Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mazzel

Mazzel

22-12-2014 om 18:56

Kerstgelukje in guldens

Nee, ik vergis me niet, in bovenstaande topictitel moet guldens staan.
Bij het opruimen van de zolder een doos tegengekomen met gelukwensen bij de geboorte van onze kinderen, nu al weer bijna 15 jaar geleden. En daar zat nog een envelop met geld in, bijna 100 gulden! Gelukkig kunnen we het nog ruilen tot 2032...

Barvaux

Barvaux

22-12-2014 om 18:58

tssjee

Wat erg zeg dat je dat toen niet gezien had en wat een geluk nu. Kun je nog gratis wisselen? Heb je die mensen wel bedankt toen

Mazzel

Mazzel

22-12-2014 om 19:19

Bedanken

Ik kan me niet herinneren dat ik van iemand zoveel geld heb gehad, ik denk dat ik al het geschenkgeld bij elkaar heb geveegd.
Toen had ik het overigens beter kunnen gebruiken dan nu, ik werkte toen niet. Maar goed, pubers zijn ook duur!
Omruilen kan gelukkig ook gratis:
http://info.dnb.nl/vragen/kan_ik_guldenbiljetten_inwisselen

Leuk Mazzel!

Mijn broer heeft net de sleutel van zijn pas gekochte huis gekregen en is nu druk aan het slopen. Bij elk verlaagd plafond of inbouwkast die ten prooi valt aan de koevoet hoopt hij een sok met bankbiljetten tegen te komen die de vorige bewoners, die er bijna hun hele leven hebben gewoond, verstopt hebben. Maar tot nu toe lijkt het er op dat hij de rekening van de aannemer gewoon van zijn bankrekening moet betalen.

skik

Skik

heeft-ie Hollands Hoop gekeken soms?

Groeten,

Temet

Temet

Niet dat ik weet. Ik heb het zelf niet gezien, komt daar zo'n soort scenario in voor?

Die verborgen ruimtes zijn wel spannend altijd. Op onze vliering lagen nog verduisteringsgordijnen uit de oorlog, en in een kast een zorgvuldig bijgehouden kasboek uit 1939 waarbij voedselbonnen vermdl staan, dat is nu naar het gemeentemuseum. En onze buren schrokken zich rot toen ze achter de zolderbetimmering keken, ze zagen een kinderarmpje maar het bleek een oude pop te zijn.

skik

bertje1

bertje1

23-12-2014 om 22:46

haha lachen zeg!

is nog eens een leuke meevaller. geniet er van in deze dure maand..

Mazzel

Mazzel

24-12-2014 om 10:59

O, mooi verhaal

over die verborgen ruimtes.
Het is wel erg jammer van die boekenbon van 15 gulden die er ook nog bij zat, die zal ik wel nergens meer kunnen inleveren voor wat leesvoer...

Boekenbon

Die blijft altijd geldig, ook uit de guldentijd zegt internet. Er staat geen uiterste geldigheidsdatum op de bon als het goed is. Zal dus nog zo'n 7 euro waard zijn.

Mazzel

Mazzel

26-12-2014 om 15:52

Boekhandel

He, inderdaad wil40, ik was te pessimistisch over de geldigheid van de boekenbon, volgens http://www.boekenbon.nl/
Dat ga ik dan eens in een boekhandel uitproberen, wil40. Het resultaat zal ik posten!

En...

Nog even voor je gekeken op bol.com. Daar kan je hem laten omzetten naar bol cadeaukaart. Met een speciaal formulier, zelfs als de code onleesbaar zou zijn geworden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.