Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bah

Bah

16-12-2015 om 16:15

Mag ik dan bij jou, de vvd variant

Als ik de regels maak
Maar me er niet aan houd
Mag ik dan bij jou?
Als ik weer heb gelogen
En het ook weer uitkomt
Mag ik dan bij jou?
Als er kamervragen komen
En ik dan onder vuur lig
Mag ik dan bij jou?
En als ik iets wil lijken
Wat ik toch echt niet ben
Mag ik dan bij jou?

Wil je dan voor me liegen?
Dan doe ik het ook voor jou
De kiezers weer bedriegen
'T is enkel pluche waar ik van hou
Want als ik bij jou mag
Mag jij altijd bij mij
Kom wanneer je wilt
Ik hou een baantje voor je vrij

Tja

Mooi gevonden.
Toch vind ik de hele zaak opgeblazen. Zal wel met de verkiezingen te maken hebben, de oppositie laat zich ook niet onbetuigd. En met de verkoopcijfers van de media.
Wie zit er nou op te wachten dat het kabinet mogelijk valt?
En ja, die hele Teevendeal verdient niet de schoonheidsprijs maar het wordt met toch wel wat duidelijk hoe zoiets ontstaat. En ik vind het niet nodig om zoveel jaar na data dat er nog even in te wrijven.
Ik zou ook een brief weggooien als men gevraagd heeft om vertrouwelijkheid. Stom misschien. En ik zou al helemaal geen openheid van zaken geven van een geheime deal met een crimineel ook al is dat achteraf niet helemaal in de puntjes. Dat ging toen zo. er werd gemanouvreerd. Dat willen we niet meer.
Ik ben niet van de VVD maar ik vind ook niet dat je dit soort zaken zo uitmelkt. Sorry. Ik heb express ook niet gekeken vanmiddag. Bah.
Naief misschien maar ik heb toch wel respect voor de betrokkenen. Dit kabinet kiest niet altijd wat ik zou willen maar tot nu toe redden ze het goed ondanks de tegenstellingen in overleg en door compromissen te sluiten. Echt wel goed bezig.

Arendje

Arendje

16-12-2015 om 18:03

AnneJ

'Wie zit er nou op te wachten dat het kabinet mogelijk valt?'

Iedereen die vindt dat de regering een instituut is waar je vertrouwen in zou moeten kunnen hebben?

Rutte heeft willens en wetens gelogen om Teeven in het zadel te houden. Dat was niet in het belang van de VVD of de regering, alleen in het belang van Teeven. Wat weet Teeven van Rutte dat Rutte bereid was om zo diep te zinken?

Katniss

Katniss

16-12-2015 om 18:13

Ah daar is hij weer

We zien steeds weer voorbeelden van slachtoffergedrag.
Ik denk dat Teeven goede redenen heeft gehad om dit destijds zo aan te pakken. Soms moet je met een omweg gaan om boeven te vangen.

Katniss

Katniss

16-12-2015 om 18:15

Toevoeging

Het hele gejok eromheen was natuurlijk niet handig, dat had anders gemoeten.

Arendje

Arendje

16-12-2015 om 18:31

Katniss

'Ik denk dat Teeven goede redenen heeft gehad om dit destijds zo aan te pakken.'

Misschien wel. Maar dat zullen we nooit weten, omdat Teeven en Rutte weigeren om de antwoorden van de onderzoekscommissie over de tegenprestatie te beantwoorden. En dat is een politieke doodzonde. Bovendien loog Rutte tegen de Kamer toen hij zei dat hij niet wist om welk bedrag het ging. En dat mag ook al niet.

Emma

Emma

16-12-2015 om 18:37

Allemaal waar

Maar we zitten er ook echt niet op te wachten dat het kabinet valt (zie AnneJ)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-12-2015 om 19:20

Ja ook

Weleens met AnneJ. Vvd is ook niet mijn partij maar deze verkiezingsretoriek is ook niet zo mijn ding.
Beetje makkelijk scoren zo. Wel met medewerking van de VVD. Dat dan weer wel.

mooi !

gedaan 'bah'...mag ik 'm kopiëren en op facebook zetten?

Nimbo

Nimbo

17-12-2015 om 03:40

anne j

meen je dat werkelijk....ze doen het best goed?????
Zie jij niet wat er in de maatschappij gebeurt? In de zorg om een voorbeeld te noemen?

"En wie zit er op te wachten dat het kabinet valt?"
Drie keer raden...

Ja nimbo

En wat voor kabinet denk je dat de opvolger wordt als dit kabinet valt? En denk je dat er dan nog enige beslissing van betekenis zal worden genomen? Of dat maatregelen zoals in de zorg teruggedraaid zullen worden?

Krullevaar

Krullevaar

17-12-2015 om 08:38

Precies

Wat een naïviteit.

Bovenstaand rijmpje kan voor iedere partij worden ingevuld, want helaas vinden ze het pluche allemaal belangrijker dan eerlijk en integer handelen. Voorbeelden te over.

Het is ook echt niet zo dat als de SP aan de macht komt dat er dan ineens vele gelden beschikbaar zijn voor de zorg o.i.d.

Arendje

Arendje

17-12-2015 om 08:45

AnneJ

'En wat voor kabinet denk je dat de opvolger wordt als dit kabinet valt? En denk je dat er dan nog enige beslissing van betekenis zal worden genomen? Of dat maatregelen zoals in de zorg teruggedraaid zullen worden?'

Euh, geloof het of niet, maar we hebben in Nederland wel eens eerder kabinetten gehad zonder VVD hoor.En toen draaide het land ook prima. Iets minder hardvochtig dan nu, iets minder 'mensen die ontslagen worden zijn losers die meteen naar het UWV rennen om hun uitkering veilig te stellen'.

Bah

Bah

17-12-2015 om 09:19

Chiquita

Ja noor, dat mag.

Elisabeth

Elisabeth

17-12-2015 om 09:58

Ik vind echt

geen enkele partij meer geloofwaardig! Ik begin bijna te geloven in allerlei complot theorieën en dat er ergens een hogere macht is en Rutte een marionet...

Ad Hombre

Ad Hombre

17-12-2015 om 10:38

Elisabeth

"Ik begin bijna te geloven in allerlei complot theorieën en dat er ergens een hogere macht is en Rutte een marionet..."

Maar dat klopt helemaal, Elisabeth. Die hogere macht ben jij! Dat heet democratie, dat jij het allemaal niet meer zo kunt volgen betekent nog niet dat het een complot is.

Doe eens mee in de politiek als je wilt weten hoe het echt werkt. Of kijk om je heen op je werk of zo. Is het echt zoveel anders? Zo werkt het met macht.

Elisabeth

Elisabeth

17-12-2015 om 10:51

Haha

Ja hoor....De Democratie...Laat me niet zo lachen...Nee, sorry, ik geloof er echt helemaal niks meer van. Democratie is echt een fabeltje. Ooit was dat misschien zo, maar ik vind echt, dat er geen bal deugd van hoe de politiek nu werkt.

" Of kijk om je heen op je werk of zo." Uh....Ja ik werk in de zorg...heel goed voorbeeld van hoe de democratie en de politiek daar de boel om zeep heeft geholpen

Ad Hombre

Ad Hombre

17-12-2015 om 11:07

Elisabeth

"Ja hoor....De Democratie...Laat me niet zo lachen...Nee, sorry, ik geloof er echt helemaal niks meer van. Democratie is echt een fabeltje. Ooit was dat misschien zo, maar ik vind echt, dat er geen bal deugd van hoe de politiek nu werkt. "

Dat komt dan met name omdat mensen als jij - die de politici kiezen - niet weten wat ze doen. Garbage in garbage out zeggen we in mijn professie.

"Uh....Ja ik werk in de zorg...heel goed voorbeeld van hoe de democratie en de politiek daar de boel om zeep heeft geholpen"

Dat was niet wat ik bedoelde. Politieke processen zijn niet veel anders dan management en bestuurlijke processen in bedrijven. Ondanks het feit dat de meeste mensen goede bedoelingen hebben komt er toch vaak iets uit waar niemand tevreden mee is. Klinkt bekend?

Elisabeth

Elisabeth

17-12-2015 om 11:16

Ad Hombre

Ik lees nogal eens wat.

Probeer deze eens: "De toekomst van Vrijheid" van Fareed Zakaria.

Ik weet best hoe politiek werkt, alles wordt bepaald in achterkamertjes en het huidige banksysteem, niet door de gewone burger hoor. Altijd mannetjes met geld, overal in de wereld en altijd al zo geweest.

Ad Hombre

Ad Hombre

17-12-2015 om 11:30

Elisabeth

Da's een Amerikaan he, die Fareed dat gaat over de VS. Toch een beetje ander soort democratie dan hier. Om eerlijk te zijn snap ik de Amerikaanse democratie ook niet altijd.

Dit las ik op zijn wikipedia pagina:

"Zakaria initially supported the 2003 invasion of Iraq."

Dat pik ik er dan even uit, omdat ik bijna zeker weet dat mensen als jij (die nogal eens wat lezen, bij voorkeur natuurlijk wat in hun straatje past) die invasie graag als een typisch voorbeeld van achterkamertjes beschouwen. En toch vond Zakaria dat blijkbaar een goed idee. Zie, het zit toch ingewikkelder dan je zou denken.

"Ik weet best hoe politiek werkt, alles wordt bepaald in achterkamertjes en het huidige banksysteem, niet door de gewone burger hoor. Altijd mannetjes met geld, overal in de wereld en altijd al zo geweest."

Je weet toch wel wie het altijd over achterkamertjes had? Pim Fortuyn! Was jij een aanhanger van Pim? (pas op hoor, dat word je hier niet in dank afgenomen)

Elisabeth

Elisabeth

17-12-2015 om 11:42

Democratie betekent immers niet meer dan het zelfbestuur van een volk. De minimumvereiste is dat een regering tot stand is gekomen door verkiezingen.Maar verkiezingen vormen echter geen garantie voor een regering die de fundamentele rechten en vrijheden van alle burgers, dus ook van de minderheden, nastreeft en beschermt.

Hij benoemt ook dat de Europese Unie die er vaak van beschuldigd wordt ondemocratisch te zijn en te ver van de gewone burger af staat, maar dat dankzij een harde of sterke (hoe je het wil noemen)gedelegeerde democratie is de Europese Unie er in geslaagd, tegen de belangen van bepaalde minderheden in, veel oorspronkelijk impopulaire beslissingen te nemen die een belangrijke positieve invloed hebben gehad op de levensomstandigheden van de Europese burgers...maar dat het is doorgeslagen. Er is wel democratie, in de zin van stemmen, maar zoals ik al eerder schreef, gebeurd er dan nog wel wat het volk wil....en daar heb ik het over!

Ad Hombre

Ad Hombre

17-12-2015 om 11:47

Elisabeth

"Er is wel democratie, in de zin van stemmen, maar zoals ik al eerder schreef, gebeurd er dan nog wel wat het volk wil....en daar heb ik het over!"

Nee, regelmatig niet. Met name omdat als je dan eenmaal gekozen bent je te maken hebt met coalities, internationale verdragen, budgetten, de Europese Unie, meerderheden in de 1e kamer, saboterende ambtenaren, dwarsliggende rechters, enz. enz.

"Maar verkiezingen vormen echter geen garantie voor een regering die de fundamentele rechten en vrijheden van alle burgers, dus ook van de minderheden, nastreeft en beschermt."

En wat als de meerderheid de rechten en vrijheden van een minderheid wil inperken? Is het dan democratie om dat niet toe te staan of juist niet?

Het is gewoon niet zo simpel.

Elisabeth

Elisabeth

17-12-2015 om 11:49

hè nee

Ad Hombre, geen Pim Fortuyn alstublieft en nee ik lees ook niet alleen maar dingen die in mijn straatje passen, want dan vind ik dat je maar 1 kant op kijkt en dat wil ik juist niet! Ik ben het ook niet allemaal eens met Fareed, maar hij heeft wel mijn interesse en daarom ben ik dat gaan lezen.
Niet aardig om meteen te denken dat ik alleen maar boeken zou lezen die in mijn straatje zouden passen en dat je denkt te menen hoe ik ben...mensen als jij....zeg je. Haha, kom maar op dan, wat is een mens zoals ik?

Oh wacht...dat schreef je al, mensen die veel lezen

Maar ik ben gewoon kritisch over de democratie zoals die nu hier in Nederland is en heb er vraagtekens bij. Ik neem gewoon niet meer alles klakkeloos aan van wat ze zeggen. Er wordt naar mijn idee teveel gesjoemeld.

Elisabeth

Elisabeth

17-12-2015 om 11:55

Nou Ad Hombre

Dan ben ik het met je eens, democratie is ook niet simpel, maar als je eerst schrijft dat ik de hogere macht ben en dat ik zou moeten stemmen en het daarom democratisch is, moet ik lachen, want als ik het voor het zeggen zou hebben dan is het niet meer democratisch hoor. Dan verander ik het hele systeem in mijn eentje. Maar ja, een vrouwelijke dictator is ook weer zo eng Dus ....komen we er niet uit. En blijf ik bij mijn standpunt dat de democratie zoals ie nu is, niet voldoet en te kort schiet en te veel mensen hun vrijheid beperkt op wat voor partij je ook stemt.

democratie meerderheid van het volk?

http://stopdebankiers.eu/kerstcrisis-toont-dat-democratische-burgerrechten-niet-beschermd-worden/

Ik had nog een ander artikel in gedachten, meer recent maar kan ik even niet vinden.
Het probleem met de opvatting van democratie als besluitvorming door de meerderheid doet geen recht aan de rechtstaat die de rechten van alle burgers dient te beschermen. Er zou eigenlijk een ander woord voor moeten komen dan 'democratie' ook al omdat het als exportproduct naar meer dictatoriale landen licht onbegrepen wordt.

"Democratie: twee wolven en een schaap die stemmen over wat (het lammetje in de tekening) ze gaan eten.

Zo gaat dat dus. De terreur van de meerderheid.

Elisabeth

Elisabeth

17-12-2015 om 12:14

terreur van de meerderheid

Ja kijk, is er wel een meerderheid? En als die er is...is de meerderheid dan vóór belangenverstrengelingen en vóór zakkenvullers? Nee toch zeker? Dus hoe kan het mogelijk zijn, dat het toch telkens gebeurd? Vandaar mijn opmerking over achterkamertjes. Ik denk echt dat de politici die er nu zitten, allemaal, geen enkele eerlijke bedoelingen hebben. Echt niet. Ik zie het niet.

Arendje

Arendje

17-12-2015 om 13:15

Elisabeth

'is de meerderheid dan vóór belangenverstrengelingen en vóór zakkenvullers? Nee toch zeker? Dus hoe kan het mogelijk zijn, dat het toch telkens gebeurd?'

Omdat een deel van de meerderheid diep in zijn hart hoopt zelf een keer zo rijk te worden als de zakkenvullers. Omdat een deel van de meerderheid de andere partijpunten zo belangrijk vindt dat die de 'nadelen' van diezelfde partij voor lief neemt (minder belasting betalen = fijn, minder zorg = jammer voor de rest van Nederland maar ik word toch nooit ziek/hulpbehoevend/...).
En omdat politici zich niet realiseren dat de wereld er echt heel anders uitziet als je niet langer in de oppositie zit, maar zelf moet regeren.

Arendje

Arendje

17-12-2015 om 14:16

en AnneJ

'En ik vind het niet nodig om zoveel jaar na data dat er nog even in te wrijven.'

In Nederland geldt voor de meeste misdaden een verjaringstermijn van 20 jaar. Dat geldt voor alle burgers, dus waarom zou het voor politici of een officier van justitie (!) niet gelden?

Elisabeth

Elisabeth

17-12-2015 om 18:38

Arendje

Ja...waarom geldt dat niet voor hen? Ik zet daar net als jij vraagtekens bij...achterkamertjes gevoel krijg ik erbij. En nogmaals...ik was niet van de Pim Fortuyn club mocht iemand dat denken bij de term achterkamertjes...

guera

guera

17-12-2015 om 20:28

vvd belang beschermen

niets meer en niets minder. En dat zit aan de macht met een laffe grinnikende rutte aan de leiding. Wat mij betreft waren ze gevallen. Ik vertrouw ze voor geen cent en heb nog geen echte oplossing of leiderschap gezien de afgelopen tijd. Ik ga ervanuit dat de pvv het niet gaat redden en al helemaal niet alleen dus daar ben ik niet zo bang voor.

Nu op Powned

Het uitvergroten van fictieve gevolgen van het plaatsen van een AZC. Toegenomen criminaliteit, aanslagen op je dochter, nou ja nog zo'n rijtje.
Lekker een vuurtje opstoken.
Even over naar Geldermalsen. Nou ja, ik ga naar een ander net.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.