Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Moiraine

Moiraine

24-08-2014 om 18:39

Leuke duitse boeken/schrijvers

Wat zijn leuke/goede Duitse boeken cq schrijvers?
Ik wil graag mijn Duitse woordenschat verbeteren en aangezien dat me met Engels heel goed gelukt is met lezen, wilde ik dat ook met Duits proberen.
Ik hou van detectives, romans, waargebeurde verhalen, fantasy etc. Er is maar weinig wat ik niet leuk vind.

Ik hoop op goede tips!

Groet,

Moiraine

Die blechtrommel

http://nl.wikipedia.org/wiki/G%C3%BCnter_Grass

Het boek is ook verfilmd.

Die verwandlung van Franz Kafka is ook een aanrader. Voortaan komen die beelden boven als men het heeft over Kafka of kafkaiaans in de zin van onnavolgbaar bureaucratisch en vervreemdend.

Iets kleiner maar compact en goed leesbaar is Andorra van Max Frisch.

Die weisse Rose van Inge Scholl.

Ik ken eigenlijk geen hedendaagse schrijvers helaas, die zullen er beslist zijn

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Boek-van-de-maand.2697.0.html?&tx_varamedia%5Bmediaid%5D=216418&cHash=e0950378f4924d80850e7d16df361b8d

neteret mut

neteret mut

24-08-2014 om 19:58

lang geleden

heb ik die Blechtrommel proberen te lezen, ik vond het niet om door te komen. Wel genoten van homo faber (max frisch), siddharta (hesse), septemberlicht (bienek). Na de middelbare school geen duits gelezen meer voor mijn plezier, alleen studieboeken. Van hedendaagse schrijvers weet ik al helemaal niets.

Katniss

Katniss

24-08-2014 om 20:15

Ook oud

Mijn favoriete boek is Effi Briest van Theodor Fontane. Ook leuk is Das Parfum van Patrick Süskind. En natuurlijk Buddenbrooks van Thomas Mann.

Deutsche Bücher

Heb je een favorite streek? Google dan op Eifel Krimi, Allgäu Krimi, Sylt Krimi, Westfalen Krimi enz. Of zoek op naam: Nele Neuhaus (Taunus), Kluftinger (Allgäu), Jörg Maurer (Garmisch), Christian von Ditfurth (Berlijn). Streek-detectives zijn in heel Duitsland populair.

Mijn familie vond Mieses Karma van David Safier en Tschick (Wolfgang Herrndorf) leuk. Dochter vertelde dat naar haar recensie ook haar docente Duits Tschick ging lezen.

Lees je ook vertaalde boeken? Kurze Geschichte des Traktors auf Ukrainisch en Die Besteigung des Rum Doodle (luisterboek, gelezen door Jürgen von der Lippe) zijn een aanbeveling.

Moiraine

Moiraine

26-08-2014 om 19:21

Super

Fijn alle reacties! Ik heb in ieder geval een aantal titels waar ik mee aan de slag kan gaan. Eens kijken wat de bibliotheek in voorraad heeft!

Bedankt!

Moiraine

Laat je ook weten hoe de boeken bevallen zijn?

Moiraine

Moiraine

28-08-2014 om 12:04

Als ik eraan denk....

Ik ga komende week eens kijken in de bieb, het gaat wel even duren voordat ik er echt wat gelezen heb, maar ik hoop eraan te denken om dan te laten weten wat ik ervan vond!

Lucerna

Lucerna

28-08-2014 om 12:14

kinderboek, maar erg leuk

Das böse Buch, van Magnus Myst (= Jörg Hartmann). Het is weliswaar een kinderboek, maar ik heb me er erg mee vermaakt.
Andere favoriet in mijn kast: Mordsgouda van Annette Birschel. Ook onderhoudend vond ik de duitse vertalingen van Harry Potter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.