Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Stenna

Stenna

28-12-2013 om 00:34

lijstduwer

Heerlijk, de top 2000 a gogo is weer op t.v. Is echt ons familiemomentje in de kerstvakantie, elke avond. Leuk ook voor zoon om onze gouwe ouwe eens te zien en horen. Wat jammer is: we missen altijd het stemmen. Terwijl we zo graag eens onze favorieten zouden willen promoten i.p.v. die eeuwige Queen op 1. We kunnen ook al geen lijstduwer worden want we zijn geen BN. Dus dan maar hier! Wat is jullie favoriet, wat moet er voor jullie op 1 komen (of in elk geval veel hoger op de lijst) en waarom?
Hier alvast de mijne: The river, van Bruce Springsteen. Waarom: populair in het jaar waarin ik eindelijk helemaal los kwam van thuis, studentenleven vol in dook, en heel veel dingen voor het eerst deed (dronken worden en high, nachten feesten, seksen, protesteren, naar festivals en concerten). Altijd dat nummer op de achtergrond. Bovendien naar een geweldig concert van Bruce geweest in de Kuip, een paar jaar daarna. Enige en laatste keer dat ik naar een popconcert (of wat dan ook) in een stadion ben geweest (vind dat eng en te groot).

nina hagen

Leuk die lijst, allemaal gouwe ouwen. Van mij mag Bohemian Rhapsody wel op 1 blijven hoor. 1975 en het was oorlog in Libanon en ik had een Libanees vriendje. Bohemian Rhapsody kwam de hele dag uit de radio die zomer.
Maar even later was het voor mij toch echt wel Nina Hagen. De muur was nog niet gevallen. Wolf Biermann zong protestliederen uit zijn huisarrest in de DDR. Sartre ging met Simone de Beauvoir en Opzij had net de eerste nummers uitgebracht. Unbeschreiblich weiblich.
Kate and Anna Mccarrigle met Complainte pour sainte Catherine.
Maar het mag toch ook weleens wat verjongen. Met Kyteman bijvoorbeeld. Sorry staat in de lijst maar hij heeft zoveel meer mooie nummers gemaakt. En Rufus Wainwright staat niet eens in de lijst.

Er af duwen

Ik vind de top 2000 een allegaartje van muziek waarvan ik het gros niet hoef te horen of zelfs niet om aan te horen vind. Als ik kan voorkomen dat ik Hotel California of iets van de Dire Straits moet horen zal ik dat niet nalaten. Ik vind een top van 2000 nummers ook teveel om nog te spreken van een top. Een top van 100 nummers lijkt me spannender. Ik zou dus 1900 nummers van de lijst afduwen. Om te beginnen alles van U2, Bruce Springsteen en de Red Hot Chilipeppers. Naar het radioprogramma luister ik dus niet, maar het televisieprogramma vind ik wel aardig. Vooral de geschiedenis en ontwikkeling van nummers of artiesten.

skik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-12-2013 om 13:07

Gewoon Queen!

Niks aan doen dus....

Katniss

Katniss

30-12-2013 om 13:17

Gevarieerd

Ik vind de variatie in de lijst wel leuk en veel nummers hoor je een keer in het jaar, dus dat is best aardig. Over de top 20 verbaas ik me ieder jaar weer. Wat mij betreft worden Led Zeppelin, Pink Floyd en dat bandje van Clocks zwaar overgewaardeerd. Die mogen er wat mij betreft allemaal uit.

Jessica O

Jessica O

30-12-2013 om 16:27

heerlijk!

Ik mag er ook graag naar luisteren, veel meezingers, hoe hoger hoe beter. Dat queen oo 1 staat, prima, al mag het ook wel eens een ander nummer zijn hoor.
Dit jaar heeft mijn zoon (10) ook voor het eerst gestemd, sorry als er dit jaar veel rock nummers hoog staan .
Voor mij mag Chi Coltrane heel hoog staan. Volume voluit en mee blèren heerlijk!
Verder door mij, Adèle, Anouk, Prince, Depeche Mode enzo

Raar allegaartje

Bij mij staat sinds de kerst de radio op 2. Maar eerlijk gezegd, 't is wel een raar allegaartje. Het ene nummer heeft een heel andere sfeer dan de andere. Brengt het ene nummer me in een bepaalde stemming, breekt de volgende die weer helemaal af. Vind ik het ene nummer wel mooi en het volgende verschrikkelijk. Dat maakt het bepaald geen achtergrondmuziek.
Wat ik wel heel mooi vind, zijn de herinneringen van mensen bij bepaalde liedjes, daarom blijf ik luisteren. En 't is wel aardig om af en toe weer helemaal op het verkeerde been gezet te worden met de muziek. Maar als een zender altijd op deze manier muziek zou draaien, zou ik er niet op afstemmen.

Stenna

Stenna

30-12-2013 om 18:42

Skik!

Waaaat?! Bruce eraf duwen?! Ben je helemaal!!
En ook nog mijn nummer twee aller tijden (Sultans of Swing, Dire Straits)?!

Angela67

Angela67

30-12-2013 om 19:37

we worden ouder . . .

constateerden mijn vriend en ik vandaag .
Vroegah moest een nummer volgens mij vrij oud zijn om in de top 2000 (top 100?!) te komen, nu mag het al vrij snel erin gestemd worden meen ik? Ook is er natuurlijk steeds meer muziek verschenen die ik of niet ken of niet leuk vind.
Dus ja, tussen die 2000 nummers zit steeds vaker iets waar ik niets mee heb of soms alleen van naam ken (dat was een hit van xxxx).
Ik heb meermalen de radio aangezet de afgelopen dagen maar de lol was er of meteen vanaf of na een paar nummers proberen . . .
gr Angela
ps for old times sake hoop ik wel dat die oude nummers in de top 100 blijven want dat sfeertje blijft daar dan wel behouden

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2013 om 22:36

Skik

"Om te beginnen alles van U2, Bruce Springsteen en de Red Hot Chilipeppers. "
Barbaar!!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2013 om 23:11

Sentiment

Ik hoor veel wat ik vroeger nooit gekocht zou hebben, maar heel veel heeft een 'o ja, erlebnis'. O ja, toen was ik aan het bollenpellen, o ja, dat draaide mijn zus in die tijd, o ja, die kreeg ik van mijn vriendin, o ja, daar heb ik op geschuiveld, etc.. Dat maakt de Top2000 zo'n leuke lijst en zo leuk om naar te kijken en luisteren. Als je 52 bent heb je al veel muziek de revu zien en horen passeren, dus veel sentiment.

Maar wat ik in plaats van Queen op Nr. 1 zou willen hebben? Geen idee. Ik heb bij Queen ook véél 'sentiment'. Op de MAVO had ik Bohemian Rapsody voluit in mijn agenda staan en kon ik ook uitbundig meezingen. Mijn eerste popconcert was van Queen. Het overlijden van Freddy Mercury beleefde ik echt als een verdrietige gebeurtenis.

Sorry (not sorry) Stenna en Kaaskopje

Ik vind het ongelooflijke saaie, ouwelullenmuziek. Ik heb als tiener in een slagerij gewerkt, achter stond volcontinue Dire Straits aan. Dat kan ik echt niet meer horen. En alle klusjesmannen die ik in de loop der jaren over de vloer heb gehad hadden een voorkeur voor Arrow Classic Rock-achtige muziek. Ik associeer U2, Bruce, Dire Straits etc. dus met ietwat uitgebluste kerels van halverwege de 50. Muziek uit de jaren '80 vond ik toch al niet leuk (ondanks dat ik daar ook veel herinneringen aan kan koppelen omdat dat mijn tienerjaren waren) maar is inmiddels wat mij betreft ook compleet sufgedraaid. Maar goed, daarom luister ik dus niet naar de Top 2000 op de radio en jullie wel, waar ik jullie veel luisterplezier bij wens!

skik

Stenna

Stenna

31-12-2013 om 11:40

aha

Skik is gewoon een stuk jonger dan wij, Kaaskopje. Haar tienerjaren waren in jaren 80 (de mijne in de jaren 70) en mensen van 50 vind ze oud, haha Ok, Skik, al goed, het is inderdaad wel een beetje een ouwe-lullen programma dan, dat is waar. Het valt me ook wel altijd op dat jongere mensen in de popquiz geen enkele kans maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2013 om 19:57

Oh uit dat vaatje)

Tja, ik ben een ouwe sokkin van midden 50, dát is waar) Maar niet uitgeblust hoor. Als mijn letterlijk krakende knieën het mij toestaan, sta ik nog graag uren achter elkaar op de dansvloer.

Dalarna

Dalarna

31-12-2013 om 21:16

top 2000

Van mij hoeft het echt niet hoor elk jaar weer. We hebben er in de auto naar geluisterd maar als je dan na een lekker nummer weer naar Andre Hazes moet luisteren ben ik er klaar mee. Hoe kan iemand hiervan genieten? Zo'n hoop verschillende muziekstijlen naar elkaar, hoe kun je daar een uur lang van genieten?
Coldplay heeft 3 van de 4 nummers van na 2000 in de top 20 en is met hun hoogste weer uit de top 10 gekukeld. Te veel oude nummers inderdaad en blijkbaar te weinig jonge mensen die stemmen of die stemmen te gevarieerd?

Katniss

Katniss

31-12-2013 om 21:44

Ik snap het echt niet

Ik begrijp echt niet hoe zo'n Boudewijn de Groot in 's hemelsnaam in de top 10 kan komen (paar jaar geleden zelfs op 1). En Child in time, wat een ontzettend k*tnummer. Iedereen blijft daar dan maar op stemmen, wat een armoede.

ik zou graag zien

Ik zou graag zien dat ze de regels een beetje aanpassen en niet 25x beatles en 10x andre hazes en zo. Maar max. 3 of 5 liedjes per artiest.
En volgens mij zijn er hele lobbygroepen aan het werk voor de liedjes van Hazes, Boudewijn de Groot etc. Er wordt echt heel veel op Nederlands product gestemd. Maar hoeveel stemmen heeft nummer 1? En hoeveel stemmen zijn er nodig voor nr 2000?
Persoonlijk heb ik niet op een van de liedjes uit de top 20 gestemd.
Hoewel ik zowel Queen als Bruce Springsteen en The Beatles en Dire Straights best te pruimen vind, liever niet allemaal achter elkaar.
Andre Hazes, Led Zeppelin en Deep Purple sla ik liever over. En hoewel Coldplay best aardig is, verdienen ze geen 2 plekken in de top20 wat mij betreft. Naar mijn mening is de rock en hardrock nogal oververtegenwoordigd in de lijst.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2014 om 14:03

Hoe hoger in de ranglijst

hoe meer kwaliteit zou je gemiddeld genomen kunnen zeggen. Queen ís gewoon kwaliteit en op Nederlands vlak ís Boudewijn de Groot kwaliteit. Of het je smaak is, is een ander verhaal. En door de jaren heen blijkt vanzelf of een nummer eeuwigheidswaarde heeft. Zo kan mijn man zich nogal opwinden over het feit dat nummers uit 2013 al in de lijst voorkomen. Een liedje moet minstens 10 jaar oud zijn, wat hem betreft, zodat die eeuwigheidswaarde al bewezen is. Voor mij hoeft dat niet. Zo'n Top2000 is ook een momentopname. Wat mij vooral verbaast is dat écht oude nummers jaar in jaar uit genoeg stemmen krijgen om überhaupt in de lijst voor te mogen komen. Op den duur zijn de oorspronkelijke Elvisfans toch dusdanig in de minderheid of in de gelegenheid om genoeg stemmen te kunnen vergaren? Ik zie 80-plussers niet massaal online stemmen in ieder geval.

Stenna

Stenna

01-01-2014 om 18:37

ja maar

Boudewijn de Groot heeft veeeeeel mooiere liedjes gemaakt dan die ene die steeds zo hoog komt. Ik verdenk daar stiekem een christelijke lobbygroep van.
Sommige oude nummers hebben zoveel eeuwigheidswaarde dat ook jongere mensen er misschien wel op stemmen. Ik ken toch ook de beatles en de doors, terwijl dat echt voor mijn tijd was (die wel). Recente nummers moeten zich eigenlijk nog bewijzen, of ze na jaren ook overeind blijven, bij oude nummers is er al een soort kaf van het koren selectie geweest.
Ik zou eigenlijk willen dat ik beter cq eerder wist wanneer het stemmen is, want ik weet het altijd pas als het al niet meer kan.

Leuk trouwens gisteren, die Gerdie Verbeet! Zo'n chique dame en respectabele politicus, die beatle fan was en een mooie meid op de schoolfoto. En schuifelen met Matthijs, helemaal geweldig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.