Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

maan.

maan.

25-04-2013 om 10:29

Knutseltip gevraagd -stof-

mijn dochter (12) is nogal actief met vilten beestjes maken maar nu heeft ze er intussen al zoveel ze wil wat anders. en ze zag de naaimachine staan.. kon ze niet iets met de naaimachine proberen? binnenkort meivakantie, met slecht weer helemaal zo gek nog niet..

maar ja, ik heb geen idee wat. ze heeft al een keer (samen met mij) een kussenhoes gemaakt (lekker makkelijk, vierkant) en een gymtas (lekker makkelijk, ook vierkant).

wie kan ons aan ideeen helpen voor eenvoudige maakdingetjes (evt site/boek-tip ook welkom)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Evanlyn

Evanlyn

25-04-2013 om 11:16

Een rokje

Je neemt een rokje dat lekker zit en knipt de ruim genomen omtrek uit dubbelgevouwen stof. Omzomen, zijkanten naaien, elastiek bovenin, klaar. Als je het wat ingewikkelder wilt maken kun je een strokenrokje maken. Bij een strokenrokje knip je steeds langere banen, drie bijvoorbeeld. Elke baan rimpel je steeds aan de baan erboven en in de bovenste baan rijg je een elastiek.

Patronen vind je op naaipatronen.nl of patronenenwinkel.nl. Helaas zijn de meeste patrinen best ingewikkeld voor een beginner.

madelief

madelief

25-04-2013 om 13:01

Tel. hoesjes

Ik heb laatst mijn dochters partijtje gevierd, 4 naaimachines op tafel en lappen stof, glitters etc. Wat erg populair was om te maken waren knuffels, en telefoonhoesjes. Misschien een idee?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-04-2013 om 13:06

Bibliotheek?

Ga eens in de bieb kijken, boeken met ideeën zat.

Maar ze zou een etui kunnen maken, ook makkelijk. Een knuffel, die kun je dan met stukjes stof, knopen lintjes etc versieren zoals je wil. Eng lief, etc. Of kleding, een simpel topje of een rokje en dat dan ook weer pimpen.

judiths mama

judiths mama

25-04-2013 om 13:51

Ook een rokje

Ik heb van de zomer met dochter van 9 een rokje genaaid. Ook een bestaand model overgetrokken. Daarna van een rechthoekige lange lap een tailleband gemaakt en deze bovenaan vastgezet. Het is verbazingwekkend leuk geworden!
Ik had een stretchstof genomen, waardoor er geen elastiek in de tailleband hoefde.

Brenda129

Brenda129

25-04-2013 om 14:22

Site met heel veel gratis patroontjes

Dit is een verzamelsite met linken naar verschillende projectjes. Er zitten ook veel beginnerspatronen tussen.
http://eloleo.blogspot.nl/p/gratis-100en-patronen.html
Groetjes, Brenda

Zomerbloesje

Het enige waar ik ooit toe gekomen ben op mijn moeders naaimachine: een lap stof van 2x de lengte die je wilt hebben aan alle kanten zomen. Dan dubbelvouwen, gat voor je hals maken en omzomen en dan de zijkanten dichtnaaien tot de armsgaten klein genoeg zijn. Kan met een simpel goedkoop lapje van de markt en als hij leuk lukt, kun je hem ook nog dragen

Evanlyn

Evanlyn

25-04-2013 om 21:43

Leuk brenda!

Die site kende ik niet.

maan.

maan.

28-04-2013 om 12:53

Brenda dankjewel!

wat een leuke site Brenda, dankjewel voor de link! hier kunnen we heel wat ideetjes van gebruiken. dochter zag het net en was meteen enthousiast.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.