Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

gnoe

gnoe

23-02-2016 om 21:37

lelijk

lelijk?
Ik moest even nadenken over de nick, maar het is dus gnoe geworden. Ik denk dat als ik een dier was, daar het meeste op lijk. Geen vos, geen paard, geen tijger, maar een gnoe. Met een onhandig groot hoofd en knokige knieën…..

Ik heb er de laatste tijd zo een last van dat ik lelijk ben. Dat ik denk dat ik lelijk ben. Of dat ik het echt ben.
Ik weet het niet helemaal zeker en smaken verschillen natuurlijk, maar ik ben in elk geval niet standaard ( voor zover bestaat) mooi. Ik zie er harder uit dan ik eigenlijk ben, groter, grover.

Ik zie nu op fotos van vroeger dat ik als jong meisje en eigenlijk ook wel later best mooi was, maar toen voelde ik me ook lelijk. Ik heb alleen op een bepaald moment besloten dat lelijke mensen net zoveel mochten als zogenaamd mooie, dat scheelde wel, en ook deed ik alsof ik mooi was, dat hielp ook.

Maar de laatste tijd maakt het me zo onzeker en verdrietig. Ik denk dat mijn vriend zeker binnenkort mijn lelijkte onverdraaglijk gaat vinden. We waren op een feest en ik dacht, waarom is echt iedereen mooi behalve ik? Ik schaamde me zo. Ik word nu nog ouder ook , en het gaat er niet op vooruit.

Hoe werkt dat nou? er zijn best veel vrouwen die geen doorsnee uiterlijk hebben maar toch stralen en zich verzorgen en mooie kleren dragen, en door hun gestraal heel aantrekkelijk zijn en fijn om naar te kijken.
Ik vind heel veel verschillende mensen mooi, ik zie eigenlijk altijd wel iets moois aan iemand. Maar zo aardig ben ik voor mezelf niet.

Ik voel me een soort beige karton terwijl andere mensen kleur hebben en er vaak ook lief uitzien.
Hoe deal je hier mee? besluiten dat uiterlijk niet belangrijk is? tenminste niet voor mij?

liefs, Gnoe

Ik straal me te pletter.

Tja, wat is mooi of lelijk? Zet hier een foto neer van een man en stel de vraag aan 20 vrouwen.
Wat vind je van deze man?
Stuk of 10 vinden hem wel redelijk aantrekkelijk, 5 vinden hem maar niks en de laatste 5 willen acuut met hem in de koffer.
Een beetje zelfvertrouwen doet je stralen, teveel is arrogant. Van nature wat open en spontaan is ook wel handig om aantrekkelijk gevonden te worden. Of juist stil en afstandelijk, dat is misschien spannender?

Je voelt je een stuk beige karton, dat klinkt inderdaad niet erg aantrekkelijk. Zit hem dat in je huid-en haarkleur, of draag je saaie kleren? Dat kan je eens bespreken met een vriendin of je favoriete kapper of die aardige buurvrouw.
Je zegt dat je wat groot en grof bent. Dat kan zo zijn, maar dat is niet automatisch lelijk. Groot en grof kan ook lang en sportief zijn of groot en elegant.
Dus weg met dat negatieve gedoe, als je vriend zijn koffers pakt komt dat door je negativiteit en onzekerheid, niet door wat knokige knieën.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-02-2016 om 19:33

Zéér herkenbaar

Op de een of andere manier zie ik pas achteraf dat ik best leuk was toen en toen. Ik had vanmiddag toevallig weer zo'n 'aha' moment. Ik zat trouwfoto's te kijken en vond het zo jammer dat ik toen zo onzeker was. Ik was leuk! Ik ben er nu ook ietsje realistischer in. Het hangt wel een beetje af van het moment. Soms sta ik echt suf op een foto, maar gemiddeld genomen geloof ik ondertussen wel dat ik niet afschuwelijk ben en dat iedereen het maar moet doen met wie ik ben.

Die onzekerheid blijft denk ik altijd wel aan je kleven, maar je kunt er wel alles aan doen om het voor je zelf zover te brengen dat je 'er alles aan gedaan hebt'. Een leuk kapsel doet al wonderen. Verder bepaalt (zeg ik héééél makkelijk) veel wat je uitstraalt. Als jij met gebogen schoudertjes je lot ondergaat, ziet dat er lang niet zo aantrekkelijk uit dan wanneer jij met een glimlach naar buiten treedt.
Werk je? Zo nee, zoek dan een activiteit waardoor je je nuttig voelt. Onnuttigheid kan fnuikend zijn voor je zelfvertrouwen, maar ook met je gevoel van eigenwaarde. Vind je jezelf de moeite waard, dus ook om leuk aan te kleden?

Ik heb lang last gehad van weliswaar realistische 'anders dan anders' kenmerken, maar als ik mezelf terug zie, dan heb ik dat wel enorm uitvergroot. En dat doe jij ook. Heb je een pukkel op je wang, dan is die pukkel 10 centimeter groot in plaats van de realistische paar millimeter.

Vraag aan je man waarop hij vroeger gevallen is. Hij vond je vast aantrekkelijk. Vraag je kinderen of ze tips hebben voor je haar en kleding. Als je jezelf kleurloos vindt, hoeft dat niet je uiterlijk te zijn, maar je dagelijkse leven. Waarom is dat kleurloos? Wat zou je anders willen?

Gnoe

Er zijn echte lelijkerds die stralen en mooie vrouwen die onzichtbaar zijn. IK weet dat het een dooddoener is, maar het klopt toch wel. Als je goed in je vel zit ben je aantrekkelijk. En dan maken een te grote hoofd en knokige knieën niet uit.
Ik ben 8 maanden geleden gevallen voor een man die 198 lang is voor 80 kilo's, een grote neus heeft, grote oren, kleine ogen en een hele dikke bril. Maar iedereen vindt hem aantrekkelijk, want hij heeft charme. En charme hangt echt niet samen met goede geproportioneerde lichaamsdelen of gelaatstrekken.
En verder: soms helpt het om je haar anders te knippen. Een andere stijl kleding uit te zoeken. Bij mij helpen 2 dingen: de kapper en mijn dochter meenemen shoppen. Ze is 24 en Kunststudente, een goede kijk op wat wel of niet mooi is. Heb je een vriendin of familielid van wie je vind dat zij zich goed kleedt? Als je het budget voor hebt: kleurconsulente of styliste. Er zijn er die je al voor 300 euro's een complete portfolio met tips en kleuren geven. Ja het is wel veel geld maar wel goed uitbesteed als het je weer gelukkig maakt.
Succes
Sini

Ik vind.....

Een gnoe echt een leuk beest. Niet zo mainstream, maar wel met karakter. Een echte doorzetter, die het leven goed aankan. Een groepsdier, en een betrouwbare partner voor zijn soortgenoten. Mooi kleur vacht ook, en prachtige gehoornd. En die iele pootje zorgen er huis voor dat de rest van zijn body er extra indrukwekkend uitziet.

T is maar net wat je wilt zien.....

Ingrid

kijk....

'Ik vind heel veel verschillende mensen mooi, ik zie eigenlijk altijd wel iets moois aan iemand. Maar zo aardig ben ik voor mezelf niet.'

Daar zit een sleutel denk ik.
Mooi zoals IngridT schrijft!

Ga naar een styliste/kleuradviseuse, laat iemand helpen naar je mooie kanten te kijken. Waardeer jezelf, sluit vrede, word voor jezelf net zo aardig als je voor anderen bent.

Josien

Josien

26-02-2016 om 08:58

Zonde

Het is inderdaad zonde om zo negatief over jezelf te denken, over 10 jaar zie je foto's van nu en denk je wéér, ach het viel toen best wel mee met me. Zonde toch?
Ik heb 2 verhalen hierover. Ik had vroeger een vriend (geen relatie, gewoon een vriend) met wie ik vaak ging stappen. Deze vriend was inderdaad niet moeders mooiste, maar had een enorm charisma en vrolijkheid over zich en trok zich totaal niet aan of hij mooi of lelijk was. (ik hoorde hem er in ieder geval nooit over) had leuke kleren aan maar verder wel wat hazige tanden en een enorme jampotbril. Ik kende deze vriend al een tijdje, en op een gegeven moment zei een wildvreemde tegen me, waarom ik toch uitging met die lelijke jongen...en ik maar denken over wie ze het toch hadden? Want zelf zag ik dat totaal niet meer, zo zie je maar hoe dingen ook dingen kunnen 'worden' alleen omdat je je ermee bezig houdt, waarschijnlijk kijkt jouw vriend met totaal andere ogen naar je.

Verder een ander verhaal van een nogal grote (vrouwelijke) collega die inderdaad nooit echt mooie flatterende kleding droeg. Had lang sluik haar in een middenscheiding, of soms zelfs 2 staartjes. Enfin, op een bepaalde dag zag ze er zo mooi en stralend uit, dus dat zei ik haar en ze had inderdaad een kleding- en kleuren advies laten doen. Haar haar anders gedaan, dat sluike deed haar geen goed, en droeg ander soort kleuren kleding, ze vertelde dat ze advies had gekregen over stoffen en prints, dat ze haar rokken een fractie korter moest gaan dragen en bijv. haar oorbellen groter, omdat ze al wat groter was, zouden kleine oorbellen iel staan. (tot zover kan ik me het herinneren) maar nogmaals, ze was al een leuk mens, maar dit was echt een metamorfose, vooral omdat ze er zelf zo bij straalde.

Misschien dat zoiets je een boost kan geven, het is ieder geval een leuk cadeautje voor jezelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.