Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kinderen mee naar de kerstmarkt

Hallo, we hoorden dat de kerstmarkten in Duitsland zo gezellig zijn. Het begint pas over een maand, maar we willen graag weten naar welke maarkt we het beste onze kinderen van 5 en 7 mee kunnen nemen.
Wie heeft tips?
Ron en Caroline

lennest

lennest

23-09-2013 om 18:49

houden ze van slenteren, shoppen?

Als het antwoord 'ja' is, doen, anders niet.... Het is lekker druk, veel kraampjes, gezellig, maar toen mijn kinderen die leeftijd hadden: echt niet! Dochter is nu 16+, die begint 't wel aardig te vinden, vooral als ik m'n eigen portemonnee trek (in plaats die van haar zelf!).

lennest

Jij zegt het, ik dacht het al. Maar ik heb het nooit geprobeerd dus ik dacht - ach, misschien vinden die kinderen van Roche het wel leuk. Maar aan de mijne zou het denk ik ook in het geheel niet besteed zijn. Ja, tien minuutjes ofzo. En daarna begint het gezeur, waarin vooral de woorden 'saai' en 'moe' met ijzeren regelmaat terugkeren...

Groeten,

Temet

mar

mar

04-10-2013 om 08:32

Hier blijkbaar een raar kind

Maar onze dochter vindt het leuk! Vanaf dat ze 6 jaar is, gaan we bijna elk jaar. we hebben verschillende plaatsen uitgeprobeerd, maar Keulen blijft favoriet!
Behalve kerstmarkt is het voor ons ook winkelen, even lekker bij de boekhandel neuzen, eventueel nog wat feest of winterkleding. Gaan wee twee dagen, dan bezoeken we ook nog een museum, park etc.
in Keulen heb je in het centrum op meerdere plekken markten. Er is een kindermarkt, met draaimolen en sprookjesfiguren. Ook is er een met ijsbaan en een minireuzenrad. De kerstmarkt bij het chocolademuseum is ook erg leuk, met oude ambachten. Het chocolade museum zelf is ook leuk.
Druk is het zeker, vooral de laatste weekenden voor de kerst.

je hebt gezellig en gezellig

Eerst erheen reizen, dan rondslenteren tussen allemaal grote mensen, en dus vooral tegen veel benen aankijken. Wellicht ook koud. Hm, ik weet niet of dat voor kinderen van 5 en 7 zo'n geweldig uitstapje is. Ik zou ze lekker bij oma brengen, samen gaan met iemand die het fantastisch vindt én iets leuks voor de kinderen (en oma) meenemen.

Jessica O

Jessica O

06-10-2013 om 19:58

ja hoor

Traditie, zoonlief gaat al 10 jaar mee (en hij is 10). Dit jaar gaan we naar Essen, super leuke stad, kerstmarkt daar nog nooit gedaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.