Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-01-2019 om 15:57
Naar aanleiding van een andere draad.
Welke kleine stapjes doen jullie in het kader van duurzaamheid?
Onder het motto verbeter de wereld begin bij je zelf en vele kleine druppels maken ook een meer.
Geen grootse acties als auto de deur uit of nooit meer vliegen maar kleine dingetjes.
Zelf ben ik overgestapt naar cuploze theelichtjes en heb ik nu net roestvrijstalen theelichthouders gekocht zodat ik ze nog wel in mijn theelicht kan zetten.
We zijn net overgestapt op tandenborstels met verwisselbare kop zodat je niet steeds de hele tandenborstel weg hoeft te gooien.
Ook heb ik ipv kunststof schuursponsjes nu sponsjes van sisal gekocht.
De grootste stap voor mij is vooral van alles minder te gebruiken.
Dus niet meer een scheut allesreiniger, maar de 10 ml per emmer die de fabrikant aangeeft. En dat structureel op alles toegepast.
17-12-2019 om 15:30
Kaaskopje
Ik zal je bedoeling wel volledig missen, maar zo zei je het toch echt letterlijk.
Eigenlijk hoor ik je zeggen dat je vindt dat je moet veranderen, maar dat anderen daarvoor verantwoordelijk zijn. (als 'de overheid' het je nu maar moeilijk maakt enz)
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.