om 10:38

He Kaaskopje, laat je daar nu niet door tegenhouden

Zeker als we bij Dorry thuis mogen komen is er vast een rustig hoekje (bij de AGA??) waar je even rustig 1-op-1 kunt praten. In zo'n restaurant met toch beperkte ruimte is dat veel lastiger te realiseren. Dus please? Kom je ook??

Pennestreek

Pennestreek

11-10-2016 om 10:43

Dorry, fijn en leuk!

Dankjewel voor het aanbod! Geweldig!
Goed, vinkje 1 is dus gezet! Ben nogal van de lijstjes .

Ik ga van de week een speciaal mailadres aanmaken voor de aanmeldingen en datumvoorkeuren, dan kan ik jullie tzt ook via dat adres de adresgegevens van Dorry doorgeven.

Maar... als we te gast zijn bij Dorry moeten we wel iets regelen voor de verzorging van de inwendige mens. Zullen we afspreken dat we allemaal iets (kleins) te eten en te drinken meenemen?

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2016 om 10:47

Pennestreek

Ik vind Dorry wat ver wonen. Jee, nu lijk ik wel een zeurkous, haha. Maar voor mij is dat toch wel een eindje weg.

Pennestreek

Pennestreek

11-10-2016 om 11:46

Voor heel veel mensen ver weg denk ik

Maar we kunnen toch proberen je aan iemand te koppelen om te carpoolen? Niet van tevoren al opgeven hoor! Veel te gezellig als je komt.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2016 om 13:45

Pennestreek

Aardig van je .

Nee hoor geen zeurkous

Al is Dorrystaete voor mij geen onaantrekkelijke optie, een locatie in een uithoek, zonder treinverbinding lijkt me voor heel veel mensen niet praktisch.

De drankjes waren wat prijzig, maar verder vond ik weinig mis aan de vorige locatie. Eten was heerlijk, en vooral die aparte ruimte vond ik een pré. Hadden we bij de high tea meeting ook. Dat vond ik echt een superplek.

Treinreizigers kunnen voor nog geen tientje uit en thuis en zijn als we een groepsticket regelen (daarmee hoef je niet samen te reizen, enige voorwaarde is dat je dezelfde eindbestemming hebt).

Beiden wil ik best regelen, alleen niet op 7 januari. Ik heb een voorkeur voor de 21e. Heeft iedereen de kans om de kerstkilootjes weer te lozen

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2016 om 13:58

Kenfan

De locatie was ontzettend leuk! Echt waar. Dat is het probleem dus niet Vandaar dat ik het op mijzelf betrek. Mijn oren laten het afweten in volle ruimtes.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-10-2016 om 14:03

Kenfan

Dat je niet samen hoeft te reizen met een groepsticket wist ik niet. Handig om te weten .

Oeps sorry Pennestreek

Zie nu pas, dat jij jouw voorstel ook al aan het uitwerken/organiseren was....dan kom ik er wel heel bot doorheen fietsen.

Heel eerlijk gezegd, vind ik zo'n opzet meer geschikt voor een uitstapje dichtbij huis, een fietstocht oid, of voor een kleiner gezelschap . Maar om nu met een tupperwarebak pastasalade onder je arm het land door te reizen, trekt mij niet zo heel erg.

Groepsretour NS

Kaaskopje schreef: Dat je niet samen hoeft te reizen met een groepsticket wist ik niet. Handig om te weten .

Is echt zo, er worden zelfs facebookgroepen voor bepaalde bestemmingen opgericht

Kijk maar

http://www.treinreiziger.nl/reizen/treinkaartjes/ns_groepsretour

Enige voorwaarde is echt dat je dezelfde eindbestemming hebt, en op de dag zelf weer terugreist naar je plaats van vertrek.

Het fijne ervan is dat als je iets met een groep regelt iedereen even duur uit is. Dus verre forummers zijn dan niet twee keer de Sjaak (langere reistijd + hogere kosten).

Pennestreek

Pennestreek

11-10-2016 om 14:36

Kenfan, no problemo hoor!

Dat wist ik ook niet, van die trein. Dat maakt het een stuk aantrekkelijker voor een heleboel mensen denk ik.

En ik weet niet hoe Dorry woont, ze is altijd wel heel enthousiast over de ruimte en de plek! En iets verder reizen zou voor mij geen probleem zijn. Maar ik vond de locatie van de vorige meeting ook top. Was geen heel groot fan van het eten, maar ik was geloof ik de enige. Maar dat is geen probleem, ik ben een alleseter en het gaat om het gezelschap. En dat ik mee wil helpen organiseren betekent natuurlijk absoluut niet dat ik in mijn eentje beslis. Dus als het merendeel is voor Utrecht is dat ook prima. Ik weet niet waar de high tea werd gehouden (die heb ik gemist) maar daar kunnen we ook naar kijken, vind ik ook leuk (en lekker!).

Ja daar is ze weer

Heb t megadruk hier, maar met een schuin oog lees ik mee met jullie. Ik snap jullie zorgen om treinverbindingen. Ik kan ophaal-service verlenen, is dat wat? Hoorde ik ook een paar dames zeggen dat ze die en die wilde ophalen bij t station? in combi met een groepsticket? Ik heb een ruime keuken en een ruime woonkamer tot mijn beschikking en mijn atelier wat apart ligt van mijn huis en ook lekker warm is, heeft ook nog plaats aan 8 personen. Maar als jullie een andere locatie willen, dan kan dat ook. Er was ook een groepje dat mijn quilts en mijn quiltatelier een keer wilde bekijken. Doen we dat op een andere datum dan?
Ik ontvang regelmatig 20+ cursisten, dus ben er een beetje op ingericht.
Mochten jullie toch voor mijn locatie kiezen, en iets mee willen nemen, dan is 'potluck' altijd een leuk idee: iedereen neemt iets lekkers mee, salade, hartige taart, soep, of gewoon brood of wat kaasjes. ik noem maar wat. En dan kun je zelfs ook nog opwarmen of afbakken bij mij. Maken we een gezellige tafel van en dan wat drankjes erbij. Heb je een kleine portemonee, dan maak je iets wat goedkoop is. Ben je geen ster in de keuken, of heb je geen tijd, dan zou n kleine bijdrage de kosten vh drinken kunnen dekken. Dus of je neemt iets mee, of je doet n donatie.
Nog een idee; vlakbij is een B&B van vrienden op de fiets, daar kunnen 4 personen logeren tegen zeer aantrekkelijk tarief. Verder nomaal tarief huisjes in mijn woonplaats, er is een Landal Greenparks.
Ik stel zo maar wat voor he... Niks moet.

ook

Ook enthousiast (was niet bij vorige meeting, maar ben wel bij eerdere geweest, Amersfoort, Zaltbommel). Geen idee waar of wat locatie van Dorry is maar ik heb voorkeur voor een locatie die goed bereikbaar is met OV.

Tihama

Tihama

15-10-2016 om 18:23

Ik kom in elk geval

ik hoor wel of ik iets moet doen.

Leuk!

Dan zal ik ook maar eens. Datum maakt mij niet uit, plaats ook niet. Makkelijk hè? En dan kunnen er ook mensen met mij meerijden of ik kan taxiën tussen station en locatie.

skik

Tonny

Tonny

15-10-2016 om 23:16

Hee Skik!

Wij kunnen vast wel samen reizen. Leuk!

leuk skik

Ik woon niet meer bij jou om de hoek. Maar ik herken je vast nog wel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.