Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Anono

Anono

27-09-2014 om 14:20

Leuke series?

Binnenkort ben ik zo'n vier weken thuis na een operatie. Om me bezig te houden zoek ik leuke tv series, om relaxed vanuit bed te kunnen kijken. Wie heeft tips voor leuke series? Wat ik leuk vond (maar al gezien heb):
- scandal
- ncis en spin offs
- greys anatomy
- friends
- house
- 24

Welke fantastische, must-see serie past bij dit lijstje?

vlinder72

vlinder72

27-09-2014 om 14:39

breaking bad

Ik heb pas geleden breaking bad gezien. Die serie hoort nu tot een van mijn favoriete series. Goed verhaal, geweldige acteurs en erg verslavend.

Dexter vond ik ook goed. En de serie Grimm.

En iets totaal anders. The Borgias. Daar mag je mij 's nachts voor wakker maken. Mooie serie met in de hoofdrol Jeremy Irons.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2014 om 14:46

Te veel

Dat klinkt misschien ongezellig, maar ik vind het aanbod echt teveel. En omdat ik de tv met mijn man deel, kan ik ook niet de hele week volplannen met een schema vol series. Ik volg er dus maar een paar per week voor de lieve vrede en voor het overzicht. Dat is Greys Anatomy en de afgelopen weken Mr. Selfridge.

series

Helaas zitten de series als Borgen en The Bridge, van de publieke zenders, tegenwoordig op het betaalde NPO-plus, maar je mag het een maand uitproberen. Misschien wel een idee.

http://www.npo.nl/o-hanlons-helden/POMS_S_VPRO_444750
O'Hanlons helden gaat elke aflevering over 19e eeuwse ontdekkingsreizigers.
Bijvoorbeeld over de Nederlandse Alexandrine Tinne.
Als je toch een paar weken de tijd hebt is het ook leuk om iets informatiever programma's te zien denk ik omdat je de rust hebt om je er in te verdiepen.

http://www.npo.nl/zoeken?utf8=%E2%9C%93&commit=Zoeken&q=the+beagle
Overigens zijn er ook nog afleveringen te vinden van The Beagle waar O'Hanlon ook aan meedoet. De reis van Darwin wordt in de huidige tijd door biologen, wetenschappers, en oud familie van Darwin nagedaan.

http://www.npo.nl/zoeken?utf8=%E2%9C%93&commit=Zoeken&q=in+europa
In Europa, waar in Geert Mak de geschiedenis van Europese landen belicht, met name ook komen aan het woord de gewone burgers van een land.

neteret mut

neteret mut

27-09-2014 om 16:10

waar wij wel naar kijken/ keken

call the midwife
how I met your mother
the big bang theory
the blacklist
criminal minds
true detective
new tricks

Jessica O

Jessica O

27-09-2014 om 17:09

naam kwijt

Maar op zaterdagavond, na risoli &isles op net 5. Ontzettend leuke serie vinden wij

Barvaux

Barvaux

27-09-2014 om 17:38

hmm

Breaking Bad inderdaad, en natuurlijk (gezien je lijstje) Big Bang Theory en Elementary.

Twee favorieten

Die nog niet genoemd zijn: Prison Break en Homeland.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-09-2014 om 18:47

That 70's show

Zie titel. Heel leuk en relaxed.

Ad Hombre

Ad Hombre

27-09-2014 om 22:05

Nog niet genoemd in mijn playlist

Orange is the new black
The Americans
Game of Thrones
Orphan Black
Real Humans

Barvaux

Barvaux

27-09-2014 om 22:09

Petal

Ja die ook

Molleke

Molleke

27-09-2014 om 22:10

Comedy

Modern Family

bertje1

bertje1

27-09-2014 om 22:37

the office

geweldig droge humor. (met Ricky gervais)
en de opvolger (extra's)
misschien ook Miranda? ook erg grappig.

Pedro

Pedro

27-09-2014 om 22:51

Breaking Bad is erg goed. Zeker een aanrader

Daarnaast:

Comedy: 30 Rock, The office, arrested development, parks & recreation, big bang theory

Overig: Person of interest, Leverage, Battlestar Galactica (Sci-Fi), The Walking Dead, Prison Break

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2014 om 23:37

Series

Oh grappig, ik dacht bij series automatisch aan 'fictie', due met acteurs en een leuk verhaal. maar er zijn natuurlijk ook informatieve series zoals AnneJ ook aangaf. De Beagle heb ik ook helemaal gekeken, prachtig! Maar ook De Hokjesman bijvoorbeeld. Vervelend genoeg is dat onder The Voice, dus moet ik het opnemen of via uitzending gemist kijken. Maar ook een serie die eerder is geweest, De Grens, gepresenteerd door Tommy Wierenga. En als je Heel Holland Bakt en Boer zoekt vrouw ook als serie mag zien, daar kijk ik ook graag naar. Heerlijke tv.

Fiorucci

Fiorucci

28-09-2014 om 10:00

Even denken...

Breaking Bad, Sons of Anarchy, Suits, The Killing, Orange is the new black, Game of thrones.

Six feet under

Zooooooo mooi!

phot

phot

28-09-2014 om 10:17

favoriet

Criminal Minds, Suits, Person of interest

Succes alvast met je operatie!

Anono

Anono

28-09-2014 om 10:21

bos

de reden van mijn vraag is dat ik door de bomen het bos niet meer kon zien. zoveel series! net als kaaskopje heb ik het afgelopen jaren geprobeerd om te beperken, max 1-2 series per week. maar nu zie ik in dit draadje ook al een flink bos ontstaan
degene die een lijstje op hebben genoemd: vonden jullie echt al die series superieur, of waren er 1 of 2 die er uit sprongen? welke waren nu echt de allerleukste?

Boer zoekt vrouw, holland bakt en science fiction dingen zijn geen 'series' die ik ga kijken, die vallen af.

als ik het goed begrijp is Breaking Bad dus iets wat boven aan mijn lijstje moet komen te staan. verder ga ik me even verdiepen in wat jullie genoemd hebben. Mochten jullie nog voorkeuren aan willen geven in jullie lijstjes: heel graag.

Barvaux

Barvaux

28-09-2014 om 10:56

tis maar wat je wil

Als je wil lachen zoals bij friends en je kent Big Bang Theory nog niet: doen!

Als je iets wil in de trant van House: Elementary (Sherlock Holmes)

Netflix

Ik zou een Netflix abonnement afsluiten als ik jou was. Kun je lekker op de laptop of Ipad kijken en daar staan echt alle series op die hier genoemd zijn. (en als je AppleTv of een Playstation oid hebt ook gewoon op je TV trouwens)

Mad man, Orange is the new black, Homeland en Modern family zijn mijn favo's trouwens.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-09-2014 om 17:03

Iselo

Six feet under is inderdaad een geweldige serie.

Nuance

Laat ik dan de keuze voor je maken

Prachtig en onroerend: Six Feet Under.
Schokkend en rauw: breaking Bad
OntZETTEND grappig: Big Bang Theory en Modern Family

Zo, heb ik je keuze beperkt tot vier. Lekker makkelijk.
Maar inderdaad, er zijn zoveel goede series. Ik zou er gewoon een uitkiezen en die gaan kijken. Bevalt het niet, neem je de volgende uit de series die hier genoemd zijn. Keuze zat.

Ely

Ely

28-09-2014 om 20:39

Without a trace

Vind ik een fijne serie. Eigenlijk kan ik niet goed uitleggen waarom, zit een fijn sfeertje in. Knap vind ik dat trouwens hoe ze dat doen, zo'n serie zijn eigen sfeertje geven.

meer series


http://www.youtube.com/watch?v=d7qsc2R4VYE

55 degress north. Engelse detectiveserie over een zwarte politieman, the night detective, en zijn zoon en familielid. Racisme is een realistisch issue in de film maar vooral ook spannende zaken.


http://www.youtube.com/watch?v=OSpbNEQ-LME

Kavanagh QC ook Brits, met John Thaw, die ook inspecteur Morse acteert.
Rechtzaken.

Ipv serie een film

Als je toch de tijd hebt om naar een film te kijken zou ik eerder naar een lange film kijken. Van korte afleveringen worden je ogen best moe, in vergelijking met een film. In het vliegtuig kijk ik ook liever één film dat 3 verschillende afleveringen.
Sluit een dvd aan op je tv.

Ilva

Ilva

29-09-2014 om 17:02

boeken

Waar ga je (ook) niet een boek lezen. Als je toch even niets mag doen is dit het moment om heerlijk in een boek te kruipen. De boeken van Jo Nesbo zijn geweldig spannend. Begin niet aan zijn nieuwste boek maar ga even terug. De verhalen over Harry Hole zijn zo spannend. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere boeken te vinden. Alleen maar tv kijken lijkt mij ook niets.

Anono

Anono

29-09-2014 om 19:23

Dank

Bedankt voor jullie reacties!

Apple tv is hier aanwezig, en man heeft afgelopen weekend een tv geïnstalleerd op de slaapkamer. Ben echt aan het cocoonen, het huis zo te maken dat ik er prima een tijdje kan zijn. Daarnaast is hij de diverse series die jullie hebben genoemd aan het downloaden, heb ik straks een voorraadje. Isoli, ik heb je lijstje door gegeven, dank voor het doorhakken van de knoop . Heb er nog wel wat andere series van hierboven aan toegevoegd voor het geval dat.

Voor een film heb ik meestal niet genoeg geduld (ook niet in een vliegtuig), als ik me niks lekker voel al helemaal niet. Voor het lezen van boeken heb ik wel veel geduld, vind het heerlijk om helemaal in een boek te raken en lees alles wat los en vast zit. Ik ben dus ook al veel boeken op mijn ereader aan het verzamelen!

Leuk!

Leuk dat je mijn smaak vertrouwt. Nou ja, Breaking Bad werd door velen genoemd.
MirNda werd ook genoemd, die is reuzegrappig! Als je van onhandig, stuntelende vrouwen houdt. En ik moet er erg om lachen.

Als ik nog even door mag.
The Circle van Dave Eggers is wel boeiend. Niet geweldig geschreven trouwens, maar het onderwerp is wel leuk.
En dan mijn all time favourite voor lange avonden: Wally Lamb. Die noem ik altijd en volgens mij heeft Temet die tip een keer opgepikt en was enthousiast. Ik zou met Vergeef Me beginnen. De titel is vreselijk, maar het boek prachtig.
Grappig: Bill Bryson en David Sedaris en Joris van Casteren.
De betere chicklit: Milly Johnson en Emily Barr
Heel leuk: De Helleveeg van AFTh van der heijden.
Wil je echt verstand op nul en lezen: Maeve Binchy. Het leest als een trein, het gaat werkelijk nergens over, nou ja, over mensen in Ierland, maar altijd leuk. Voor als je niet al te intellectueel wil doen. Nou lijkt me dat na een operatie een prima excuus!
Ik heb laatst erg genoten van Joel Dicker: De waarheid over Harry Quebert. Je bent op blz twee al helemaal in het verhaal gezogen.
Sterkte met de operatie en het herstel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.