Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dalarna

Dalarna

22-02-2014 om 16:36

Luisteren jullie nog naar de radio?

Ik luisterde altijd graag naar radio1 als ik post loop en nu heb ik alleen nog een vast wijkje op zaterdag en laat nu net dan de Taalstaat van Frits Spits dan op de radio zijn! Heerlijk programma.

Luisteren jullie nog naar radioprogramma's, dus geen muziek als behang maar echt luisteren naar een praatprogramma of iets dergelijks?

Rafelkap

Rafelkap

22-02-2014 om 16:43

nee

Nee, helemaal niets meer. De radio zit ook niet in de kabel. Ik heb er de ruimte (in mijn hoofd) niet meer voor. Vroeger wel, eindeloos ronflonflon met Jacques Plafond geluisterd, en ook wel borathoekje en kunst en cultuurprogramma's.
Ik had vroeger ook een wekkerradio, maar toen ik een keer wakker werd met het bericht dat Lady Di was overleden heb ik die eruit geknikkerd (ik word liever wat vrolijker wakker)

druif

druif

22-02-2014 om 16:45

Op de fiets, als ik wandel als ik alleen thuis ben. Ik vind 3fm leuk. Vrolijke positieve djs en afwisselende muziek. Van mij mag het wel meer rock zijn, maar aan de andere kant dat luister ik toch wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-02-2014 om 18:02

Nee, totaal niet

Als ik geluid wil, zet ik de tv aan. Als ik auto zou rijden, zou ik de radio wel aanzetten.

Elke dag

De radio staat hier de hele dag op XLoldies, die zit op ons HD TV kanaal.
In de auto meestal op Waterstad FM

Marie

Marie

22-02-2014 om 18:55

Radio 2

In de auto luister ik altijd naar Radio-2. Ik heb 40 min reistijd naar mijn werk. Op het werk hadden we ook altijd Radio-2 zachtjes op de achtergrond, maar sinds de zendmast is afgebrand is de ontvangst heel slecht en zijn we "veroordeeld" tot de lokale omroep.
En als ik mijn pubers in de auto heb, moeten we naar 538 luisteren.
Thuis luister ik zo nu en dan naar de radio, maar dan wel Radio-2

Stenna

Stenna

22-02-2014 om 19:45

elke dag in de auto

naar en van het werk. Altijd radio 1 's ochtends, 's avonds ook behalve als ik wat laat ben. Dan is er geen nieuwsprogramma meer maar wat geleuter. Dan zet ik muziek op.

Ik word wakker met Radio 1 en ga ermee naar bed als ik op tijd naar bed ga (tussen 23 en 0 uur). Ik luister ook heel vaak naar podcasts als ik aan het sporten ben. Dat is handig, geen last van slecht ontvangst en toch lekker radio luisteren naar mijn liefste programma's die al soms veel eerder uitgezonden zijn.
Dat kan heel grappig zijn, laatst luisterde ik naar een Radio HoeZo aflevering waar een vraag behandeld wordt en die aflevering was een klein jaar oud. De vraag luidde:"Het is zo'n koude lente, komt er een nieuwe ijstijd aan?" Leuke vraag na een afwezige winter, zou de vragensteller daar nog wel eens aan terugdenken?

Hortensia

Hortensia

22-02-2014 om 21:08

Ik ben al sinds mijn kleutertijd verslaafd

Oh ja!

Als klein meisje luisterde ik al radio. Thuis konden we de piraten (Veronica) niet ontvangen maar ik wist hem al op opa's buizenbak te vinden voor ik kon lezen
Later luisterde ik de Daverende Dertig, nog later het betonuurtje van Alfred Lagarde (voor zijn Veronicajaren), de KRO (eerst woensdag, later zondag) en VPRO (De Wilde Wereld). Ik heb zo gebaald toen alles horizontaal geprogrammeerd moest worden, want ik had echt mijn favoriete radio-dagen en het ging ten koste van de betere Radio 3 (nu 3FM) programma's.

Ik heb TuneIn op mijn mobiel, luister radio via de Wifi. Vaak Radio1, soms ook 2, 3 en 4, af en toe Veronica (hoewel die de gewoonte hebben om een beperkt aantal platen maandenlang te laten horen), en soms ga ik gewoon random zoeken. Ik ben echt een radiojunkie.
Praatprogramma's schieten er helaas bij in sinds de kinderen er zijn, overdag werk ik meestal en als ik thuis ben is het meestal te druk. Ik heb nog wel ergens wat oude VPRO-marathons gedownload. Vroeger had je ook podcasts van Martin Simek en Nachtvluchten, prachtige programma's, helaas verdwenen en de podcasts kan ik nergens meer vinden.

Ik slaap in met de radio op de sluimerstand en word wakker met radio 1.

Een heel fijn programma vind ik Adres Onbekend, ik luister al sinds de jaren tachtig.

Mijn guilty pleasure is Radio Maria (de Nederlandse katholieke zender). Vanwege de muziek. Zeer gevarieerd, natuurlijk wel op katholiek/christelijke basis, en er zitten soms draken tussen, maar ook juweeltjes, met name aan klassiek (al zal het de Hart&Ziellijst van Radio4 nooit halen) en gregoriaans.

neteret mut

neteret mut

22-02-2014 om 22:31

nee

nooit gedaan ook. Alleen 's ochtends vroeg als wekker radio kort de nieuwsberichten en dan weer uit. Van mijn ouders weet ik alleen GBJ Hilterman op zondag, ben er dus ook niet mee opgegroeid.

Meestal alleen in de auto

In de auto heb ik Radio 4 opstaan, als de kinderen er hard over gaan klagen schakel ik over op Radio 3. Rond de tijd dat ik de kinderen naar school breng heeft Giel Beelen een vaak beginnende artiest die live speelt, dat vind ik erg leuk. Radio 4 zet ik op de computer ook wel eens op als achtergrondmuziek. En ik zoek daar regelmatig in de playlist op hoe dat stuk heette wat ik zo mooi vond, of wie de uitvoerende artiest was.

Vroeger hadden wij geen tv. Vaste prik was dat we op zondag naar de radio luisterden. Om 12.00 uur kwam meester G.B.J. Hilterman die met zijn sonore stem de toestand in de wereld besprak. Dan moesten wij echt even stil zijn. Daarna kwam het muzikale programma Für Elise van Hans Zoet. Oh, en de ouderjaarsconferentie van Wim Kan, die luisterden we ook via de radio. Toen ik in de brugklas een transistorradio kreeg luisterde ik veel radio, het Weeshuis van de hits, de Avondspits, 50 Pop of een envelop enzo. Mijn dochters luisteren nooit radio, die youtuben hun muziek bij elkaar

skik

Monique D*

Monique D*

23-02-2014 om 16:57

Alleen in de keuken

De al bijna 27 jarige oude radio waarvan de cassettedeck een paar maanden geleden stuk is gegaan staat op radio Mart (dat is een regionale culturele zender). Het kan niet meer op een andere zender afgestemd worden, maar dat vind ik niet erg. Ze hebben de ene keer muziek en de andere keer discussies over allerlei onderwerpen. Het koken en het schoonmaken van de keuken gaat dan veel prettiger en sneller.

In de auto heb ik nog een cassettedeck en heb nog heel veel bandjes met leuke muziek.

op de laptop

Ik luister radio, vooral radio 1 en 's avonds 'met het oog op morgen' op de laptop. Soms rechtstreeks soms als uitzending gemist.
Ik heb nog wel een radio. Dan denk ik als de laptop uitvalt. Maar ik zou ook niet weten of je dan nog wel een radiosignaal hebt?

Radio 2

Ik luister radio 2, bij het ontbijt 's morgens, tijdens het strijken en in de auto vaak ook.
Onze radio is met zo'n metalen spriet/antenne en heeft een draaiknop voor de keuze van de frequentie. Radio 2 heeft een goede ontvangst, de meeste programma's zijn wel oke en als het me niet bevalt zet ik hem uit. Ik ben te lui om aan die knop te draaien voor een andere zender. Als ik dat al eens probeer ontvang ik vooral ruis, in de auto niet anders, in de auto luister ik ook wel naar MNM of de Belgische versie van Qmusic. Of gewoon naar mijn eigen voorkeur, dan speel ik muziek van mijn telefoon af via de bluetooth.

Jasmijn

Jasmijn

24-02-2014 om 09:18

stilte

Nee, het is hier overdag ( ik werk thuis ) helemaal stil. Kan ik uren heel prettig vinden en dan opeens ben ik het zat en zet ik de tv aan op een muziek zender of soms op iets waar ik naar luisteren kan (kan vanalles zijn wat erop is, dr.phil of iets van national geographic) tv staat achter me, dus ik kan niet de hele tijd gaan zitten kijken (dat zou me dan weer afleiden) maar ik luister dan 80% en kijk soms kleine stukjes (de andere 20%). Als ik het druk heb dan zet ik hem dus niet aan

tonny

tonny

24-02-2014 om 09:49

ja, in de keuken

Radio West. altijd gezellig

In de badkamer de lokale zender.

In de woonkamer classic FM (als mijn man thuis is) of Radio 747.

de TV aanzetten als ik geluid wil doe ik nooit. TV vind ik om naar te kijken Bewegende beelden waarin ik verder geen belangstelling heb vind ik hinderlijke afleiding.

In de slaapkamer (bij het strijken) radio 1.

Muziek op de pc gebruik ik zelden, echtgenoot wel. Ik heb geen moeite met stilte, kennelijk, en muziek leidt me af als ik zit te schrijven.

Oh ja en in de auto hebben we ook de radio aan, altijd. De radio is kapot waardoor we maar enkele zenders kunnen ontvangen. En verder hebben we old school cassettebandjes!!

Tijgeroog

Tijgeroog

24-02-2014 om 10:05

Ja, regelmatig

's Ochtends Giel Beelen op de wekkerradio. Vrijwel altijd in de auto. Thuis, als de kinderen op school zijn ook regelmatig, afgewisseld met cd's. Meestal 3FM (ook via de iPad), op zaterdagmiddag radio twee, voor Spijkers met Koppen. Een enkele keer radio een.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-02-2014 om 10:06

En de tv

En net als Tonny zet ik nooit de tv aan als ik wat wil horen, alleen maar als ik wat wil kijken. ik geloof dat de tv hier minder vaak aan staat dan de radio.

Dalarna

Dalarna

24-02-2014 om 10:39

Taalstaat

Maar luistert er ook iemand naar de Taalstaat? Elke week interviewen ze een leerkracht Nederlands die genomineerd is voor de beste van Nederland. Erg leuk om naar te luisteren, verder het nieuwe woord van de week en het TNA van een BN'er, vooral die van Maxima en Maarten van Rossum was erg leuk.

Inderdaad

http://www.radio1.nl/item/179497-TNA%20van%20Maarten%20van%20Rossem.html
Leuk Dalarna! Maar 's middags kan ik meestal geen radio luisteren. Wel even een berichtje doen, maar er is teveel andere afleiding.

Tonny

Tonny

24-02-2014 om 22:32

Taalstaat

Heb ik weleens gehoord. Zal er eens wat serieuzer op letten, ik luister nu vooral wat er toevallig langs komt. Tv kijken gaat nogal bewust, radio niet.

bertje1

bertje1

27-02-2014 om 13:14

ja, heerlijk!

meestal radio 2 of plaatselijke omroep via computer streaming of gewoon 'de radio'

rafelkap en Lady Di

>>>Ik had vroeger ook een wekkerradio, maar toen ik een keer wakker werd met het bericht dat Lady Di was overleden heb ik die eruit geknikkerd (ik word liever wat vrolijker wakker)<<<

Ik heb me wekenlang slecht gevoeld omdat ik spontaan zo blij werd van het nieuws dat Lady Di die nacht overleden was. Het was het gevoel van 'eindelijk rust'.

Onvoorstelbaar dat 16 jaar geleden bijna geen dag voorbijging zonder dat je moest horen of lezen dat iemand er stiekem foto's van haar had genomen toen ze aan het gymmen was, dat ze kinderen met oorlogtrauma's bezocht, dat ze vakantie vierde in (vul zelf maar in), dat ze kinderen bezocht zonder ledematen, dat een minnaar zei dat ze met hem wou trouwen, dat ze Camilla een rottweiler vond, dat ze slachtoffers van landmijnen bezocht, dat iemand foto's openbaar had gemaakt die stiekem van haar genomen waren, dat de vader van een minnaar zei dat ze met deze zou trouwen, dat ze haar eigen kinderen bezocht ...

Het nieuws van vandaag stemt zeker niet vrolijk, maar ik hoor het liever op de radio dan dat ik van de bloederige beelden zie.

Rafelkap

Rafelkap

28-02-2014 om 18:56

aandekust

Die hype is aan mij voorbijgegaan, las waarschijnlijk een andere krant. Maar ik vond het niet prettig om wakker te worden met dat er iemand is overleden. Ging me niet over haar persoon.
Is dat zo lang geleden? Ik word oud!!!!!!

BNR

BNR radio is ook prettige praatprogramma's. En overal te volgen. Ik heb er meestal een hekel aan als er te hooi en te gras ineens te luide muziek tussen die programma's doorgestrooid wordt.

Marjoleine64

Marjoleine64

28-02-2014 om 21:20

In de auto

heb ik 's ochtends en 's avonds radio Rijnmond aanstaan, een half uur is dat een lekker mix van regionaal nieuws en muziek. Op andere tijden zoek ik vaak wat anders of stop ik er een CD-tje in, dan wordt het wel erg veel OH of helemaal niet mijn muzieksmaak. TV staat hier zelden aan, en zeker niet voor geluid.

Bennikki

Bennikki

28-02-2014 om 23:26

Alleen in de auto

Maar daar zit ik best vaak! Vroeger luisterde/keek ik tijdens het (thuis) werken vaak naar de webcam van 3 FM, ben daardoor fan geworden van Gerard Ekdom. Maar ook Paul Rabbering en Claudia vind ik leuke programma's maken. De kinderen luisteren er ook het liefste naar, we hebben dezelfde muzieksmaak, wat ik heel vreemd vind eigenlijk. Je hoort de muziek van je ouders toch vreselijk te vinden? Nouja, ik geniet er maar van zolang het nog duurt. We spelen nu trouwens zelf vaak radiostation met spotify (om de beurt mag je dan een nummer aanvragen) maar je moet ook wel af en toe gewoon radio luisteren anders hoor je nooit wat nieuws.

Dalarna

Dalarna

01-03-2014 om 09:49

Straks

Over een uurtje weer even mijn anderhalve uur vaste postwijk lopen terwijl Frits Spits gezellig mee loopt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.