Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

29-12-2016 om 15:19

Laatste keer (dit jaar dan)

Ik kijk altijd uit naar het nieuwe jaar. Ik vind dat zo geweldig, de weeknummers zijn nog laag, er zijn nog heel veel maanden te gaan in dat nieuwe jaar, de dagen worden langer (met 3 weken kun je het echt merken) we gaan weer richting het voorjaar.

In de laatste dagen van het jaar, merk ik dat ik altijd een tikkie nostalgisch wordt. Dan vallen mij ook altijd de normale routine dingen op, die je dan voor het laatst doet in het aflopende jaar.

Zo heb ik:

* hopelijk voor het laatst dit jaar naar het kunstgebit van mijn schoonvader gezocht

* voor het laatst dit jaar mijn online boodschappen lijstje klaargezet en verstuurd. Morgen komen ze voor het laast bezorgen. (Dat is dus mijn ontdekking geweest dit jaar, boodschappen laten bezorgen)

* net het deeg voor 4 volkoren broden te rijzen gezet, om ze straks af te bakken. En dat is ook een laatste keer dit jaar. Want tegen de tijd dat deze broden op zijn, zitten we in het nieuwe jaar! (Ik schat 2 of 3 januari) Ik denk dat ik straks nog maar even 1 amandel verstop in een van die broden, dan mag degene die de amandel vind bepalen wat we die avond gaan eten )

Triva

Triva

29-12-2016 om 15:54

hmm

Ik heb altijd in het nieuwe jaar dat ik zo nodig moet roepen dat dat alweer een jaar geleden was, dat ik dit vorig jaar voor het laatst heb gedaan en dat soort ongein Tegen je zoon zeggen: he bah, je hebt vorig jaar voor het laatst gedoucht

mijk

mijk

29-12-2016 om 20:26

ieder jaar trap ik er weer in

Dochters verjaardag moet georganiseerd maar ach dat is pas volgend jaar. Iedere dag word ik op 1 januari paniekerig wakker want dan is het ineens over 6 dagen! Verder deel ik je gevoel. Januari september vind ik net zo fijn als nieuwe schriften en lege agenda's!

Mijk

Sally MacLennane

Sally MacLennane

29-12-2016 om 20:34

Ik herken het wel

Zowel "ik hoef pas volgend jaar..." als "mijn eerste ... dit jaar"

Als kind (ik ging niet graag naar school) kon ik op de eerste dag van de kerstvakantie jubelen "ik hoef pas volgend jaar weer naar school!"

En een heel banale... Na de oudjaarsavond, op weg naar bed, tussenstop op het toilet: "En dat was mijn eerste 'boodschap' van het nieuwe jaar," en dan meteen de nieuwe scheurkalender aanbreken

Tegen de hond zeggen, na zijn oudjaarsavondrondje: "En nou wil ik je de rest van het jaar niet meer horen zeuren!"

Tonny

Tonny

31-12-2016 om 22:18

De kaakchirurg

Eerst was dat ' volgend jaar pas' en nu komt het akelig dichtbij. He bah, geen zin in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.