Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Silsil

Silsil

18-01-2016 om 22:45

Max (2) vermoedt dat infantiel pratende tante niet helemaal lekker is

Max (2) vermoedt dat infantiel pratende tante niet helemaal lekker is
‘Kijk, een woef-woef’
14 januari 2016 door Laura van Gelder en Jochem van den Berg
De 2-jarige Max uit Sliedrecht vermoedt dat er iets goed mis is met zijn tante Marie (47). Ze heeft een zeer gelimiteerde woordenschat, snapt niets van persoonsvormen en praat met een bizar hoog stemmetje.Toen zijn tante hem onlangs kwam ophalen van de peuterspeelzaal, besefte Max hoe ernstig de situatie was. Zodra ze een hond zag lopen, begon tante Marie te roepen: “Kijk, een woef-woef! Doe eens kijken, Max! Gaat Max woef-woef aaien?” Max verbeterde haar: “Hond.” Daarop begon zijn zwakzinnige tante in haar handen te klappen. “Ja hè, ja, ja! Hondje doet woef-woef, hè? Ja! Ja!” riep ze.Volgens Max was het een hartverscheurend gezicht. “Die arme vrouw heeft dringend hulp nodig.”
http://speld.nl/2016/01/14/max-3-vermoedt-dat-infantiel-pratende-tante-niet-helemaal-lekker-is/

Kennen jullie De Speld? Sommige berichten zijn zo leuk en deze dus ook. En zo herkenbaar

Egel

Egel

18-01-2016 om 23:18

Ken ik

Ja, ken ik, en ik vind het meestal geweldig!
Deze kende ik ook en weer erg leuk.
'Dat ze niet helemaal lekker is' !!

Groot fan!

Ik ben een groot fan van De Speld. Ongelooflijk knap hoe ze er telkens in slagen om bv politici woorden in de mond te leggen die zomaar echt gezegd hadden kunnen zijn. Ik bedoel: inclusief dingen als woordkeus en zinsconstructie die bij de betreffende persoon passen. Klasse!

Emma

Emma

19-01-2016 om 13:42

Goed

Ja, wat is ie goed he?
Dit taalgebruik hoor je ook wel bij mensen die "nog-niet-zo-goed-Nederlands-sprekende buitenlanders" aanspreken. Hilarisch )!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.