Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Marianna

Marianna

18-04-2017 om 22:06

Kleding, netjes maar niet tuttig

Nu mijn puber mijn complete garderobe per ongeluk in de droger heeft gedaan, ben ik op zoek naar nieuwe dingen. Leuk en niet leuk tegelijk want ik ben niet zo heel dol op winkelen en door ziekte enorm aangekomen waardoor ik me niet thuis voel in mijn lijf maar ik wil er wel verzorgd uitzien.
Ik heb er een handje van om net de verkeerde combinaties te kiezen waardoor ik er uitzie als een plattelandsvrouw van in de 60.
Hoe kan ik er netjes uitzien en toch (oh gruwelijk woord) 'vlot' of 'hip'? Welke schoenen zijn leuk voor de zomer?


Doe een stijl-en kleuradvies.

Wij kunnen vanaf hier echt niet zien wat je staat. En als je de leeftijd hebt dat je al pubers thuis hebt rondrennen is 'hip' niet automatisch meer een fantastische keuze. Wat niet betekent dat je veroordeeld bent tot semi vlotte tuttigheid natuurlijk....maar sommige dingen die bij een 20 jarige echt leuk zijn passen echt niet meet als je over de 40 bent.

Ik heb jaren terug zo'n advies gedaan. Wat een eye opener. Ik doe zelden meer miskopen, en zie er een stuk beter uit. Zelfs met minder of geen make up. Puurden alleen door betere kleuren kleding. Ben gestopt mijn haar te verven. Veeeeeel beter. Het verdient zich zelf in no time meer dan terug...en je wordt er nog blij van ook.

Ingrid

er is zooooveeeel

Om te beginnen moet ik wel even lachen om het feit dat je puber je garderobe verpest heeft. Stiekum wel een droomwens van mij!
Maar je vraag is eigenlijk heel lastig te beantwoorden. Ik ben de reguliere mode al een hele tijd zat (midden 40 nu) en kan eigenlijk zelden iets vinden in de winkelstraten. En als je het hebt over een lijf waar je je niet in thuis voelt, heb je het dan over een maatje meer? Wil je opvallen of juist heel neutraal op de achtergrond blijven?
Ik hou hiervan:

https://nl.pinterest.com/lairdetout/les-ours-duzes/?eq=les%20ours%20d%27&etslf=9221

en vind dit ook heel leuk:

https://nl.pinterest.com/search/pins/?q=ewa%20i%20walla&rs=typed&term_meta[]=ewa%7Ctyped&term_meta[]=i%7Ctyped&term_meta[]=walla%7Ctyped

Iets rechter maar wel losvallend, en van heerlijk linnen: http://www.sylver.eu/en/

Dit vind ik leuke schoenen: https://nl.pinterest.com/pin/257549672419093410/
Of van die veterschoenen, zonder veters zeg maar. Kan even geen plaatje vinden.

Wil je vooral niet opvallen, neem dan een skinny jeans, een tshirt met print en een lang vest met gympen. Draagt iedereen.

Kies je eigen stijl! Ben jezelf! Niemand kan jou zijn.

Marianne

Marianne

18-04-2017 om 23:02

Veel meer

Ik ben inmiddels heel veel maatjes meer, ben in korte tijd 20 kilo aangekomen bij een niet zo'n geweldige lengte. Ik heb ooit een kleuradvies gedaan, ben herfsttype. Ik hou wel van wat klassieke, sportieve kleding al heb ik tot een paar jaar geleden ook hele hysterische kleurcombinaties gedragen. Dat was volgens mij meer zodat de mensen de kleding zagen in plaats van mij, denk ik in retroperspectief.
Halverwege de 40, sommige stoffen zijn niet zo vergevingsgezind en ik heb de hoop of illusie dat ik binnenkort weer mijn eigen lijf heb. Ik wil en moet wel het een en ander kopen, moet per slot van rekening ook naar mijn werk.
Ik kan 's ochtends helemaal blij dingen bij elkaar aantrekken, in de spiegel kijken en dan denken: "Neuh, this isn't me..." Hierdoor slaat de vervreemding nog meer toe, ik pas niet in mijn lijf én niet bij de kleren die ik aan heb. Ik ben sowieso mijzelf een beetje kwijt, op termijn is een stijladvies een goed idee maar nu weet ik niet eens wat ik wil of kan met mijn leven dus een mening over een kleding hebben is te lastig. Momenteel draag ik een blauwe kokerrok met een bloesje of een zwarte kokerrok met een bloesje. Soms een donkerblauwe broek. Met een bloesje. Ik heb namelijk 3 bloesjes bij de Primark gekocht om even geholpen te zijn. Gelukkig werk ik parttime en volgens mij heeft niemand door dat ik eigenlijk steeds hetzelfde aanheb.

Schoenen

Wat je ook aan hebt, een paar mooie schoenen haalt je outfit sowieso op. Met gave gympen of hippe enkellaarsjes ben je nooit tuttig. Door hakken lijk je langer en dus slanker. Pumps in de kleur nude zullen mooi staan onder je kokerrokjes en doen optisch wonderen.

Het fijne van schoenen is dat zelfs als je te stevig naar je zin bent en kleding kopen niet zo leuk is omdat je keuze beperkter is en het minder leuk staat dan wanneer je je prettiger in je vel voelt zitten, je met schoenen ongebreideld je gang kan gaan.

skik

paar mooie jurken

Ik draag zelf graag jurkjes. Vooral jurken die gemaakt zijn voor "echte" vrouwen (en niet voor meiden van 20 of fotomodellen). Mijn favoriete merken zijn Kyra & Co (http://www.kyraenko.nl/) Wax (http://waxcollection.be/en/ ) Zilch (https://zilch.nl/collection/?colid=61&subid=1830&pid=1830). Voor broeken of truien slaag ik meestal wel bij Esprit.
Fijne van jurkjes is dat ze ook nog passen als je paar kilo meer of minder bent gaan wegen.
Verder wat skik zegt, mooie schoenen zijn altijd goed.
Persoonlijk vind ik een spijkerbroek weinig goed doen voor de gemiddelde vrouw, maar als je je daar lekker in voelt moet je het zeker dragen.

Angela67

Angela67

19-04-2017 om 08:13

alkes

leuke merken, die jurken!
dank voor de tip,
gr Angela

Marianna

Marianna

19-04-2017 om 08:34

Goede tips!

Vandaag ga ik naar Den Haag en ik zie dat twee merken die Alkes noemtdaar een winkel hebben. Verder wil ik even langs LaDress. Ik ga nu niet te veel kopen, eind van de maand .
Goede gympen heb ik ook zeker nodig. Ivm een kraakbeenontsteking in mijn enkel moet ik voorlopig platte schoenen dragen. Ik vind het wel lastig wat nu onder zo'n jurkje aan schoeisel moet. De modellen hebben of heel wijs hun voeten buiten beeld, of ze dragen niksige sandaaltjes of hebben blote voeten.

Cos en &other stories

De cos zit zeker in Den Haag. &other stories wellicht ook. Daar hebben ze stijlvolle basics die vrijwel alle vrouwen mooi staat. Mooie stoffen en niet belachelijk duur. Investeer in een paar goeie stukken als een goed colbert, een mooie broek en een bloesje van zachte stof. Die zijn dan heel goed te combineren met wat dingen van de primark bijvoorbeeld. Vanillia heeft mooie jurkjes, ook in wat ruimere maten, en die zijn net even iets makkelijker dagelijks draagbaar dan die van la Dress.

Gympen kan voor iedereen tegenwoordig. Je ziet vrouwen van alle leeftijden lopen op Stan Smiths van Adidas. Moet maar net je ding zijn natuurlijk. Ik draag ze vooral onder een zwarte broek, wat ruim vallende broek. Wat ook mooi is, en iets netter, zijn gewoon veterschoenen. Soort brocques voor dames. Kan heel goed onder een jurkje bijvoorbeeld.

http://www.stories.com/us/
http://www.cosstores.com/nl/Women/Selected
https://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C21&SC=DOE&KAC=A2B&artikelNummer=484118&MaatCode=3800&BC=GOA&BAC=ALG&cm_mmc_o=7BBTkwCjC-kTwFwwECVyBpAgfkblfbETzplCjCewfwylgtBwECKzFwlCCjCoxSoSvvo&utm_source=google&utm_medium=cpc&scid=scplp864841183800&sc_intid=864841183800&cm_mmca1=12913-AGI-23712232262-ASI-262057194181-864841183800&gclid=CI3ploX7r9MCFVAQ0wodYFQIKA&gclsrc=aw.ds&dclid=CLPypYX7r9MCFZSHdwodYzkB3g
https://www.vanilia.com/

Tijgeroog

Tijgeroog

19-04-2017 om 09:14

Schoenen

Ik draag graag jurkjes, maar ben niet zo van het klassiek, dus daar kan ik je denk ik niet bij helpen. (Hoewel... kijk eens bij Art. Die hebben ook wel grotere maten, maar misschien niet klassiek genoeg)
Wat schoenen betreft: ik heb een hekel aan hakken. In de zomer draag ik altijd teva-sandalen onder m'n jurkjes. Zien er redelijk niksig uit, maar zitten heel goed, ik kan er uren op lopen, en gaan jaren en jaren mee. En ze zijn best netjes. Ik heb nu deze, in het rood: https://www.bever.nl/p/teva-capri-universal-sandaal-dames-heabc60005.3544.html?channable=e11841.MjE2NzM5XzM1NDQ&gclid=Cj0KEQjwldzHBRCfg_aImKrf7N4BEiQABJTPKGECu_NZyZ2rWMu-ISz-IEEuaNS7vvcJk1aSjkuMCvAaAguF8P8HAQ

En als het te koud is voor sandalen draag ik er laarzen of dr. Martens onder.

Li

Li

19-04-2017 om 11:34

Clarks

is een degelijk schoenenmerk. Zit lekker, staat sjiek. En als je een niet te grote maat hebt, voor zwart wil gaan en het niet erg vindt om over de grens (online) te shoppen, kun je voor hun Engelse schoolschoenen voor meisjes gaan. Netjes, lekker zittend en onverwoestbaar.

Als je dit nog leest

Wat tips voor Den Haag
Art en Casey op Korte Poten, Vlinder op Korte Poten en ook erg leuk Mevrouw Adriaanse in de Molenstraat. Laatste winkel verkoopt ook Fox's (https://www.foxs-mode.de/de/) ook een erg leuk merk.

Cos en &other stories

Ik vind Cos alleen geschikt als je beetje A-lijn figuur hebt. Ik heb relatief recht figuur en dan past het niet. Bij &Other Stories (niet in Den Haag trouwens) vind ik de stoffen vaak van niet echt fijne kwaliteit.

Marianna

Marianna

20-04-2017 om 22:06

Nog niet geslaagd

Ik ben bij LaDress geweest maar hemel, wat zitten de meeste van die jurken slecht in elkaar! Klant voor me was helemaal blij met haar jurkje maar die had eigenlijk net een verkeerde split waardoor haar onderjurk zichtbaar was.
Ik ben bij een andere winkel geweest (iets met vlinders?) maar daar ging de mevrouw achter haar toonbank staan en mij bekijken. Ik voelde me enorm ongemakkelijk en ben vrij snel weggegaan. Art en Casey kon ik niet vinden, waarschijnlijk het adres verkeerd opgeschreven. Om kwart voor zes was ik weer in die straat, maar de winkelmevrouw was al heel duidelijk aan het opruimen en afsluiten en had er geen zin meer in. Hier zag ik wel een aantal dingen die ik zou willen passen, dus als ik weer eens in Den Haag ben ga ik daar weer langs.
Ik ben dus echt niet bekend daar, heb ontzettend lopen dwalen en ben wel drie keer langs de Tweede Kamer gelopen.
Cos is niet helemaal mijn ding. Ik heb daar in december twee truien gekocht, me aan de wasvoorschriften gehouden en desondanks zijn ze nu zelfs te klein voor mijn jongste zoon. Kyra & Co vind ik erg mooi, net als Zilch. Ik zoek nog even verder, in de vakantie ben ik in de buurt van Haarlem.

Zon

Zon

21-04-2017 om 10:17

LaDress

Goh ik ben juist helemaal blij met mijn LaDress jurkje. Zit fijn en kreukt niet (heel belangrijk!). Ik vind het wel een jurk voor speciale gelegenheden en ben niet het type dat dit naar mijn werk zou dragen.

Kon je in de Bijenkorf niet slagen? Dat is mijn favoriete one stop shop. Ik ben zelf meer van de loshangende zomerjurkjes. Niet de strak. Tommy Hilfiger, Vanila, Esprit, Maison Scotch.. dat werk.

Wel leuk die tips hier. Ik woon in Den Haag maar een aantal kende ik nog niet.

Vesta

Vesta

21-04-2017 om 11:22

very cherry

zelf ben ik dol op jurkjes van Very Cherry in Rotterdam. www.verycherry.nl

En ook ART-fashion vind ik erg leuk.
www.ART-fashion.nl al wisseld de collectie daar nogal qua stijl.

En ook Cora Kemperman heeft een doorstart gemaakt.
www.corakemperman.nl

Nu ben ik niet heel representatief, de laatste keer dat ik kleding kocht was 2014. Maar dit zijn de winkels waar ik zou kijken.

Marianna

Marianna

21-04-2017 om 11:56

Zon

Ik heb één LaDress jurkje waar ik tevreden mee ben, vandaar dat ik bij wilde kopen. Ken je het als een zoom verkeerd geknipt of genaaid is en je kledingstuk komt uit de was met rare kreukels in de zoom? Kan je bijna niet recht krijgen, eigenlijk zou je dan de zoom open moeten maken en moeten 'uitdeuken'. De jurkjes die ik paste hadden dat ook. Mouwtjes gek, zomen slordig. Ik was speciaal naar de LaDress winkel gegaan omdat ik gehoord had dat je daar waanzinnig werd geholpen maar dat viel dus wel tegen. Na een paar jurkjes gaf de winkelmevrouw het op.

truus 61

truus 61

24-04-2017 om 11:23

plattelandsvrouw

Nou Marianne, ik ben zo'n plattelandsvrouw van in de 60. Ik denk niet dat ik voldoe aan het beeld wat je van zo'n vrouw hebt.

Hierboven staan al genoeg winkeltips. Mijn tip is om vooral te investeren in geen paar goede basiskleren. En vooral mooie schoenen met of zonder hoge hak, leuke tassen , sieraden enz. En laat je haar knippen door een goede kapper maar pas op voor kort en pittig. Of jurken model wigwam, aflopende zoom etc.

Marianna

Marianna

24-04-2017 om 12:37

Truus

Ik ben mijn haar aan het laten groeien, van half-lang naar lang. Dat komt helemaal goed! Ik merk dat ik wat moeite heb met de trend om gewone platte schoenen onder een jurk of rok te dragen, het geeft me een beetje het gevoel of ik in de jaren '40/50 van de vorige eeuw leef. Aflopende zomen zijn inderdaad verschrikkelijk, die heb ik gelukkig niet. Ik heb nog niets gekocht, dus vandaag heb ik een rok aan met een bloesje. En een lang vest, want ik vind het maar koud.

Vesta

Vesta

24-04-2017 om 13:21

schoenen zijn een statement

Ik heb nu onder mijn bijzonder elegante King Louis jurkje mijn nieuwe DrMartens aan:
http://www.drmartens.com/nl/p/originals-shoes-smooth-polley

Ik kan een hoge hak ook ten zeerste waarderen maar gewoon botweg deze onder mijn jurk daar zijn ze wel aangewend op mijn werk.

Of deze maar dan in de knie hoge variant: http://www.drmartens.com/nl/p/originals-boots-softy-t-vonda

Gympen of sneakers onder een jurk vind ik niet mooi. Gympen zijn om te sporten die draag je op het sportveld of in de sportschool maar niet gewoon overdag. Ik vind het geen gezicht. Gelukkig is dochterlief die heeft net haar gympen ingeruild voor DrMartens. Nu hopen dat haar voeten niet verder groeien of juist veel verder, anders ben ik de mijne zomaar kwijt straks.

Vesta, Dr. Martens

Ik heb de Dr. Martens voor mijn dochter gekocht op amazon.de. Daar waren ze aanzienlijk goedkoper dan hier in de winkels of in nederlandse webwinkels. Misschien wist je zelf al een voordelig adresje, maar ik meld het maar even.

skik

Amsterdamse

Amsterdamse

24-04-2017 om 13:47

King Louis

Dat vind ik dan weer verschrikkelijk, King Louis, en dan ook nog in combinatie met dr Martens. Associatie met bakfietsmoeder en muntthee, hip, creatief en jong willen zijn, maar dat niet zijn.

Aflopende zomen, bedoelen jullie daar lang aan de ene kant en korter aan de andere? Ook niet mooi, maar dat is toch al langer niet meer 'in'? Niet dat dat ook iets uitmaakt, by the way!

Vesta

Vesta

24-04-2017 om 14:04

whaha Amsterdamse

Ik zit nu te bedenken wat voor jurkje je me aantrekt in gedachten.

Het is geen klassieke King Louis in elk geval. En met een jaar of 10 oud is hip ook niet van toepassing.
En als je het ziet ben je ook gelijk je associatie met bakfiets en muntthee kwijt.

Ik snap je associatie wel, ken de types ook, maar nee, in dat hokje past dit niet.

Amsterdamse

Amsterdamse

24-04-2017 om 14:56

Lol Vesta

Dus geen zwart wikkeljurkje met rode besjes erop?

Serieus, iedereen mag aantrekken wat ie mooi vindt, hoor.

King Louie

(Ipv King Louis maar dat terzijde). Ik vind King Louie rokjes/jurkjes met een grafische print wel aardig. Nu drink ik nooit thee, heb ik geen bakfiets en woon ik ook niet in Amsterdam, dus ik durf wel zo'n jurkje aan te trekken.
Die Dr Martens vind ik dan persoonlijk minder geslaagd, maar dat komt omdat ze bij mij lomp staan.
Deze schoenen vind ik mooi (maar passen vooral bij effen rokje/jurk)
https://www.unitednude.com/women/high-heels/fold-hi-bright-mix-multi.html

Vesta

Vesta

24-04-2017 om 15:22

haha, nee

Hij is wel zwart maar geen wikkel model, van een soepele tule met groot patroon met blauwe bloemen op de voorkant tot aan de taille.

Ik heb al zitten zoeken maar kan er ook geen afbeelding van vinden.
Beetje dit: https://www.barbabientje.nl/pics/brb/m/MjJjDW-king-louie-wikkel-look-jurk-1.jpg
Maar dan met kortere mouwen, een ronde hals en gerimpeld bij de taille en dus alleen een groot asymetrisch bloemen patroon op de rok.

anna

anna

27-04-2017 om 10:26

jong willen zijn

en het niet zijn....aarrch dat vind ik zo'n dooddoener!
Waarom wil je bij bepaalde kleding jong zijn, waarom kan die kleding niet meer als je ouder bent?
Ik voel die norm ook, en durf zeker niet meer alles te dragen. Alles blijven dragen mag ook alleen als je heel strak ouder wordt.
En jong ben ik trouwens nog steeds hoor, van binnen ben ik nog heel piep

Marianna

Marianna

27-04-2017 om 12:57

Anna

Ik vind bepaalde kleding niet meer passen. Voor mezelf, niet omdat een ander het zegt. Waar ik in de jaren 80 een spijkerbroek met een print had, vind ik dat nu niet meer bij me passen. Of twee verschillend gekleurde gympen. Erg leuk destijds, maar nu niet meer.
Ik heb overigens de dr Martens van mijn dochter overgenomen, zij vond ze te groot en ik vind ze leuk. Dit pimpt mijn rokje al enorm op. Ik heb alleen aan één kant nogal last van het stiksel, krijg er een deuk van in mijn been. Van de week maar even door de schoenmaker uit laten kloppen want verder zitten ze heerlijk. Ik hoop binnenkort nog wat tijd te hebben om te winkelen én mijn planning is om af te vallen.

bieb63

bieb63

27-04-2017 om 14:39

Anna

Voor mij is het je eigen smaak versus of iets mooi staat. Heeft voor mij niets met leeftijd te maken.
Hiermee bedoel ik bijv: een blote buikentruitje terwijl je een dikke spekrol hebt als tiener of een gerimpelde buik als oudere. Beiden staan niet. Helaas voor de betreffende personen (alhoewel ik uiteraard vind dat je zelf moet weten wat je aantrekt)
Daarbij geldt voor iedereen dat bij een bepaald figuur, bepaalde proporties, bepaalde verhoudingen (bijv. brede schouders/smalle heupen of brede heupen/smalle schouders) nu eenmaal dingen meer of dingen minder 'flatteren'. Dat is nu eenmaal zo. Of bepaalde kleuren staan de één niet en de ander juist wel. Ook dat is nu eenmaal zo. In hoeverre iemand zich daar iets van aantrekt, moet hij/zij zelf weten.
Maar dat alles heeft niets te maken met je eigen smaak. Het soort kledingstijl die je leuk vindt. Én dus dat je aantrekt. Mijn smaak is nooit verandert. En zal (vermoedelijk) ook nooit veranderen. Natuurlijk zijn er wel dingetjes die ik nu niet meer leuk vind. Maar in de basis heb ik nog steeds dezelfde smaak. En dat is een strakke jeans/broek, sneakers, boots. Dat is echt mijn basis. Natuurlijk, nu ik niet zo strak en slank meer ben, gaat er boven de jeans geen strak shirtje meer. Staat gewoon niet. Dus doe ik het niet aan. Maar er zijn genoeg andersoortige tops die de boel rond de taille beter doen uitkomen. Nou prima. Ook mouwloze truitjes vind ik niet meer mooi staan, want bovenarmen enzo zijn niet bepaald strak meer. Staat niet mooi. Dat doe ik dus ook niet meer. Maar genoeg alternatieven. En als de kont vierkant wordt, dan gaat er iets langers overheen. Zoiets. Maar een 'pantalon' omdat dat bij de leeftijd past zal het bij mij echt nooit worden. Net zoals pumps of flatjes o.i.d. Echt niet.

zebra

zebra

27-04-2017 om 15:06

net als Bieb63

kies ik voor alternatieven als ik vind dat iets me niet meer staat. Dan voel ik me er ook totaal niet prettig in dus dat scheelt. Een kort shirtje vind ik leuk als je een platte buik heb, die heb ik niet meer dus dat koop ik dan ook niet meer. Maar gelukkig genoeg alternatieven dus dat scheelt. Ik weet welke kleuren me flatteren, die kleuren koop ik dan ook vaak. Al voel ik me soms wel iets saai met vooral veel blauw en grijstinten. Maar met sjaaltjes, fleurige ketting of leuke schoenen valt er ook best veel kleur in te brengen.

anna

anna

27-04-2017 om 19:02

ik zei al

dat ik wat mezelf betreft echt niet meer alles aandoe/durf/wil. (zou mijn haren best groen wiilen hebben als ik nog 20 was bijv)
Maar het werd hier genoemd over een ander, een bepaald type vrouw.
Ben ik zelf ook niet helemaal vrij van hoor, denk ook weleens 'zou je dat nu wel dragen'.
Maar het klinkt zo onaardig: jong willen zijn maar het niet meer zijn. Als ik kleding draag die jongeren ook dragen (?) doe ik dat niet om jong te lijken! Niets mis met oud(er)!!! (maar nogmaals: van binnen ben ik gewoon nog 16 hoor soms)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.