Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

kinderfoto's op de werkplek - m/v verschil

Op ons kleine kantoor werken in totaal 12 mensen. Niet allemaal hebben ze kinderen, maar het valt mij op dat van degenen die wel (minderjarige) kinderen hebben de mannen wel foto's van de kinderen op de werkplek hebben hangen maar de vrouwen niet. Omdat we met zo'n klein groepje zijn kan ik hieruit natuurlijk niet opmaken of hier nu een algemeen verschijnsel zichtbaar is, of dat de vrouwen bij ons gewoon toevallig hun bloedjes liever in hun portemonnee ofzo bewaren.

Hoe zit dit bij jullie? Hebben mannen en vrouwen even vaak kinderfoto's op de werkplek, of is er een duidelijk verschil naar sexe?

Groeten,

Temet

Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-10-2014 om 21:23

Ik zie beide

Ik deel zelf een kamer met een vrouwelijke collega en we hebben allebei foto's van onze kinderen staan en/of hangen. Een mannelijke manager een paar kamers verderop heeft ook foto's van zijn kinderen een mannelijke teamleider ook. Een mannelijke projectleider aan mijn andere kant heeft er geen. Mijn vorige mannelijke leidinggevende had er geen, zijn eveneens mannelijke voorganger wel. Vandaag was ik bij een vrouwelijke medewerker op de kamer en die had ook foto's.... Kortom, ik zie kinderfoto's bij mannen en vrouwen. For the record: ik werk in de gezondheidszorg. Weet niet of dat nog een speciale sector is.

Leuke vraag trouwens!

Aagje

Jaina

Jaina

22-10-2014 om 22:13

Niet

Ik heb geen foto's van mijn kinderen hangen op mijn kamer. Ik deel mijn kamer met een vrouwelijke collega die drie kinderen heeft die nog vrij klein zijn en ook zij heeft geen foto's hangen. Zover ik weet hebben ook andere collega's geen familie foto's zichtbaar op hun kamer muv een vrouw die een hele schattige tweeling heeft die ze als screensaver, bureau achtergrond, op haar bureau in een lijstje, aan de muur en aan haar sleutelhanger heeft hangen.

Katniss

Katniss

22-10-2014 om 23:38

Geen werkplek ;-(

Wij zitten in een overgang naar OGH (organisatiegerichte huisvesting), wat inhoudt dat ik officieel geen eigen werkplek heb. In de praktijk heeft iedereen nog steeds zijn vaste plekje, maar we zijn verplicht altijd een clean desk achter te laten omdat iedereen het recht heeft om te zitten waar hij wil. Mijn foto's liggen dus al een tijdje in mijn bureaulade en zijn ook niet meer up to date Voor geïnteresseerden heb ik wel een hele voorstelling op mijn telefoon en ongeveer 25 foto's in mijn portemonee en autopapierenmapje.
Voorheen hadden zowel mannen als vrouwen foto's van de kinderen op hun bureau. Veel mannen hadden ook een foto van hun vrouw staan. Opmerkelijk want dat is volgens mij iets wat vrouwen 'nooit' doen.

Dubbele standaard?

Als een vrouw foto's van haar kinderen op haar bureau heeft kan dat uitgelegd worden als onprofessioneel. 'Ze wil eigenlijk liever thuis zijn, haar prioriteiten liggen niet op haar werk, ze kan werk en privé niet scheiden.' Vrouwen moeten toch altijd al tegen dat soort vooroordelen opboksen. Zeker als ze parttime werken, wat ze vaker doen dan mannen, of als ze vaker de klos zijn om vrij te nemen als een kind ziek is of een studiedag heeft. Mannen kunnen zich die kinderfoto's wel veroorloven omdat die vooroordelen hen niet ten deel vallen.

skik

Barvaux

Barvaux

23-10-2014 om 07:35

Aagje

Maar jij ziet geen vrouwen ZONDER foto's!

Koosje

Koosje

23-10-2014 om 07:59

Wat Skik zegt

Denk ik ook wel een beetje. Waar ik werk heeft iedereen behalve het hogere management flexplekken en ik werk in een mannenwereld dus kan t moeilijk zeggen. Foto van vrouw op bureau herken ik bij een aantal. Heb nog nooit een foto van alleen een man op het bureau gezien.

Caton

Caton

23-10-2014 om 09:57

kleinkinderen

hier 2 mannen die allebei een foto van hun kleinkinderen als achtergrond op de computer hebben en 1 man met een aantal foto's van de kinderen. Ik als enige vrouw geen foto's van de kinderen op mijn kamer, noch in mijn portemonnee.

Fred

Fred

23-10-2014 om 10:01

Geen foto..

Ik heb geen foto's op mijn werkplek. Vind het een beetje onzinnig om naar een foto te staren van iemand die ik dezelfde avond weer zie..(of dezelfde week).

Evanlyn

Evanlyn

23-10-2014 om 10:46

wel een foto

niet up to date, maar vind het wel gezellig. Je moet toch wat, qua aankleding. En je krijgt geen gezeur van mensen die je vragen je portemonnee binnenstebuiten te keren.

mama2

mama2

23-10-2014 om 11:49

ligt aan de werkplek

Voorheen, voor de verbouwing van de praktijk en voor de overname hadden de tandarts (mannelijk) en ik (vrouwelijk) beide foto's hangen van kleinkinderen (hij) en kinderen (ik. praktijk was lekker kneuterig en ouderwets.Nu is de praktijk compleet verbouwd, zeer strak en vind ik het eigenlijk niet professioneel buiten het feit dat iedere patiënt van mij, meer te weten komt van mijn privé dan mij lief is . De tandarts is allang met pensioen, maar ook mijn overige collega's hebben geen privé foto's staan of hangen. Ik denk dus dat het afhankelijk is waar je werkt....

Kaaskopje

Kaaskopje

23-10-2014 om 12:17

Schoon achterlaten

Wij bergen elke dag alles op. Dus een gezellige uitstalling is teveel gedoe.

Mooie vakantiefoto als laptopachtergrond

Ik heb een hele mooie vakantiefoto als achtergrond, maar die is wel door mijn zoon gemaakt. Dus als iemand erover begint "mooie foto is dat, waar is dat", kan ik lekker over hem opscheppen. Geldt dat ook?
Verder heb ik nooit foto's van mijn kinderen als achtergrond of op mijn bureau. Wel eens een achtergrond van mijn cavia's.
Voor de statistieken, ik werk bij een technische universiteit en kom daar alleen wel babyfoto's tegen op het prikbord, maar zelden kinderfoto's bij medewerkers. Kinderen zijn overigens geen taboe-onderwerp bij de koffie, veel van mijn mannelijke collega's kunnen ook heerlijk opscheppen of juist wat tobben over hun kinderen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

23-10-2014 om 20:11

Barveaux

Nou, ik heb vooral gemeld wat ik wel zie en dat zijn mannen en vrouwen met foto's. Maar nu ik er nav jouw bericht over nadenk, realiseer ik me dat ik echt ook vrouwen zonder zie. En ik kan eerlijk niet zeggen of er een meerderheid te vinden is voor mannen of vrouwen.

Verder: mijn man heeft foto's van onze kinderen en van mij op zijn bureau. Ik trouwens niet van hem. Een computerachtergrond kunnen we niet individueel maken, dat wordt centraal geregeld.

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

23-10-2014 om 20:12

Och, dat moest dus zijn Barvaux

Zie titel

Evanlyn

Evanlyn

23-10-2014 om 23:43

Verschil

Het man/vrouw verschil zit hem dus eerder in de foto van de partner. Ik ken echt niet één vrouw die een foto van haar partner op of bij haar bureau heeft, maar wel meerdere mannen. Geen idee waarom. Zelf heb ik trouwens wel een poster opgehangen die me aan hem doet denken, maar niemand weet dat. Een beetje stiekem dus

discreet

discreet

24-10-2014 om 10:32

maîtresse

Bij ons hagen veel foto's van kinderen aan de muur. Vooral bij de mannen, maar er werken ook veel meer mannen dan vrouwen (waarvan veel jonge vaders). Af en toe een foto van een echtgenote, maar dat is heel zeldzaam (en inderdaad alleen bij de mannen). 1 man heeft doodleuk een foto van zijn maîtresse aan de muur hangen... Een paar mensen weten dat hij een affaire heeft, ik denk niet dat hij zich dat realiseert. Ik vond het in ieder geval een gotspe dat hij die foto doodleuk had opgehangen.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2014 om 12:59

Is het nog echt van deze tijd

om foto's neer te zetten, vraag ik me opeens af. Zo'n beetje iedereen heeft inmiddels wel een mobieltje, dus even een glimpje van je kinderen bekijken, kan ook via de foto's die daarop staan. Ik vind het op zich wel lief als iemand foto's van het gezin op de werkplek zet, maar (dat zal mijn rare gedachte vast zijn) ik vind het ook wat 'klef'.

Wat het verschil tussen mannen en vrouwen betreft... kan het ook zo zijn dat mannen op de een of andere manier willen laten zien dat ze heus wel een zachte kant hebben, namelijk de verliefde man of de familieman?

Evanlyn

Evanlyn

25-10-2014 om 15:11

of (minder aardig)

is die vrouw een soort jachttrofee?

caton

caton

25-10-2014 om 23:50

die mannen

Krijgen van hun vrouwen allemaal een foto om op hun kantoor te zetten Mannen geven geen foto van zichzelf aan hun vrouw. Denk ik.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-10-2014 om 22:38

Jachttrofee

Oh ja, dat zou best eens kunnen Evanlyn

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.